Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo ipak za prodaju
Objavljeno: 02.12.2008.
Američka kompanija Ford Motor objavila je u jučerašnjem saopštenju plan o restrukturiranju kompanije Volvo Car Corporation, koji ne isključuje mogućnost prodaje švedske kompanije. Razlog za prodaju je činjenica da je Fordu potreban veći priliv sredstava, a Volvo je već neko vreme neprofitabilan...
Podsetimo, Ford je početkom ovog veka počeo naglo da prodaje brendove iz Premier Automotive Group-a. Prvi je prodat Aston Martin, zatim Jaguar i Land Rover. Prodaja neće biti laka, što pokazuju primeri Jaguara i Aston Martina, a kada tome dodamo i svetsku ekonomsku krizu, gde se većina velikih kompanija bori za vlastiti opstanak, shvatamo da je situacija i više nego složena. Kao jedna od mogućih opcija spominje se osnivanje alijanske sa Saabom, kojeg GM želi što pre da se reši.
Bez obzira na ishod traženja partnera, šef Volva, Stephen Odell, istakao je da će se strategija Volva i u budućnosti oslanjati na razvoj bezbednosti, modernog skandinavskog dizajna i očuvanja životne okoline. Sledeće godine Volvo će predstaviti sedam automobila sa niskom emisijom štetnih materija.
Goran Sarić - Automagazin
Mazda Motor Corporation na ovogodišnjem Geneva International Motor Showu izložiće dva nova modela Mazde 3. Svetsku premijeru imaće Mazda 3 sa i-stop sistemom, naprednim "start-stop" sistemom koji štedi godivo i nova Mazda 3 MPS, najjača verzija Mazde 3...
Honda je najavila početak prodaje Honde S2000 „Ultimate Edition” (Konačna verzija) za mart 2009. u Evropi. Ograničena serija je proizvedena da bi se time označio kraj proizvodnje ovog višestruko nagrađivanog sportskog automobila...
Početak 2009. godine za Mazdu označen je dobrim brojkama kada je reč o prodaji: uprkos nestabilnim ekonomskim prilikama i iščekivanju detalja o novim carinskim propisima, tokom januara 40 Mazdinih modela stiglo je do kupaca, što predstavlja povećanje od 18% u odnosu na isti period prošle godine...
Prvi put lansiran 1999., Yaris je Toyotin najprodavaniji model u Evropi i nalazi se u srcu visoko konkurentnog B segmenta: to je segment koji će po očekivanjima da se proširi za čak 3% tokom naredne tri godine (do 2011.), zbog rastuće potrebe za malim automobilima. Od 2005. godine kada je lansirana druga generacija Yaris-a, Toyota je uspela da postigne neverovatnu prodaju i poveća svoj udeo na tržištu u B segmentu (prognozirano 5,4% za 2008, povećano sa 5,1% u 2005.)...
U Minhenu su se, očigledno, odlučili da sve svoje dolazeće modele predstave na videu. Testovi BMW-a X1 su u punom jeku, a ozbiljnim maskiranjem njegovog izgleda omogućava kompaniji da poveća interesovnje za novog člana porodice X...
Nemačka kompanija Volkswagen objavila je da razvija hibridnu verziju modela Touareg, koja će se sledeće godine u ponudi pojaviti pod imenom BlueMotion Hybrid. Nedavno predstavljena predprodukcijska verzija ispod lima skriva kompresorski 3-litarski šestocilindrični V6 TSI motor snage 333 KS, koji je ukombinovan sa elektromotorom snage 38 kW...
Najuspešniji aktuelni model ćeškog proizvođača, Škoda Octavia, ove godine obeležava svoj pedeseti rođendan. Prvi automobil sa tim nazivom sa proizvodnih traka spušten je januaru 1959. godine. Bio je to naslednik modela Škoda 400, zvana Spartak...
Britanski avanturista, Giles Cardozo, odlučio se na odvažan potez: putovanje od Londona do afričkog Timbuktua (država Mali) svojim sopstveno konstruisanim automobilom sposobnim i da leti, imena Parajet Skycar...
Predstavnici južnokorejske kompanije Hyundai, na nedavno održanoj konferenciji za medije, predstavili su plan o proizvodnji kompaktnog gradskog automobila koji će konkurisati modelu Toyota iQ. Prodaja Hyundaijevog modela startovaće sledeće godine...