AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Još od 2005 godine, Daimler sa izuzetnim uspehom nudi visoko efikasnu BlueTec dizel tenologiju za komercijalna vozila. Oko 160.000 BlueTec komercijalnih vozila se od tada pojavilo na evropskim ulicama, uključujuci Mercedes-Benz teretna vozila, Mercedes-Benz transporter Vario, kao Mercedes-Benz i Setra autobuse...

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Više od 90 % ovih vozila ispunjava Euro5 standard koji se odnosi na emisiju CO2, a koji tek treba da stupi na snagu u jesen 2009 godine. Do sada, ova BlueTec vozila uštedela su svojim vlasnicima oko 400 miliona litara dizel goriva i 100 miliona tona CO2 koji nije isporučen u okruženje. - 160,000 BlueTec vozila na ulicama u svakodnevnoj upotrebi - 400 miliona litara diezel goriva ušteđeno - 100 miliona tona emisije CO2 izbegnuto

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Nova BlueTec dizel tehnologija je izuzetno efikasna jer zadovoljava EU4 i EU5 ekološke norme za komercijalna vozila. Bluetec je posebna tehnologija jer kombinuje ekološki i ekonomski faktor. Poredeći sa prethodnim EU3 standardima, izduvni gasovi sadrže 80% manje štetnih materija i 60% manje nitrogen-oxida. U isto vreme, BlueTec automobili troše između dva i pet procenata manje dizel goriva od standardne koncepcije, što na distanci od 150.000 kilometara rezultira uštedom 1.500 do 2.000 litara goriva.

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Šta je zapravo BlueTec? Prvo je bilo potrebno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak ubrizgavanja. Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodenu paru. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama.

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

BlueTec tehnologija prvi put je korišćena u Mercedes-Benz vozilima 2005. godine, kada je ugrađivana u Mercedes-Benz teške "long-distance" kamione. Kupci su mogli naručiti BlueTec 4 tehnologiju, koja zadovoljava EU4 standarde, već od oktobra 2006. godine, ili BlueTec 5 tehnologiju, koja zadovoljava EU5 stroge ekološke norme koje na snagu stupaju sledeće godine. Tehnologija je sukcesivno proširena na Mercedes-Benz specijalne modele Econic i Unimog, kao i u autobuse Mercedes-Benz i Setra. Nova BlueTec tehnologija standardno se ugrađuje u ovim vozilima od jeseni 2006. godine. Goran Sarić - Automagazin

Nova Mazda 3 - prve zvanične fotografije

Nova Mazda 3 - prve zvanične fotografije

Iako je sajam automobila u Parizu u punom jeku, kompanija Mazda najavila je da će premijeru nove "trojke" održati 19. novembra, na Los Angles Auto Show-u. Još uvek nisu poznati tehnički podaci, ali pred nama su prve zvanične fotografije nove generacije Mazde 3...
Toyota “iQ” među 15 najboljih  za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota “iQ” među 15 najboljih za nagradu za dobar dizajn 2008

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je njen novi “iQ” ultra kompakt - vozilo koje prevazilazi sve klasične pojmove malog automobila - ušao u izbor od najboljih 15* za nagradu za dobar dizajn (Good Design Award) 2008 i takmiči se za veliku nagradu za dobar dizajn (Good Design Grand Award) počevši od 6. novembra ove godine...
Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Honda Legend 3.5 VTEC - galerija fotografija

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najluksuznijeg modela Honde u Evropi. Kompletan foto album sa Hondom Legend u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK...
Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Ferrari nije zainteresovan za automobil sa četvora vrata

Posle predstavljanja koncept modela Lamborghini Estoque, očekivali smo da Ferrari odgovori adekvatnom najavom, ali to se nije dogodilo. Predsednik Fiata, Luca di Montezemolo, demantovao je glasine da će se propeti konjić pridružiti razjarenom biku u širenju karoserijske ponude...
Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe - lider u segmentu velikih SUV vozila u Evropi

Hyundai Santa Fe i dalje drži ubedljivo prvo mesto po broju prodatih vozila u segmentu veliki SUV. To su rezultati analize Evropskog tržišta za prvu polovinu 2008. god. koju je objavio "Automotive News Europe" u svom izdanju od 15 septembra 2008. god. a prema podacima dobijenim od kompanije JATO Dynamics...
Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci

Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sajam u Parizu: Lamborghini Estoque

Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Audi Q3 2026
Slika nedelje