Najnovije vesti iz auto industrije
Novi BMW serije 1 - novi detalji
Objavljeno: 26.01.2009.
Aktuelni BMW serije 1 polako se bliži kraju svog životnog ciklusa. 2011. godine biće predstavljen naslednik, koji nam donosi nove motore, nižu emisiju štetnih materija i nove tehnologije. Automobil će ostati tipičan "bavarac", biće veći u svim smerovima, a mogao bi i "smršati" nekoliko desetina kilograma. I u novoj generaciji biće instalirana tehnologija za smanjenje emisije CO2, Efficient Dynamics...
Označavanje motorizacija trebalo bi da ostane isto, ali motori će biti potpuno novi. Osnovnu motorizaciju činiće potpuno novi agregat 1.3 litra zapremine, koji uz pomoć turbo punjača razvija 136 konjskih snaga (u modelu 116i) i čak 184 konjske snage u modelu 118i. Dvolitarski motor, opremljen turbo punjačem, biće instaliran u verziju 120i, i razvijaće 218 konjskih snaga (toliko razvija aktuelni trolitarski 125i). Vrh ponude motorizacija predstavljaće atmosferski trolitarski agregat snage 272 KS i njegova bi-turbo verzija koja isporučuje 326 KS. Verziju M nećemo videti, ali oba prethodno navedena agregata biće dostupna sa unikatnim paketom opreme i možda sa samoblokirajućim diferencijaom.

Dizelsku "armadu" zastupaće poznati dvolitarski motor u modelima 118d i 120d, koji će razvijati 150, odnosno 184 konjske snage. Bi-turbo verzija u modelu 123d na zadnju osovinu isporučivaće 211 "konja". Među ekološkim motorizacijama ostaje prostor za mali hibrid i elektromobil. Svi modeli biće opremljeni tehnlogijom EfficientDynamics, koja pomaže smanjenje emisije CO2. Osnovna verzija će produkovati samo 99 g/km CO2, a kasnije će biti predstavljena verzija sa ultralakom konstrukcijom i emisijom od samo 75 g/km CO2. Novina u programu EfficientDynamics biće šestostepeni manuelni menjač sa nižim stepenom trenja i sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, koji će naslediti aktuelni "automat". Očekuju se sve karoserijske verzije nove serije 1 (tri i pet vrata, kupe i kabrio), ali spekuliše se o novoj verziji karavana shooting-brake.
Goran Sarić - Automagazin
Foto: nezvanični renderi
U Minhenu su se, očigledno, odlučili da sve svoje dolazeće modele predstave na videu. Testovi BMW-a X1 su u punom jeku, a ozbiljnim maskiranjem njegovog izgleda omogućava kompaniji da poveća interesovnje za novog člana porodice X...
Nemačka kompanija Volkswagen objavila je da razvija hibridnu verziju modela Touareg, koja će se sledeće godine u ponudi pojaviti pod imenom BlueMotion Hybrid. Nedavno predstavljena predprodukcijska verzija ispod lima skriva kompresorski 3-litarski šestocilindrični V6 TSI motor snage 333 KS, koji je ukombinovan sa elektromotorom snage 38 kW...
Najuspešniji aktuelni model ćeškog proizvođača, Škoda Octavia, ove godine obeležava svoj pedeseti rođendan. Prvi automobil sa tim nazivom sa proizvodnih traka spušten je januaru 1959. godine. Bio je to naslednik modela Škoda 400, zvana Spartak...
Britanski avanturista, Giles Cardozo, odlučio se na odvažan potez: putovanje od Londona do afričkog Timbuktua (država Mali) svojim sopstveno konstruisanim automobilom sposobnim i da leti, imena Parajet Skycar...
Predstavnici južnokorejske kompanije Hyundai, na nedavno održanoj konferenciji za medije, predstavili su plan o proizvodnji kompaktnog gradskog automobila koji će konkurisati modelu Toyota iQ. Prodaja Hyundaijevog modela startovaće sledeće godine...
Aktuelna moda gradaskih crossover automobila galopirajuči se širi i među azijskim automobilskim markama. Nissan, koji je rodonačelnik ove kategorije, priprema novi koncept, čija će premijera biti održana na sajmu automobila u Ženevi...
Zimski testovi prototipa prvog MINI SUV modela su u punom jeku. Pogon na sve točkove, originalan dizajn sa konceptom uobičajenog rasporeda vrata, i harizma koju sa sobom nosi, već unapred garantuju uspeh prvom MINI terncu...
O konceptu Volkswagen Golfa šeste generacije, u najjačem , GTI, izdanju, pisali smo prošle godine, a sada su pred nama prve zvanične fotografije ovog atraktivnog modela. Već na prvi pogled zaključujemo da se serijski model ne razlikuje od koncepta...
Početkom ove godine, kompanija Porsche povećala je svoj vlasnički udeo u koncernu Volkswagen na 50,75 %. Ali, Porsche se ne zadovoljava ni time, pa uskoro očekujemo nove atake na vlasničku strukturu Volkswagena...