AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Toyota pobednik analize kvaliteta časopisa Auto Bild

Toyota pobednik analize kvaliteta časopisa Auto Bild

Toyota je postala ubedljivi pobednik ocenjivanja kvaliteta u režiji časopisa Auto Bild. Posle "hetrika" 2001, 2002. i 2003. godine ovo je četvrti put da Toyota osvaja prvo mesto u ocenjivanju pouzdanosti, kvaliteta i zadovoljstva kupaca...
Hummer H3 Wagon Concept

Hummer H3 Wagon Concept

Umetnik Matthew Harrison iz engleskog Sheffielda nedavno je učestvovao na izložbi "Zoo Art Fair" održanoj u Limoncello galeriji u Istočnom Londonu. Harrison je javnosti predstavio neobičan Hummer H3 opremljen drvenim točkovima...
Hyundai predstavio nove turbodizel motore

Hyundai predstavio nove turbodizel motore

Južnoorejska kompanija Hyundai juče je zvanično predstavila dva nova turbodizel agregata sa oznakom R. Hyundai će od sledeće godine godine početi prodaju modele Sonata i Tucson pogonjene ovim štedljivim i snažnim motorima...
Grand Motors - Fordovi nikad jeftiniji

Grand Motors - Fordovi nikad jeftiniji

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, kupcima u Srbiji nudi izuzetnu mogućnost da od 10. do 15. novembra u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Novom Sadu, Subotici, Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Čačku i Nišu kupe automobile i laka komercijalna vozila po izuzetno povoljnim cenama...
Subaru bokser dizel stigao u Srbiju - Cene poznate!

Subaru bokser dizel stigao u Srbiju - Cene poznate!

U prijatnoj atmosferi zgrade Narodnog pozorišta sinoć je domaćim medijima predstavljen prvi bokser dizel motor na svetu, u produkciji kompanije Subaru. U konceptu pozorišnog performansa, u kojem je narator bio naš poznati glumac Božidar Stošić, predstavljne su prednosti novog Subaru bokser turbodizel motora. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji portala ili klikom na LINK...
MTM - Motoren Technik Mayer dolazi u Srbiju

MTM - Motoren Technik Mayer dolazi u Srbiju

Priča o MTM-u počinje još davne 1985. sa prvim Quattro modelom, sa kojim je započela fascinacija automobilima, koja ih nije napustila od tada. Još kao mlad inženjer sredinom osamdesetih, sadašnji vlasnik kompanije, Roland Mayer, radio je na razvoju sada već legendarnog petocilindričnog motora za Audi Quattro...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje