AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija

Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija

Samo nekoliko nedelja pred sajam automobil u Detroitu, kompanija Audi otkriva nove informacije i fotografije svog najbržeg serijskog modela ikada. Audi R8 5.2 FSI V10 ispod haube krije sportsko srce "pozajmljeno" iz modela Lamborghini Gallardo LP560-4...
Audi A7 - Špijunske fotografije

Audi A7 - Špijunske fotografije

Sada imamo i potvrdu očekivanog: Audi već testira model koji će direktno atakovati na tržišni segment u kome sebično vlada Mercedes-Benz CLS. A7 razvijen je na platformi modela A8 i u portfoliju Audija biće smešten između A6 i petometarskog A8...
Porsche 911 (988) - prve špijunske fotografije

Porsche 911 (988) - prve špijunske fotografije

Zanimljive fotografije dolaze nam iz Nemačke. Meta objektiva bila je nova generacija modela Porsche 911, koja će nositi kodnu oznaku 998. Novi Porsche 911 (988) javnosti će biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2011. godine...
Trening škola za vlasnike Chevrolet Corvette ZR1

Trening škola za vlasnike Chevrolet Corvette ZR1

Kompanija Chevrolet novim vlasnicima modela Corvette ZR1 nudi zanimljivu trening lekciju. Trening škola traje dva dana, održava se na stazi General Motors-a, a svi oni koji žele da steknu zavidno iskustvo u profesionalnim uslovima moraće za to da izdvoje 3.400 dolara...
Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Volkswagen Scirocco Studie R prikazan u Bolonji

Na sajmu automobila u Bolonji Volkswagen je predstavio studiju "nabildovanog" modela Scirocco. Volkswagen Scirocco Studie R predstavlja prethodnika produkcijskog Scirocca R20T. Studiju pogoni 2.0 TFSI agregat snage 272 konjske snage...
FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore

Šef firme Fiat Powertrain Technologies, Alfredo Altavilla, u italijanskom listu "Corriere della Sera" obelodanio je blisku budućnost palete malenih motora grupacije Fiat Auto. Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE) u pitanju je dvocilindrični 0,9 SGE (Small Gasoline Engine) agregat snage od 48 do 77 kW, koji će 2010. godine zameniti poznate Fire motore u portfoliu Fiata...
BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

BMW sDrive - novo ime za zadnji pogon

Svi ljubitelji BMW-a već dobro znaju novi protokol za označavanje BMW automobila koji se odnosi samo na dosadašnje modele BMW automobila, koji u svom imenu nisu imali oznaku zapremine motora: X3, X5, X6, Z4 i Z4 Coupe. Oznaka za modele sa pogonom na sve točkove je xDrive, a sada svoju oznaku dobija i model sa pogon na zadnje točkove...
Niko kao Hyundai - Velika novogodišnja akcija Hyundai Auto Beograda

Niko kao Hyundai - Velika novogodišnja akcija Hyundai Auto Beograda

Hyundai Auto Beograd je od 04.12.2008. god. počeo veliku Novogodišnju akciju pod nazivom ’’Niko kao Hyundai’’ u okviru koje su kupcima Hyundai automobila ponuđeni maksimalni popusti. Niske cene Hyundai je ponudio u svim segmentima pa se tako cene za automobil i10 kreću već od 6.990 EUR dok je cena popularnog Getz-a već od 6.790 EUR...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje