AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 206+ - facelift i plus pored imena

Peugeot 206+ - facelift i plus pored imena

Marka Peugeot, glavni igrač na tržištu u kategoriji malih i srednjih automobila, svoj portflio proširuje sa modelom Peugeot 206+. Ovaj model je naslednik modela 206, koji od svog uvođenja, 1998. godine prodat u 6,5 miliona primeraka, što ga čini najuspešnijim modelom u istoriji kompanije Peugeot. Iako je ime ostalo isto, Peugeot 206+ donosi nam puno toga novog, najviše na polju dizajna...
Opel Astra Classic za neverovatnih 9.990 eura !

Opel Astra Classic za neverovatnih 9.990 eura !

Samo u februaru i martu Opel je svojim vernim kupcima obezbedio specijalu ponudu Astre Classic od samo 9.990 eura. Po ceni se dobija automobil sa sledećim karakteristikama: 1.4 benzinski motor, 90 KS sa petoro vrata, servo upravljač, ABS, tripl info display, 2 vazdušna jastuka i 15-inčne čelične felne...
Rinspeed iChange - automobil koji menja oblik

Rinspeed iChange - automobil koji menja oblik

Švajcarski tjuner i karoserijska radionica, Rinspeed, na sajmu automobila u Ženevi predstaviće automobil koji menja oblik, imena iChange. Reč je o automobilu koji, pritiskom na prekidač, menja oblik, odnosno pretvara se iz jednoseda u trosed. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati klikom na LINK..
Počinje prodaja Honde Accord Tourer u Srbiji

Počinje prodaja Honde Accord Tourer u Srbiji

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za Srbiju, počinje sa prodajom dugo očekivanog modela, Honde Accord Tourer. Ovaj Hondin karavan je dostupan kupcima na našem tržištu u prodajnim salonima Honde širom Srbije.
Chevrolet Spark - svetska premijera u Ženevi!

Chevrolet Spark - svetska premijera u Ženevi!

Chevrolet Spark, koji će doživeti svetsku premijeru na Salonu Automobila u Ženevi u martu 2009.godine, će uneti svežinu u segment mini-automobila koji beleži rast u Evropi. Svojim upadljivim stilom sa istaknutim linijama, Spark je spreman da osvetli evropski segment mini-automobila...
Hyundai Equus - prve fotografije

Hyundai Equus - prve fotografije

Južnokorejske automobilske marke već su dokazale da su sposobne da proizvedu luksuzan automobil. Pravi primer za to je Hyundai Genesis, koji "na crtu" izaziva BMW serije 5, Mercedes-Benz E klasu, Audi A6... Hyundai Equus je klasa iznad i pokušaće da konkuriše veličinama kao što su Mercedes-Benz S klasa, BMW serije 7, Audi A8, Lexus LS...
Renault Megane RS 2009 - odbrojavanje počinje

Renault Megane RS 2009 - odbrojavanje počinje

Francuska kompanija Renault pokrenula je mikro web stranicu na kojoj će biti predstavljena nova generacija modela Megane RS. Na sajtu se vidi silueta prednjeg dela automobila, a do zvaničnog predstavljanja ostalo je još 13 dana, što možemo videti klikom na LINK...
Ženeva 2009 - Performance Power kit za BMW 135i i 335i

Ženeva 2009 - Performance Power kit za BMW 135i i 335i

BMW će na sajmu automobila u Ženevi predstaviti fabrički tuning Performance Power Kit za snažnije modele 135i i 335i. Zanimljiv "aftermarket" paket namenjen je svima onima koji žele da budu posebni, ali žele nešto manje bruatalno od "M" verzija...
Hyundai Auto Beograd - Novi Hyundai i20 je stigao!

Hyundai Auto Beograd - Novi Hyundai i20 je stigao!

U utorak 17.02.2009. god. u prodajnom salonu Hyundai Auto Beograda u ulici Milutina Milankovića 7V na Novom Beogradu, održana je promocija povodom lansiranja najnovijeg Hyundaijevog modela na srpskom tržištu-novog i20. Promociji je prisustvovao i ugledni predstavnik Hyundai Motor Company iz Koreje gospodin Hong-Shin (Steve) Jung koji je došao da zajedno sa predstavnicima Hyundai Auto Beograda obeleži lansiranje novog i20 na našem tržištu...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje