AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Opelov najnoviji model iz linije ecoFLEX ima snažan turbodizelski motor zapremine 2 litre te snage 118 kW/160 KS. Ekonomičnost bez kompromisa: Opel Insignia ecoFLEX • Proširena ponuda modela Opel ecoFLEX • Vozni kvaliteti bez kompromisa sa 160 KS i 380 Nm Obrtnog momenta • Vrhunska aerodinamičnost s koeficijentom vazdušnog otpora 0,26 • Čist: emisija ugljenikovog dioksida ispod 140 g/km "Od početka smo dizajnirali Insigniju da bude izuzetno efikasan automobil. Uz celi niz detaljnih poboljšanja na pogonskom sistemu i smanjenju otpora vazduha i trenja ovog modela ecoFLEX, naši su inženjeri na najveću moguću meru smanjili potrošnju, tako da to ne utiče na vozne performanse." - rekao je Hans Demant, izvršni direktor fabrike Adam Opel. "Iako još uvek radimo na razvoju nove Insignije ecoFLEX s motorom 2.0 CDTI ECOTEC, sigurni smo da će na kraju emisija ugljenikovog dioksida biti ispod 140 g/km." U poređenju sa konkurentskim automobilima slične potrošnje i emisije, jasno je zašto je moto Opelove Insignije ecoFLEX "ekonomičnost bez kompromisa": efikasna potrošnja dizela ne utiče na vozne performanse. Insignija ecoFLEX ubrzava od 0 do 100 km/h u 9,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Osiguravajući snažnu vuču čak i pri niskom broju obrtaja, maksimalni Obrtni moment od 350 Nm dostupan je od 1.750 obrtaja u minuti i može se privremeno povećati na 15 sekundi na 380 Nm preko funkcije "Overboost".Novi 2.0-litarski common-rail četverocilindrični motor koristi inovativni proces „cleantech“ kako bi se osigurala najmanja moguća emisija uz stalno precizno održavanje tokom čitavog životnog veka. Ovim se kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje, a ubrizgavanje goriva prilagođuje se sagorevanju u stvarnom vremenu. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, sa tačnošću od 98%. Ti se podaci zatim šalju u središnji kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje, u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslovi rada. Insignia ecoFLEX opremljena je visokoefikasnim Michelinovim gumama Primacy HP posebno napravljenim za ovaj automobil. Kao ostali modeli Insignije, nova varijanta ecoFLEX sertifikovana je prema standardu Euro 5 i biće dostupna kao trovratni i peterovratni model tokom 2009. godine.

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Izuzetna optimizacija: dodatno poboljšana aerodinamičnost Zahvaljujući svom optimizovanom dizajnu, sportskoj liniji krova i fino rešenim detaljima, obične varijante Insignije imaju izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od 0,27. Insignija ecoFLEX, s druge strane, još je bolja od toga. Na putu do tog cilja Opel je iskoristio znanje o aerodinamici koje je skupljao decenijama. Još u osamdesetim godinama Kadett GSI imao je CD (koeficijent zračnog otpora) 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijom limuzinom svog vremena. Niz godina kasnije, Opel Calibra postavila je rekord kao kupe, koji sada dostiže limuzina Insignija ecoFLEX. Njen koeficijent otpora od 0,26 čini je jednim od najaerodinamičnijih produkcijskih limuzina na svetu, a time i najboljom Opelovom limuzinom u tom pogledu ikada. Tako Insignija treba manje snage kako bi savladala otpor vazduha nego neki znatno manji automobil. Ovo je ključno, jer kada se brzina udvostručuje, snaga potrebna da se savlada otpor vazduha povećava se čak osam puta – ako je za savladavanje aerodinamičkog otpora pri 60 km/h potrebno 2 kW, pri brzini od 120 km/h potrebno je 16 kW. Opelovi stručnjaci za aerodinamiku optimizovani su Insigniju ecoFLEX u raznim područjima, koristeći tradicionalne metode kao što su dodatna ploča ispod rezervoara, a ispred zadnje osovine, čime se poboljšava koeficijent vazdušnog otpora i smanjuje sila koja nastoji podići vozilo. Osim toga, karoserija je spuštena 10 mm kako bi se smanjio prednji deo i delomično zatvorena prednja rešetka kako bi se više vazduha usmeravalo na bokove vozila čime se povećava aerodinamičnost. Spoljni retrovizor odličan je primer Insignijine aerodinamičke izuzetnosti: u poređenju s prethodnikom, Insignijini spoljni retrovizori u obliku krila stvaraju 45% manji otpor vazduha. Tokom brojnih računarskih simulacija i više od 650 sati u vazdušnom tunelu, mnogi su drugi detalji fino realizovani kako bi se postigle još bolje aerodinamičke performanse, uključujući dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, laganu promenu pozicije prednjih brisača, zaobljeniji A-stub, usmeravanje struje vazduha preko krova tako da klizne bez odvajanja, integrisanje zadnjeg spojlera, integrisanje odvojnog ruba u zadnja svetla, optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju i dodavanje spojlerskog ruba na krajeve pragova ispred prednjih točkova. U tom procesu mnoge od tih modifikacija pokazale su se korisnim i za Insignijina aeroakustička svojstva, što znači da je unutrašnjost kabine tiša nego kod bilo kojeg Opelovog automobila dosad. Inženjeri su pazili na smanjenje buke tokom prvih faza rada na novom modelu, koristeći neke nove metode rada: napravili su model od gline u razmeri 1:1 i koristili ga za merenje buke. Nova Insignija takođe ima bolje zaptivanje vrata u poređenju s prethodnim modelima. Debljina stakala na bočnim prozorima povećana je na 4,85 mm, što dodatno smanjuje buku u unutrašnjosti automobila.

Bogata ponuda modela ecoFLEX Modeli ecoFLEX iz linija Astri i Corsi najavljeni za ovu godinu takođe slede istu filozofiju kao Insignija ecoFLEX. S emisijom ugljen-dioksida od samo 109 (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) i 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), ovi automobili su prave zvezde ekonomične potrošnje goriva – troše samo 4,1 odnosno 4,5 litara dizela na 100 km. Opel je postigao izvrsne brojke koje se tiču emisije štetnih gasova i s ostalim modelima u porodici ecoFLEX. Naprimer, Zafira 1.6 CNG sa 138 g/km ima najbolju emisiju ugljen-dioksida u konkurenciji sedmoseda, a Combo CNG, kojeg može pogoniti i prirodni plin, sa 133 g/km krasi najmanja emisija ugljen-dioksida u segmentu jednovolumena. GM PR

Opel Agila – Premijerno na Novosadskom sajmu automobila

Opel Agila – Premijerno na Novosadskom sajmu automobila

Nova Opel Agila je stigla u Opelovu dilersku mrežu i biće premijerno predstavljena na Novosadskom sajmu automobila od 21. do 26. oktobra. Za sve kupce svojih vozila Opel je pripremio i specijalan sajamski popust u iznosu i do 18 odsto, u zavisnosti od modela , kao i poklon navigacioni uredjaj Mio Moov 200...
MINI SUV neće se zvati Crossman

MINI SUV neće se zvati Crossman

Mini je nedavno u Parizu predstavio novi koncept svog crossover automobila. Zanimljivo je da i pored njegovog debija nije objavljeno njegovo ime. Do sada se mislilo da će novi model Minija nositi naziv Crossman, ali to je zvanično demantovano...
Renault Ondelios predstavljen u Parizu

Renault Ondelios predstavljen u Parizu

Renault Ondelios je crossover za šest putnika, 4,8 metra dugačak, 2 metra širok i 1,6 metra visok. Ulogu spoljašnjih retrovizora obavljaju kamere instalirane u vrata automobila, a slika se emituje na LCD monitor na kokpitu. Posebna pažnja, prilikom razvoja ovog koncepta, posvećena je aerodinamici i zaštiti životne okoline...
45 EKO benzinskih stanica

45 EKO benzinskih stanica

Kompanija EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, energetskog lidera u Grčkoj i regionu, koja već šest godina uspešno posluje u Srbiji, nastavlja sa dinamičnom ekspanzijom. Kompanija je nedavno otvorila 4 nove stanice, tako da u ovom trenutku EKO maloprodajna mreža broji 45 benzinskih stanica.
Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Novi Freelander 2 TD4 e je do danas najštedljivije vozilo Land Rovera. Uz inteligentni Stop/Start sistem, ovo je prvo vozilo iz proizvodnje koje objedinjuje brojne tehnologije razvijene u skladu sa inicijativom održivog dizajniranja, pod zajedničkim nazivom poznate kao 'e TERENSKE TEHNOLOGIJE'...
Uskoro stiže Renault Laguna sedan!

Uskoro stiže Renault Laguna sedan!

Renault Laguna porodica polako se širi. Posle "liftback" i karavan verzije Lagune, uskoro će biti predstavljena sedan verzija atraktivnog predstavnika srednje klase. Pred nama su prve špijunske fotografije modela Laguna sedan...
Kia Soul - Velika pariska zvezda

Kia Soul - Velika pariska zvezda

Kako bi proslavila lansiranje svog najnovijeg modela Soul, Kia Motors, korejski proizvođač automobila za mlade u duši, na pariskom automobilskom sajmu predstavila čak 7 varijanti svog novog urbanog crossovera. Dugo očekivani Kia Soul predstavlja revoluciju u njihovoj gami modela.
Vladan Petrović na proslavi 25-godišnjice modela Pajero

Vladan Petrović na proslavi 25-godišnjice modela Pajero

Mitsubishi i reli neraskidivo su povezani decenijama, pa je pojavljivanje aktuelnog reli šampiona Srbije na manifestaciji Velauta imalo poseban značaj. Na proslavi 25-godišnice modela Mitsubishi Pajero pojavio se i šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović, a mi Vam ekskluzivno prenosimo njegove najznačajnije utiske...
Velauto -  25 godina duga tradicija Mitsubishi Pajero

Velauto - 25 godina duga tradicija Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Motors obeležio je u Srbiji 25 godina dugu tradiciju Mitsubishi Pajero na prvoj „Off road Park Marani” stazi kod Bubanj potoka. Mitsubishi Pajero debitovao je na reliju Dakar 1983. godine i od tada stekao imidž 12-godišnjeg pobednika. Ljubitelji ikone Mitsubishijevog brenda u Srbiji, zajedno sa licenciranim instruktorima, imali su priliku da se uvere u performanse Pajera IV-te generacije. Fotografije možete pogledati u galeriji portala ili klikom na LINK...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje