Saradnja Toyota Srbija - Hyatt Regency Beograd
U četvrtak je potpisan Ugovor o poslovno – tehničkoj saradnji između Toyota Srbije (TSR) i hotela Hyatt Regency Beograd. Ugovor su potpisali generalni direktor TSR - Slobodan Radoičić i direktor Hyatt Regency Beograd – Jean Pierre Marcadier.
Saradnja će se zasnivati na zaštiti i očuvanju naše planete, redukovanju zagađenja životne sredine i smanjenju emisije CO2 gasova, čime se TSR priključila Inicijativi Hyatt Planeta i postala član “Green Friends Community”. Na osnovu ugovora o poslovnoj saradnji, Toyota Srbija će hotelu Hyatt Regency Beograd ustupiti na korišćenje vozilo Toyota Prius, koji će biti korišćen za poslovne potrebe hotela. Hyatt Regency Beograd i TSR, povezani vizionarskim planom, sa ciljem da pomognu zajednici putem očuvanja životne sredine, udružili su snage kako bi osigurali da naša planeta bude sigurno mesto za život naše dece i budućih generacija koje će doći.
Toyota hibridna vozila Revolucionarni pomak postignut hibridnom tehnologijom predstavlja pametno kontrolisanje toka energije iz dva različita izvora, tako da je svaki aspekt vožnje – ubrzanje, vožnja po otvorenom putu, kočenje i „stani-kreni“ gradska vožnja – optimalno izveden. U okviru svoje politike davanja visokog prioriteta pitanjima zaštite životne sredine, Toyota je učinila beskompromisan napor da promoviše i popularizuje hibridnu tehnologiju, prvenstveno koristeći Prius. Kako se hibridna tehnologija može primeniti na širok dijapazon vozila, Toyota planira prodaju million ili više hibridnih vozila godišnje što je pre moguće u deceniji koja počinje 2010. godine.
Toyota Prius Prius je lansiran u Japanu 1997.godine, a sa prodajom se počelo 2000. godine u Evropi, Severnoj Americi i ostalim tržištima. Godine 2005. Toyota je počela da proizvodi Prius izvan Japana u Changchunu u Kini. Prius, ne samo da ima nižu emisiju izduvnih gasova i smanjenu potrošnju goriva, već je potpuno tih kada radi na električni pogon i nudi impresivne vozne performanse. Na osnovu podataka o prodaji sakupljenih do maja 2008. godine, Toyota veruje da su Prius vozila širom sveta doprinela smanjenju emisije CO2 (koja se smatra uzrokom globalnog zagrevanja) stvaranjem približno 4,5 miliona tona CO2 manje u poređenju sa vozilima koja imaju benzinski pogon iz iste klase i sličnih dimenzija i performansi u vožnji. Ukupna prodaja Prius vozila – prvo hibridno vozilo na svetu na gorivo i električnu energiju u serijskoj proizvodnji - na globalnom nivou prešla je cifru od 1,1 milion. Trenutno je prodaja Priusa u porastu u više od 40 zemalja i regiona, posebno u Japanu i u Severnoj Americi. Prius je ove godine drugi put osvojio nagradu J.D. Power and Associates nakon što je ostvario najbolji rezultat u kategoriji pojedinačnog modela prema anketi zadovoljstva stranke 2008. sprovedenoj u Velikoj Britaniji, tako zadržavajući poziciju koju je već osvojio 2007. Indeks zadovoljstva stranke J.D. Power and Associates 2008. dobijen je temeljnim odgovorima na više od 16.000 pitanja vlasnika vozila registrovanih između septembra 2005. i avgusta 2006, a koji su uključivali 28 brendova/maraka i 100 pojedinačnih modela.
Toyota Hybrid Synergy Drive® – Zeleni motor godine Toyota Hybrid Synergy Drive®, motor sa hibridnim pogonom koji se koristi u vozilu Prius, proglašen je Zelenim motorom godine. Jedan od najuspješnijih motora od kada postoji ova nagrada, nagrađivan je 10 puta, uključujući titulu Međunarodnog motora godine 2004. Među ostalim pohvalama, sudije su potvrdile da je ovaj motor i dalje vodeći u svetu kada je u pitanju smanjenje štetnih emisija bez uticaja na radne karakteristike motora. Hybrid Synergy Drive®, kombinacija standardnog 1.5-litarskog benzinskog motora i kompaktnog, ali snažnog, električnog motora, osigurava modelu Prius savršenu kombinaciju niske emisije ispuštanja štetnih gasova i izvanredne ekonomične potrošnje goriva. Najčistiji porodični automobil na svetu ispušta samo 104 g/km ugljen dioksida i ima zvaničnu potrošnju goriva, u kombinovanoj vožnji, od 4,3 l/100 km.
Spisak pobeda za Prius i Hybrid Synergy Drive®: 1999 • Najbolji ekološki automobil: Toyota Hybrid (prva generacija vozila Prius) • 1.4-litarski do 1.8-litarski motor: Toyota Hybrid (prva generacija vozila Prius) 2000 • Najbolji ekološki automobil: Toyota Hybrid (prva generacija vozila Prius) 2004 • Najbolji novi motor: Toyota Hybrid Synergy Drive® (druga generacija vozila Prius) • Najbolja potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) • 1.4-litarski do 1.8-litarski motor: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) • Međunarodni motor godine 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) 2005 • Najbolja potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) • 1.4-litarski do 1.8-litarski motor: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) 2006 • Najbolja potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) • 1.4-litarski do 1.8-litarski motor: Toyota Hybrid Synergy Drive® (Prius) 2007 • Najbolja potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive ® (Prius) 2008 • Zeleni motor godine: Toyota Hybrid Synergy Drive ® (Prius) Deo Toyota aktivnosti i zanimljivosti povodom proizvodnje hibridnih modela, zaštiti životne okoline, društvene odgovornosti i edukacije i uticaja na bezbednu vožnju U Srbiji. Do kraja 2008. godine svi Toyota partneri će biti ISO 14001 sertifikovani. Zaposleni u Toyota Srbiji i predstavnici njenih partnera iz Toyota Centra Beograd, GoTa Car-a i MAG Auta su se sa zadovoljstvom priključili manifestaciji organizovanoj 29. juna 2008. povodom Dana Dunava i time su pružili svoj doprinos očuvanju životne sredine. U saradnji sa Toyotom kao svojim ekskluzivnim partnerom i uz podršku Parking servisa i Ministarstva unutrašnjih poslova, NAVAK je 18. maja ugostio prve tri grupe vozača koje su prošle kroz besplatni trening bezbedne vožnje. Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije i Nacionalna vozačka akademija – NAVAK, čiji je ekskluzivni partner Toyota, pokrenuli su kampanju tokom koje će se deliti letak koji skreće pažnju motociklistima kako da budu što bezbedniji u saobraćaju – od toga koju opremu moraju da imaju, do saveta za poštovanje propisa. Toyota se priključila kampanji pod nazivom „Globalno zagrevanje je i lokalni problem“ koju su pokrenuli Mladi istraživači Srbije u saradnji sa WWF - program Dunav-Karpati i uz podršku Zavoda za zaštitu prirode Srbije. Cilj kampanje je da se: - informiše šira javnost o klimatskim promenama - promoviše širok spektar mogućnosti i tehnologija koje se mogu koristiti u domaćinstvima u cilju smanjenja klimatskih promena - podigne svest javnosti o postojanju mogućnosti vožnje automobila koji su ekološki prihvatljiviji (tehnologije hibridnih automobila). Ulične akcije - Karavan klimatskih promena će se održati: - 26. i 27. septembra u Beogradu na trgu Nikole Pašića - 28. septembra u Subotici na Trgu Oslobođenja i - 29. septembra u Novom Sadu ispred SPENS-a (zapadni ulaz). Toyota Srbija PR