AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

VW Golf VI GTI - špijunske fotografije

Pred nama su prve špijunske fotografije GTI verzije Volkswagen Golfa šeste generacije, koje su snimljene prilikom testiranja u Americi. VW Golf GTI na sajmu u Parizu biće predstavljen kao koncept, a svetska premijera očekuje se početkom sledeće godine u Ženevi, kada startuje i prodaja...
BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

BOMBA!!!! Nova Toyota Avensis - prva fotografija

Kompanija Toyota pustila je "u promet" prvu oficijalnu fotografiju treće generacije modela Avensis, koji će svetlost dana ugledati na oktobarskom sajmu automobila u Parizu. Već po prvoj fotografiji, koja nam otkriva zadnji i bočni deo automobila, možemo zaključiti da su dizajneri Toyote uradili odličan posao...
Toyota ostaje uz Crvenu zvezdu

Toyota ostaje uz Crvenu zvezdu

Japanska renomirana auto kompanija "Toyota" ostaje uz Crvenu Zvezdu. Posle tri godine uspešne saradnje, dve strane obnovile su ugovor, po kome "Toyota" ostaje u pulu sponzora fudbalskog kluba "Crvena zvezda". Ugovor je potpisan na period od 2 godine i po njemu Toyota Srbija ima status tehničkog partnera i već je ustupila FK Crvena zvezda 12 (dvanaest) vozila na korišćenje...
Seat Ibiza Cupra - prve informacije i fotografije

Seat Ibiza Cupra - prve informacije i fotografije

Na predstojećem sajmu automobila u Parizu, koji počinje 2. oktobra, širokoj javnosti prvi put predstaviće se nova "ljuta papričica" sa znakom Seata. Nosiće tradicionalno ime Ibiza CUPRA i biće pogonjena novom verzijom koncernog agregata, 1.4 TSI...
Euro NCAP: pet zvezdica za Lancia Deltu

Euro NCAP: pet zvezdica za Lancia Deltu

U novoj seriji Euro NCAP testova Lancia Delta osvojila je maksimalnih 5 zvezdica. Novi predstavnik Lancie u kompak klasi osvojio je 34 boda za zaštitu odraslih putnika, 33 boda za zaštitu dece i 15 bodova za zaštitu pešaka...
Kružne trke, AMSS Kraljevo – Najava trke

Kružne trke, AMSS Kraljevo – Najava trke

Narednog vikenda u Kraljevu, u organizaciji Auto Moto Saveza Srbije, vozi se peta trka Šampionata Srbije na kružnim stazama. Popularni Beranovac po drugi put je domaćin vozačima najbrojnije domaće auto discipline, a kako se kraj Šampionata neumitno bliži, borbe za titule ulaze u završnu fazu.
Renault Thalia - novi tehnički detalji i fotografije

Renault Thalia - novi tehnički detalji i fotografije

Posle sedam godina proizvodnje i nekoliko facelift verzija, Thalia je ponovo na početku. Na sajmu automobila u Moskvi svetsku premijeru imala je nova generacija modela Thalia, koji će na ruskom tržištu nositi ime Symbol. I nova Thalia zadržala je koncepciju uspešnog prethodnika: troprostorni sedan razvijen na platformi Clia druge generacije...
Lada C Cross prikazana u Moskvi

Lada C Cross prikazana u Moskvi

Na sajmu automobila u Moskvi premijerno je predstavljena studija crossovera marke Lada, koja nosi oznaku C Cross. Lada C Cross najavljuje nam mogući izgled budućeg modela kompanije AvtoVAZ...
Lamborghini Lanzador concept
Slika nedelje