AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...

Već davno samo Vas informisali da Euro NCAP metodika nije sposobna da ocenjuje neke izuzetno važne sisteme, koji povećavaju aktivnu bezbednost automobila. Pored "Pre Safe" sistema, koji Euro NCAP nije sposoban da analizira, to je i elektronski sistem stabilnosti (ESP - Electronic Stability Program). Iako i u buduće ESP sistem neće biti kompatibilan sa metodikom Euro NCAP-a, ova organizacija odlučila je da za dostizanje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost automobil se mora prodavati sa ESP sistemom. Nova metodika Euro NCAP-a, umesto dosadašnjeg bodovanja bezbednosti putnika pri čeonom i bočnom sudaru (uvedeno 1997. godine), od 2009. godine će obuhvatati četiri oblasti. Radi se o oblastima zaštite putnika, zaštiti dece, bezbednost pešaka i nova oblast bezbednosnih i "asistent sistema" (Safety Assist). Poslednja uvedena oblast odnosi se na sisteme aktivne bezbednosti, oblast koja do sada nije bila obuhvaćena Euro NCAP testovima. Euro NCAP će od 2009. godine uvesti i test sedišta, sa gledišta rizika povrede kičme.

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Dobro je znati: ESP sistem prvi put se pojavio 1995. godine. Prva ga je razvila kompanija Bosch, i prema većini experta širom sveta, ovaj sistem je spasao smrti preko 4.000 Evropljana godišnje. Kampanja Evropske komisije i auto klubova želi da ukaže na potrebu da ESP bude deo standardne opreme svakog savremenog automobila. ESP sistem kod nekih automobila nosi oznaku ESC (Electronic Stability Control), a prvi put je instaliran na Mercedes S klase, 1995. godine. Trenutno ESP sistem proizvode sledeće firme: Bosch, TRW, Continental-Teves, FTE, Automotive GmbH, Delphi, Advics, Nissin Kogyo, Hitachi. Označavanje ESP sistema kod različitih marki: Acura: Vehicle Stability Assist (VSA) Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC) Audi: ESP - Electronic Stabilization Program Buick: StabiliTrak BMW: Dynamic Stability Control (DSC), including Dynamic Traction Control Cadillac: All-Speed Traction Control & StabiliTrak Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only) Chrysler: Electronic Stability Program (ESP) Citroën: Electronic Stability Program (ESP) Dodge: Electronic Stability Program (ESP) DaimlerChrysler: Electronic Stability Program (ESP) Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC) Ferrari: Controllo Stabilità (CST) Ford: AdvanceTrac and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia samo) General Motors: StabiliTrak Hyundai: Vehicle Dynamic Control (VDC) Honda: Electronic Stability Control (ESC) i Vehicle Stability Assist (VSA) i Electronic Stability Program (ESP) Holden: Electronic Stability Program (ESP) Hyundai: Electronic Stability Program (ESP) Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC) Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC) Jeep: Electronic Stability Program (ESP) Kia: Electronic Stability Program (ESP) Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) sa Vehicle Stability Control (VSC) i Traction Control (TRAC) sistemima Lincoln: AdvanceTrak Maserati: Maserati Stability Program (MSP) Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) Mercedes-Benz (inventors): Electronic Stability Program (ESP) Mercury: AdvanceTrak MINI: Dynamic Stability Control Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC) Oldsmobile: Precision Control System (PCS) Opel: Electronic Stability Program (ESP) Peugeot: Electronic Stability Program (ESP) Pontiac: StabiliTrak Porsche: Porsche Stability Management (PSM) TC u modelu 2007 GT3 Renault: Electronic Stability Program (ESP) Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Saab: Electronic Stability Program Saturn: StabiliTrak SEAT: Electronic Stability Program (ESP) Škoda: Electronic Stability Program (ESP) Smart: Electronic Stability Program (ESP) Subaru: Vehicle Dynamics Control Systems (VDCS) Suzuki: Electronic Stability Program (ESP) Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC) Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP) Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP) Goran Sarić - Automagazin

