Trend pada prodaje automobila u Evropi se nastavlja
Trend pada broja resgistrovnih automobila u Evropi se nastavlja. Najveći pad zabeležen je u avgustu mesecu, kada je broj registrovanih novih automobila smanjen za 15,6 %. Od početka godine u Evropi je prodato 12,85 miliona novih automobila, što predstavlja međugodišnji pad od 5,4 %...
Broj registrovanih novih automobila u Evropi, u oktobru tekuće godine, manji je za 14,5 % u odnosu na isti mesec prošle godine (prodato je 1.134.031 nova automobila). Prodaja automobila u Evropi već šesti mesec je u konstantnom padu, a najveći pad zabeležen je u avgustu mesecu, kada je u 27 zemelja Evropske Unije, u Norveškoj, Švajcarskoj, Lihtenštajnu i Islandu, zabeležen pad od 15,6 %. U Zapadnoj Evropi broj registrovanih automobila ove godine smanjen je za 15,5 %, na 1.034.988 automobila. Najgora situacija zabeležena je na Islandu, gde je zebeležen pad prodaje od velikih 54,6 procenata. U Španiji pad prodaje iznosi 40 procenata i to je najveći pad prodaje u Španiji od 1995. godine. Na najvećem evropskom tržištu, u Nemačkoj, prodaja automobila ove godine pala je za 8,2 %. Zanimljivo je da je u nekim novim članicama Evropske Unije, kao što je Poljska, prodaja porasla za 12,3 %. Od pet najvećih proizvođača automobila, najgore rezultate postigao je General Motors, čija je prodaja u mesecu oktobru pala za 25,2 %. Konkretno, Opel/Vauxhall zabeležio je međugodišnji pad prodaje od 24,7 %, Chevrolet 26,4 %, a Saab je zabeležio pad prodaje od 27,7 %. Dramatičan pad prodaje zabeležile su i azijske marke: Honda je zabeležila međugodišnji pad prodaje (mesec oktobar) od 25,7 %, Toyota 23,3 %, a Lexus 31,6 %. Najmanji pad prodaje, od 7,6 procenata, zabeležio je najveći evropski proizvođač automobila, kompanija Volkswagen. Audi je u oktobru mesecu zabeležio međugodišnji pad prodaje do 3,3 %, Volkswagen 6 %, Seat 19,5 %, Škoda 19 %. Veći od 20 % pad prodaje u mesecu oktobru zabeležila je Kia (-20,1 %), Mini (-20,7 %), Renault (-23,8 %) i Land Rover (-52 %!). Goran Sarić - Automagazin