Najnovije vesti iz auto industrije
Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija
Objavljeno: 09.12.2008.
Samo nekoliko nedelja pred sajam automobil u Detroitu, kompanija Audi otkriva nove informacije i fotografije svog najbržeg serijskog modela ikada. Audi R8 5.2 FSI V10 ispod haube krije sportsko srce "pozajmljeno" iz modela Lamborghini Gallardo LP560-4...
Agregat meri zapreminu 5204 cm3 i razvija snagu od 525 konjskih snaga pri 8.000 o/min, umesto 560 KS, koliko isti agregat razvija u Lamborghiniju. Obrtni moment motora iznosi medveđih 530 Nm pri 6.500 o/min. Agregat je opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar (FSI), koji gorivo u komoru za sagorevanje šalje pod pritiskom od 120 Bara. Kompresioni odnos motora iznosi 12,5:1, što obezbeđuje veliku snagu i relativno malu potrošnju goriva (prosečna potrošnja iznosi 13,7 litara na 100 pređenih kilometara).
U ponudi je šestostepeni manuelni menjač ili sekvencijalni R-Tronic, koji promenu stepena prenosa realizuje za samo 0,1 sekundu. Za prenos snage na podlogu brine se sofisticirani Quattro pogon na sve točkove . Za optimalno ubrzanje modela R8 brine se Launch Control sistem, koji elektronski reguliše proklizavanje točkova. Maksimalna brzina modela R8 V10 iznosi 316 km/h, a za ubrzanje iz mesta do "stotke" potrebno mu je 3,5 sekunde, dok 200 km/h postiže za samo 8,1 sekundu.

Novi agregat u modelu R8 meri 258 kilograma, što je samo 31 kilogram više od motora u R8 4.2 V8. Verzija R8 5.2 V10 opremljena manuelnim menjačem meri masu od 1620 kilograma, a odnos masa napred / pozadi iznosi 44:56%. U ponudi neće nedostajati ni adaptivna amortizacija imena "Audi Magnetic Ride", sledlosne diode u svetlosnim grupama, a uz doplatu će moći da se dobiju i keramičke kočnice, čiji "životni vek" iznosi 300.000 kilometara.
Svetska premijera Audi R8 V10 modela zakazana je za januarski sajam automobila u Detroitu. Prodaja u Nemačkoj startuje u drugom kvartalu sledeće godine, a osnovna cena iznosi 142.000 Eura.
Goran Sarić - Automagazin
Nemačka kompanija Opel obogaćuje svoj model Antara verzijom sa pogonom na prednje točkove (4X2). Opelov atraktivan SUV model od sada će biti jeftiniji, manje će trošiti, a odnos cena-ponuđeno biće u samom vrhu segmenta...
Renault Twingo druge generacije niže prodajne uspehe na najznačajnijim tržištima (ove godine u Evropi prodato 100 000 primeraka, a u Francuskoj je Twingo najprodavaniji model u segmentu), a kompanija Renault odlučila je da sjajne rezultate podrži novim motorom 1,5 dCi 85...
Kompanija BMW trenutno radi na razvoju revolucionarnog inteligentnog ključa, koji je sposoban da skladišti i reprodukuje seriju informacija dragocenih za naše dnevne aktivnosti. Prema BMW-u, nije daleko vreme kada ćemo ključ koristiti u kupovini, kao platnu karticu ili u funkciji plaćanja parking mesta...
Od Nove godine funkciju predsednika Asocijacije evropskih proizvođača (ACEA) preuzeće Carlos Ghosn, izvršni direktor alijanse Renault/Nissan. Na čelo ACEA Ghosn je izabran u petak, 5. decembra u Briselu, i čeka ga težak posao jer se većina automobila nalazi u krizi. Ko je Carlos Ghosn i šta od Ghosna možemo očekivati?
Nova generacija Mercedes-Benz E klase (W212) javnosti će zvanično biti predsatvaljena na martovskom sajmu automobila u Ženevi. Ipak, pred nama su i prve (ne)zvanične fotografije koje su noćas prostrujale interentom. Šta nam donosi nova Benzova E klasa?
Jedan od najvećih flotnih kupaca generalnog uvoznika Fordovih vozila, Grand Motorsa, Javno preduzeće za poštansko telefonski i telegrafski saobraćaj Srbija, preuzelo je prvih šest lakih komercijalnih vozila Transit Connect Van LWB T230...
Nova generacija modela Mercedes-Benz A klasa biće predstavljena 2011-2012. godine. Ovaj model napustiće koncept "sendvič" konstrukcije, koja će omogućiti da se na njegovoj platformi razvije roadster manji od SLK...
Sada imamo i potvrdu očekivanog: Audi već testira model koji će direktno atakovati na tržišni segment u kome sebično vlada Mercedes-Benz CLS. A7 razvijen je na platformi modela A8 i u portfoliju Audija biće smešten između A6 i petometarskog A8...
1512 kilograma težak kupe-kabriolet niže srednje klase ostvario je zavidne rezultate u oblasti zaštite putnika. Sa osvojenih 36 od maksimalnih 37 poena na Euro NCAP testu zaštite putnika, Peugeot 308 CC osvojio je veći broj bodova od svoje bazne hatchback verzije, Peugeota 308...