Trend pada prodaje automobila u Evropi se nastavlja

Trend pada prodaje automobila u Evropi se nastavlja

Trend pada broja resgistrovnih automobila u Evropi se nastavlja. Najveći pad zabeležen je u avgustu mesecu, kada je broj registrovanih novih automobila smanjen za 15,6 %. Od početka godine u Evropi je prodato 12,85 miliona novih automobila, što predstavlja međugodišnji pad od 5,4 %...
Brabham se vraća kao tjuner BMW-a !

Brabham se vraća kao tjuner BMW-a !

Kompaniju Brabham Racing, koja je osnovana 1960. godine, mnogi pamte po svetskim uspesima u Formuli 1, gde je osvojila četiri vozačke šampionske titule i dve titule u konkurenciji konstruktora. Brabham se ponovo vraća na scenu, ovoga puta kao tjuner BMW-a...
Audi Q5 - Za aktivan životni stil

Audi Q5 - Za aktivan životni stil

Na jedinstvenom off-road parku, Beograđani koji vode aktivan i dinamičan život, vozili su novi Audi Q5 i uz nadzor stručnjaka, uživali u okretnosti ovog SUV-a. Predstavnici medija, među kojima je bio i Miroslav Lazanski i Borislav Miljanović, oprobali su se u vožnji Q5 na pesku, vodenim preprekama kroz više od 20 modula terena, dok su Vuk Brajović i Filip Maksimović uživali u dinamičnoj vožnji do Avale.
Honda počinje masovnu proizvodnju Civic sedana u Indijani

Honda počinje masovnu proizvodnju Civic sedana u Indijani

Honda je svojoj fabrici u Grinzburgu u Indijani, otpočela sa masovnom proizvodnjom sedana Honda Civic sa četvorocilindričnim motorom efikasne potrošnje goriva. Fabrika za čiju je izgradnju potrošeno 550 miliona američkih dolara, će pri punom kapacitetu proizvoditi 200.000 vozila i zapošaljavati 2.000 saradnika...
Delta Motors - Otvoren novi BMW i MINI auto centar u Beogradu

Delta Motors - Otvoren novi BMW i MINI auto centar u Beogradu

Delta Motors, ekskluzivni uvoznik i distributer automobila BMW i MINI za Srbiju i Crnu Goru, otvorio je novi prodajno-servisni centar BMW i MINI vozila u sredu, 12. novembra 2008. u 19.30 časova. Najzanimljivije fotografije snimljene na jučerašnjoj Press konferenciji i otvaranju savremenog centra možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Stigla je Nova godina!

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Stigla je Nova godina!

Snažnom kampanjom započetom u novembru, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je objavila neverovatne cene koje će biti aktuelne do 25. decembra 2008. godine. Važna napomena je da ove cene sa carinom i PDV-om važe samo do 25. decembra 2008. Od januara 2009 cene za ova vozila će biti više za 2000 do 5000 evra!
Heico Sportiv Volvo XC60

Heico Sportiv Volvo XC60

Novi Volvo XC 60 nedavno je preživeo i prvi tuning. Kompanija Heico Sportiv pod haubu je smestila novu "porciju" konjskih snaga, ali posebna pažnja posvećena je dizajnu exterijera, kao i izmenama na vešanju i kočnicama...
General Motors u Rusiji

General Motors u Rusiji

General Motors je ušao na rusko tržište 1992.godine. 1995. godine došlo je do zajedničkog prjekta ELAZ-GM, LLC u Elabugi, u Republici Tatarstan u Rusiji. Partneri u ovom zajedničkom projektu su bili General Motors i Fabrika automobila Elabuga (ELAZ) i oni su proizvodili (od 1996. – 2001.) SKD verziju Chevrolet Blazer-a i Opel Vectra-e (1999.-2001.).
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje