Renault Thalia - novi tehnički detalji i fotografije
Posle sedam godina proizvodnje i nekoliko facelift verzija, Thalia je ponovo na početku. Na sajmu automobila u Moskvi svetsku premijeru imala je nova generacija modela Thalia, koji će na ruskom tržištu nositi ime Symbol. I nova Thalia zadržala je koncepciju uspešnog prethodnika: troprostorni sedan razvijen na platformi Clia druge generacije...
Nova Renault Thalia dolazi nam s kompletno izmenjenim dizajnom. Ima proporcije klasičnog troprostornog sedana sa istaknutim elegantnim detaljima, a jake bočne linije čine ga dinamičnim. Novina u odnosu na prethodnu generaciju jeste i malo bočno staklo iza zadnjih vrata. Sa 506 litara zapremine prtljažnog prostora, Thalia spada u sam vrh kategorije malih sedana.
Dužina automobila povećana je sa 4,19 na 4,26 metara, dok se visina smanjila sa 1,44 na 1,43 metra. Razvoj nove Thalie trajao je 26 meseci, a vrednost investicije iznosi 100 miliona Eura. Smanjenje trajanja razvoja i smanjenje investicija rezultat je velikog broja korišćenih simulacija, kao i korišćenje već razvijenih komponenti sa Renault Clia. Proizvodnja modela Thalia realizovaće se u pogonima Renaulta u Turskoj. Kapacitet fabrike je 360.000 automobila godišnje, koji će biti podeljen na modele Thalia, hatchback i karavan verzije Clia i troprostornog modela Megane.
U zemljama Brazil, Rusija, Indija i Kina prodaja automobila od 2000. godine povećana je za 176%, u Severnoj Africi i Turskoj za 87%. Nova generacija modela Thalia namenjena je prvenstveno pomenutim tržištima, konkretno Ruskom, Rumunskom, Turskom i Alžirskom, gde će biti plasirano 80% ukupne produkcije. U Turskoj je Thalia postala najprodavaniji model i Renault želi da zadrži poziciju.
Pod haubom nove Thalie naćiće se benzinski i dizel motori. Osnovni 1.2 16V razvija snagu od 75 KS pri 5.500 o/min i maksimalni Obrtni moment od 105 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90 % Obrtnog momenta dostupno je već u rasponu od 1.750 do 5.750 o/min. Potrošnja goriva u kombinovanom režimu rada iznosi 5,9 L/100 km. Istu snagu, ali veći Obrtni moment od 114 Nm pri 5.500 o/min razvija 1.4-litarski benzinac. Njegova 16-ventilska verzija razvija 98 konjskih snaga i max Obrtni moment od 127 Nm. Najsnažnija benzinska verzija jeste 1.6-litarski motor sa 16 ventila, koji razvija 105 konjskih snaga i respektivni Obrtni moment od 148 Nm. Poslednja dva motora mogu se pohvaliti sa 90 % Obrtnog momenta dostupnog već u rasponu do 2.000 do 5.750 o/min. Turbodizele zastupaju de varijante motora 1.5 dCi, opremljenog drugom generacijom ubrizgavanja Common-Rail, koji radi pod pritiskom od 1.600 Bara. Slabiji razvija 65 KS, a snažniji 85 konjskih snaga, dok kombinovana potrošnja goriva iznosi 4,3 L/100 km.
Dva najsnažnija benzinska motora u ponudi će biti sa 4-stepenim automatskim menjačem imena "Proactive".
Motorizacija: | 1.2 16V | 1.4 | 1.4 16V | 1.6 16V | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
Zapremina cm3: | 1149 | 1390 | 1390 | 1590 | 1461 | 1461 |
Cilindri / Ventili: | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Max. Snaga KS: | 75 / 5.500 | 75 / 5.500 | 98 / 6.000 | 105 / 6.000 | 65 / 4.000 | 85 / 3.750 |
Max. Moment Nm: | 105/4250 | 114 | 127 | 148/3750 | 160 | 200/1750 |
Potrošnja L: | 5,9 | 4,3 |
Goran Sarić - Automagazin