AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Trend pada prodaje automobila u Evropi se nastavlja

Trend pada prodaje automobila u Evropi se nastavlja

Trend pada broja resgistrovnih automobila u Evropi se nastavlja. Najveći pad zabeležen je u avgustu mesecu, kada je broj registrovanih novih automobila smanjen za 15,6 %. Od početka godine u Evropi je prodato 12,85 miliona novih automobila, što predstavlja međugodišnji pad od 5,4 %...
Brabham se vraća kao tjuner BMW-a !

Brabham se vraća kao tjuner BMW-a !

Kompaniju Brabham Racing, koja je osnovana 1960. godine, mnogi pamte po svetskim uspesima u Formuli 1, gde je osvojila četiri vozačke šampionske titule i dve titule u konkurenciji konstruktora. Brabham se ponovo vraća na scenu, ovoga puta kao tjuner BMW-a...
Audi Q5 - Za aktivan životni stil

Audi Q5 - Za aktivan životni stil

Na jedinstvenom off-road parku, Beograđani koji vode aktivan i dinamičan život, vozili su novi Audi Q5 i uz nadzor stručnjaka, uživali u okretnosti ovog SUV-a. Predstavnici medija, među kojima je bio i Miroslav Lazanski i Borislav Miljanović, oprobali su se u vožnji Q5 na pesku, vodenim preprekama kroz više od 20 modula terena, dok su Vuk Brajović i Filip Maksimović uživali u dinamičnoj vožnji do Avale.
Honda počinje masovnu proizvodnju Civic sedana u Indijani

Honda počinje masovnu proizvodnju Civic sedana u Indijani

Honda je svojoj fabrici u Grinzburgu u Indijani, otpočela sa masovnom proizvodnjom sedana Honda Civic sa četvorocilindričnim motorom efikasne potrošnje goriva. Fabrika za čiju je izgradnju potrošeno 550 miliona američkih dolara, će pri punom kapacitetu proizvoditi 200.000 vozila i zapošaljavati 2.000 saradnika...
Delta Motors - Otvoren novi BMW i MINI auto centar u Beogradu

Delta Motors - Otvoren novi BMW i MINI auto centar u Beogradu

Delta Motors, ekskluzivni uvoznik i distributer automobila BMW i MINI za Srbiju i Crnu Goru, otvorio je novi prodajno-servisni centar BMW i MINI vozila u sredu, 12. novembra 2008. u 19.30 časova. Najzanimljivije fotografije snimljene na jučerašnjoj Press konferenciji i otvaranju savremenog centra možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Stigla je Nova godina!

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Stigla je Nova godina!

Snažnom kampanjom započetom u novembru, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je objavila neverovatne cene koje će biti aktuelne do 25. decembra 2008. godine. Važna napomena je da ove cene sa carinom i PDV-om važe samo do 25. decembra 2008. Od januara 2009 cene za ova vozila će biti više za 2000 do 5000 evra!
Heico Sportiv Volvo XC60

Heico Sportiv Volvo XC60

Novi Volvo XC 60 nedavno je preživeo i prvi tuning. Kompanija Heico Sportiv pod haubu je smestila novu "porciju" konjskih snaga, ali posebna pažnja posvećena je dizajnu exterijera, kao i izmenama na vešanju i kočnicama...
General Motors u Rusiji

General Motors u Rusiji

General Motors je ušao na rusko tržište 1992.godine. 1995. godine došlo je do zajedničkog prjekta ELAZ-GM, LLC u Elabugi, u Republici Tatarstan u Rusiji. Partneri u ovom zajedničkom projektu su bili General Motors i Fabrika automobila Elabuga (ELAZ) i oni su proizvodili (od 1996. – 2001.) SKD verziju Chevrolet Blazer-a i Opel Vectra-e (1999.-2001.).
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje