AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Sajam automobila u Ženevi - izložbeni prostor rasprodat

Sajam automobila u Ženevi - izložbeni prostor rasprodat

I pored činjenice da svetska ekonomska kriza "drma" i automobilskom industrijom, i da su najavljena mnogobrojna otkazivanja učešća pojedinih proizvođača automobila na sajmovima, jedini sajam koji nema te probleme, i koji je rasprodao ceo izložbeni prostor, je sajam u Ženevi...
Prodaja automobila u Evropi na minimumu - Statistika

Prodaja automobila u Evropi na minimumu - Statistika

Pad prodaje automobila u Evropi se nastavlja. Prodaja novih automobila u Evropi, u januaru mesecu, zabeležila je međugodišnji pad od velikih 27 procenata. Broj registrovanih novih automobila prošlog meseca u Evropi, zaustavio se na brojci od 958 517 automobila, što je za 27% manje od 1,31 milion prodatih primeraka u januaru 2008. godine. Jedina marka koja je zabeležila rast prodaje jeste Jaguar...
Fiat 500 Cabrio - Prva zvanična skica otkriva rešenje krova

Fiat 500 Cabrio - Prva zvanična skica otkriva rešenje krova

Nepune dve godine posle predstavljanja hatchback verzije, model Fiat 500 dobija i svoju kabriolet verziju. Fiat 500 Cabrio biće predstavljen za dve nedelje, na sajmu automobila u Ženevi. Pre objavljinvanja zvaničnih fotografija, Fiat nas je "počastio" zvaničnom skicom...
Poginuo test vozač Porschea

Poginuo test vozač Porschea

Na autoputu A5, u blizini nemačkog mesta Darmstadt, u petak rano ujutru poginuo je 51-godišnji test vozač Porschea. Prema dostupnim informacijama, vozač je pri visokoj brzini izgubio kontrolu nad automobilom i udario u zaštitnu ogradu...
BMW serije 5 Gran Turismo - PAS se bliži

BMW serije 5 Gran Turismo - PAS se bliži

BMW serije 5 Gran Turismo zove se najavna studija novog modela čije stvaranje pod oznakom "Progressive Activity Sedan" pratimo već duže vreme. Manifestacija predstavljanja održana je na posebnoj svečanosti u Minhenu. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK..
Ford of Europe u januaru zabeležio prodajne uspehe

Ford of Europe u januaru zabeležio prodajne uspehe

U januaru tekuće godine, kompanija Ford of Europe dostigla je najveći tržišni udeo od 2004. godine. U odnosu na januar 2008. godine, Ford Europe je povećao svoj udeo na tržištu na 9,3 % (+0,5 %). Zanimljiv podatak je da je model Fiesta u januaru bila najprodavaniji automobil marke na 19 glavnih evropskih tržišta...
Škoda Yeti spremna za Ženevu

Škoda Yeti spremna za Ženevu

Kompanija Škoda će na sajmu automobila u Ženevi predstaviti svoj prvi SUV u istoriji. Iako nigde nismo videli špijunske fotografije, a o automobilu se malo govorilo, Škoda Yeti javnosti će biti predstavljena za manje od mesec dana...
Zbogom Renault Laguna, Vel Satis i Espace

Zbogom Renault Laguna, Vel Satis i Espace

Kompanija Renault prestaće da proizvodi velike automobile. Laguna, Vel Satis i Espace neće dočekati svoje naslednike. Aktuelna generacija Renault Lagune prestaće da se proizvodi jop 2010. godine, a godinu dana kasnije fabrilka u Sandouville biće preorjentisana na proizvodnju lakih dostavnih automobila...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje