AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Nova Toyota Avensis stigla u Srbiju!!! Cene poznate

Nova Toyota Avensis stigla u Srbiju!!! Cene poznate

Generalni uvoznik automobila marke Toyota, kompanija Toyota Srbija, na današnjoj PRESS konferenciji u Country Club Hotelu Babe (CCH Babe), obeležila je početak prodaje nove generacije modela Toyota Avensis i redizajniranog modela Toyota Yaris. Najzanimljivije fotografije snimljene na promociji možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK. Cene možete pogledati u nastavku teksta...
GS Yuasa i Honda počinju proizvodnju litijum jonskih baterija

GS Yuasa i Honda počinju proizvodnju litijum jonskih baterija

Korporacija GS Yuasa i Honda Motor Co., Ltd., saopštili su da su postigli osnovni dogovor o osnivanju zajedničke kompanije koja će se baviti proizvodnjom, prodajom, istraživanjem i razvojem litijum jonskih baterija visokih performansi za potrebe hibridnih vozila. Dve kompanije će otpočeti sa konsultacijama koje za cilj imaju uspostavljanje procesa rada nove kompanije, planiran za proleće 2009. godine...
Lamborghini Ad Personam - individualizacija supersportiste

Lamborghini Ad Personam - individualizacija supersportiste

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu, kompanija Lamborghini predstavila je nove mogućnosti svog individualizacionog programa Ad Personam. U okviru programa Ad Personam, Lamborghini je u Detroitu predstavio modele Gallardo LP 560-4 i Murcielago LP 640...
SEAT León Twin Drive Ecomotive - prvi SEAT elektromobil

SEAT León Twin Drive Ecomotive - prvi SEAT elektromobil

U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Alfa Romeo 149 - špijunske fotografije

Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
U britanskom pogonu Honde obustava proizvodnje do juna

U britanskom pogonu Honde obustava proizvodnje do juna

Krajem prošle nedelje kompanija Honda objavila je da planira obustavljanje proizvodnje u britankom proizvodnom pogonu. Honda je potvrdila da, umesto do kraja marta, proizvodnja u britanskom proizvodnom pogonu neće funkcionisati do kraja maja 2009. godine...
Dodge Circuit EV predstavljen u Detroitu

Dodge Circuit EV predstavljen u Detroitu

Dodge Circuit EV je prototip koji u sebi kombinuje sportski automobil i čist električni pogon. Ubrzanje automobila može se uporediti sa najkvalitetnijim sportskim automobilima današnjice, a sa jednim punjenjem baterije može preći i do 300 kilometara...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje