AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Ferrari Scuderia Spider 16M - proslava 16. titule

Ferrari Scuderia Spider 16M - proslava 16. titule

Ferrari je tokom vikenda, u mestu Megello, predstavio svoj otvoreni "specijalitet", kojim želi da proslavi 16. titulu u Formula 1 šampionatu konstruktora. Novi kabrio model Ferrarija još jednom dokazuje uspešnost italijanske kompanije u razvoju novih tehnologija...
GM u Rusiji otvorio pogon za sklapanje automobila

GM u Rusiji otvorio pogon za sklapanje automobila

General Motors (GM) je danas otvorio 300 miliona dolara vrednu, fleksibilnu fabriku za sklapanje automobila u Sankt Peterburgu u Rusiji. Fabrika će pored već ostvarenog GM-ovog kapaciteta od 100.000 vozila proizvoditi i dodatnih 70.000 vozila u zajedničkom projektu i partnerskim objektima u toj zemlji.
Put oko sveta u automobilima Jeep

Put oko sveta u automobilima Jeep

Vlasnik Guinnessovog rekorda iz 2007. godine u osvajanju najvišeg vrha sa serijskim automobilom (Jeep Wrangler Unlimited - 6.646 metara), Matthias Jeschke, odlučio je da krene u još jednu extremnu ekspediciju. Matthias će, zajedno 12-članim timom i 3 specijalno pripremljena Jeep Wrangler Unlimited, krenuti na put oko sveta...
Novi Mercedes-Benz SLK dobiće turbo-dizel motor

Novi Mercedes-Benz SLK dobiće turbo-dizel motor

Konkurentski Audi u svoj sportski model TT ugrađuje motor TDI. Prema poslednjim informacijama, na sličan potez odlučiće se i Mercedes-Benz. Nemački proizvođač će u novu generaciju modela SLK ugraditi snažni turbo-dizel sa emisijom CO2 od samo 138 g po pređenom kilometru...
Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...
Kumho predstavio pneumatik sa najnižim profilom - 385/15Z R22

Kumho predstavio pneumatik sa najnižim profilom - 385/15Z R22

Korejski proizvođač pneumatika Kumho, na sajmu automobila SEMA u Las Vegasu, predstavio je novinu koja pomera granice u gumarskoj industriji. Inženjeri Kumha već duže vreme pokušavaju da odgovore na pitanje kako napraviti ultra-niskoprofilnu gumu, namenjenu sportskim automobilima, a da se prilikom eksploatacije ne ošteti felna ili sam pneumatik...
Grand Motors - Duže radno vreme za Volvo i Land Rover

Grand Motors - Duže radno vreme za Volvo i Land Rover

Zbog povećanog interesovanja potencijalnih kupaca, posebno u ranim večernjim satima, Grand Motors, eksluzivni uvoznik automobila Volvo i Land Rover je od 1. novembra produžio radno vreme prodajnog salona na Novom Beogradu (Milutina Milankovića 21, bivši III bulevar) sa 18 na 20 časova...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje