Najnovije vesti iz auto industrije
Opel Zafira 1,6 CNG Turbo - Prvi Turbo CNG Van
Objavljeno: 16.11.2008.
Na manifestaciji Bologna motor show (od 5. do 14. decembra) kompanija Opel predstaviće jedan od najsnažnijih modela koji za pogon koriste zemni gas, CNG (Compressed Natural Gas). Opel Zafira 1.6 CNG Turbo beleži potrošnju id 5,3 kg zemnog gasa na 100 pređenih kilometara i emisiju 144 g CO2 na 1 km...
Podsetimo, aktuelna generacija modela Opel Zafira pogonjena na prirodni zemni plin pod haubom krije četvorocilindrični 1.6 CNG agregat snage 92 KS. Novi impuls za kupovinu ovog automobil biće novi agregat iste zapremine, ali opremljen turbo punjačem. Motor 1.6 Turbo CNG razvija maksimalnu snagu od 150 konjskih snaga i maksimalni Obrtni moment od 210 Nm već pri 2.300 o/min.
Motor koji za pogon koristi zemni gas (CNG) ispušta u atmosferu i do 80 % manje štetnih oksida nego motori pogonjeni dizel gorivom, i 20 % manju emisiju CO2 od dizel motora. Opel Zafira 1.6 CNG Turbo troši 5,3 kilograma zemnog gasa na 100 kilometara, što rezultira emisijom CO2 od 144 g/100 km, što je samo 6 grama više nego atmosferski motor 1.6 CNG! Cena kilograma CNG u Nemačkoj je 1 Euro. Opel navodi da će vlasnici Zafire 1.6 CNG Turbo uštedeti na gorivu, u poređenju sa slično snažnim benzinskim motorom, i do 50 %.

Sa jednim punjenjem rezervoara Zafira 1.6 CNG Turbo može preći 370 kilometara, a benzinski rezervoar od 14 litara omogućava dodatnih 150 kilometara. Novi motor biće predsatvljen na manifestaciji Bologna motor show, koji počinje 5 . decembra, a prodaja počinje u januaru sledeće godine. Glavna tržišta za Opel Zafiru 1.6 CNG Turbo biće Nemačka, Italija, Švedska, Austrija i Švajcarska, u kojima je zabeležen najveći broj automobila na prirodni gas (CNG). Podsetimo, Opel je proiyveo preko 58.000 automobila na prirodni gas, što ga čini drugim najvećim proizvođačem automobila na CNG u Evropi.
Goran Sarić - Automagazin
U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
Krajem prošle nedelje kompanija Honda objavila je da planira obustavljanje proizvodnje u britankom proizvodnom pogonu. Honda je potvrdila da, umesto do kraja marta, proizvodnja u britanskom proizvodnom pogonu neće funkcionisati do kraja maja 2009. godine...
Dodge Circuit EV je prototip koji u sebi kombinuje sportski automobil i čist električni pogon. Ubrzanje automobila može se uporediti sa najkvalitetnijim sportskim automobilima današnjice, a sa jednim punjenjem baterije može preći i do 300 kilometara...
Ovih dana na italijanskom tržištu startuje prodaja modela Alfa Romeo MiTo sa novim pogonskim agregatima. Slabija verzija motora 1.4 T-JET i manji turbodizel agregat proširiće ponudu dostupnih verzija...
Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.
Špijuunske fotografije koje gledamo dokaz su da Fiat ne spava. Italijanska kompanija trenutno radi na faceliftu svog modela Sedici, koji je "brat" japanskom, i veoma prodavanom modelu Suzuki SX4...
U klasi sportskih luksuznih četvorovratnih kupea postaje veoma vruće. Dizajnerski studio kompanije Volvo u javnost je plasirao nekoliko zanimljivih "rendera". Na skicama je prikazan budući automobil, čija serijska proizvodnja se očekuje za nekoliko godina, i na tržištu će direktno konkurisati modelima Audi A7, Mercedes-Benz CLS...
Nedugo posle odlaska Luce De Mea sa funkcije direktora kompanije Alfa Romeo, predsednik kompanije Fiat Auto, Sergio Marchionne, na tu poziciju imenovao je Sergia Cravera (48), koji je zaposlen u Fiatu od 1968. godine...