AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Audi: Hibrid da, ali ne za Q7

Audi: Hibrid da, ali ne za Q7

Audi menja planove razvoja hibridnog pogona. Iako je prvo najavljeno ovogodišnje predstavljanje modela Audi Q7 Hybrid, to se neće dogoditi. Umesto modela Q7, Audijev hibridni pogon prvo će biti instaliran u Q5 Hybrid, čija prodaja startuje 2010. godine...
Novi Ford Ka - prva zvanična fotografija

Novi Ford Ka - prva zvanična fotografija

Internetom je prostrujala prva oficijalna fotografija nove generacije modela Ford Ka, koji će svetlost dana ugledati u oktobru, na sajmu automobila u Parizu. Podsetimo, druga generacija modela Ford Ka deli platformu sa Fiatom 500, i proizvodiće se u istoj fabrici u Poljskoj...
Novi projekti iz Minhena - BMW X6 M i X6 Hybrid

Novi projekti iz Minhena - BMW X6 M i X6 Hybrid

Inženjeri i test piloti kompanije BMW trenutno rade na razvoju dve nove verzije modela X6: supernažni X6 M i model X6 Hybrid. Iako mnogi smatraju da modelom X6 M BMW direktno atakuje na modele kao što su Porsche Cayenne Turbo S i Mercedes ML 63 AMG, X6 M će svojim jedinstvenim dizajnom predstavljati kategoriju samu za sebe...
Porsche 911 Targa - facelift

Porsche 911 Targa - facelift

Kako bi produžio tržišni život svojih modela, kompanija Porsche predstavila je diskretan facelift svog kultnog modela 911 u Targa i 4S izvedbi. Ovim potezom Porsche je kompletirao izmene na najbržoj generaciji modela 911 ikada proizvedenoj...
Grand Motors - Volvo XC60 u pretprodaji

Grand Motors - Volvo XC60 u pretprodaji

Od 1. avgusta Grand Motors, ekskluzivni zastupnik Volvo automobila za Srbiju, počinje pretprodaju novog modela XC60, čija će osnovna cena za verziju sa dizel motorom od 2,4 litra (163 KS) biti 37.900 evra u dinarskoj protivvrednosti, a u nju su uključeni carina, PDV i transportni troškovi...
Audi R8 rasprodat i za narednu godinu

Audi R8 rasprodat i za narednu godinu

Svi primerci modela Audi R8 koji će biti proizvedeni do kraja ove i sledeće godine već su rasprodati, i trenutno vreme čekanja za isporuku sportskog Audija iznosi 18 meseci. Razlog je što se Audi R8 proizvodi uz visok udeo ručnog rada u procesu proizvodnje...
Seat Ibiza SportCoupe predstavljena u Londonu

Seat Ibiza SportCoupe predstavljena u Londonu

Na sajmu u Londonu kompanija Seat predstavila je model Ibiza SportCoupe. Nova trovratna Ibiza dizajnerski se oslanja na koncept model Bocanegra, prikazan na sajmu automobila u Ženevi i zaokružuje ponudu španskog brenda. Seat je i prva marka grupacije Volkswagen, koja će DSG menjač ugraditi u mali auto, Seat Ibizu SportCoupe...
Hondin roadster OSM otkriven u Londonu

Hondin roadster OSM otkriven u Londonu

Hondin studijski model sportskog dvoseda otkriven je na međunarodnom Motor show-u u Velikoj Britaniji, u ExCelu u Londonu. Projektna studija laganog roadstera je koncept kojim se prikazuje suštinski Hondin inženjerski princip da se proizvede uzbudljivo vozilo koje u isto vreme ’štiti’ životno okruženje...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje