AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

Špijunskim fotografima konačno je pošlo za rukom da snime prototip novog McLarena. Kao što možemo videti, test vozač je u vožnji McLarena P11 prilično uživao, a fotografi tvrde da dugo nisu videli nekog ko tako agresivno upravlja prototip modelom...
Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pred nama je jedan od najekstremnijih automobila današnjice, koji se može registrovati. Italijanski proizvođač superautomobila oficijalno je predstavio najnovijeg predstavnika porodice ekskluzivnih primeraka...
SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

Iako to na prvi pogled ne izgleda, na modelima Seat Altea i Seat Leon, izmenjeno je dosta toga. Dizajn prednjeg i zadnjeg dela prošao je "plastičnu operaciju", i rezultat je: druagačija svetla, manji logo Seata, izmenjeni branici, veće zadnje staklo i drugi detalji...
BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

Grupacija BMW, u januaru mesecu 2009. godine, prodala je 70 405 vozila marke BMW, MINI i Rolls Royce, što je u poređenju sa istim mesecom u 2008. godini, kada je prodato 92 849 vozila, pad od 24,2 %...
Kia YN spremna za Ženevu

Kia YN spremna za Ženevu

Kompanija Kia otkrila je prvu fotografiju koncept modela, koji će debi imati na sajmu automobila u Ženevi, početkom marta meseca. Studija sa radnim nazivom YN najavljuje budući izgled kompaktnih porodičnih modela južnokorejske kompanije...
Novi Mercedes-Benz CLS - špijunske fotografije

Novi Mercedes-Benz CLS - špijunske fotografije

Rodonačelnik kategorije kupea sa četvoro vrata, Mercedes-Benz CLS, uskoro će proći fazu modernizacije. Diazjn novog CLS-a približiće se nedavno predstavljenoj, novoj E klasi, a prednji i zadnji deo automobila biće inspirisan roadsterom SL, kako bi se izrazio sportski karakter automobila...
Subaru uspešno završio 2008. godinu

Subaru uspešno završio 2008. godinu

U prošloj 2008. godini Subaru je na najvažnijim svetskim tržištima prodao više vozila nego prethodne 2007. zahvaljujući odličnim efektima novih modela Impreze i Forestera, bez obzira na globalnu krizu koja je nastupila krajem jeseni.
Renault Clio - Prve fotografije facelift verzije

Renault Clio - Prve fotografije facelift verzije

Renault je predstavio prve fotografije i informacije o novom Cliu. Posle tri godine proizvodnje, došlo je vreme za facelift svog predstavnika u segmentu "supermini". Clio se ne prodaje loše, ali osveženje sigurno neće naškoditi...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje