Novi motor Hyundai kappa - 1,25 16V (57 kW)

Korejski koncern Hyundai-Kia nedavno je predstavio potpuno novi benzinski motor vlastite konstrukcije. Novi motor zapremine 1,25 litra, Hyundai kappa, jeste jedanaesta pogonska jedinica, koja je konstruisana u Koreji vlastitim znanjem i iskustvom...

Novi četvorocilindrični motor pogoniće najmanji model u gami Hyundaija, i10, a kasnije bi se trbao naći i u nekim Kia modelima. Motor je namenjen za globalno automobilsko tržište, pa ne čudi što je predstavljen u dve verzije. Zapreminski manji, 1.2-litarski agregat, koji razvija 80 konjskih snaga namenjen je tržištu Indije, gde Hyundai od 2007. godine uspešno proizvodi i prodaje model i10. Druga verzija motora meri zapreminu od 1,25 litra (77 konjskih snaga) namenjena je evropskom tržištu i odlikuje ga manja emisija štetnih materija. Hyundai je potvrdio da će novi motor pogoniti model i10, ali najavljeno je da će agregat svoje mesto pronaći i pod haubom dolazećeg modela i20, koji će svetsku premijeru imati na sajmu automobila u Parizu.
Rad motora nadgleda elektronika, koja koristi 16-bitni 32 MHz mikroprocesor. Blok i glava motora izrađeni su od aluminijuma, a u glavi se okreću dva bregasta vratila i u svakom od četiri cilindra nalazi se po 4 ventila. Nazubljeni remen zadužen za razvod ventila ima vek trajanja od 180.000 km. Sistem ubrizgavanja je MPI i motor ispunjava Euro 4 normu. Hyundai navodi da su veoma niska masa motora (svega 82,4 kilograma) i moderna konstrukcija uticali na smanjenje potrošnje goriva. Model i10 pogonjen ovim motorom prosečno bi trebao trošiti 5 litara benzina na 100 pređenih kilometara i emitovati 119 g CO2 na svakih 100 kilometara. Proizvodnja motora počela je ove nedelje u Koreji, a planirani kapacitet je 250.000 jedinica godišnje.
Motor Hyundai Kappa 1,2 I 1,25 - tehnički detalji | ||
Motor: | 1.2 Kappa (India) | 1,25 (Evropa) |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 | 4 / 4 |
Ugao između cilidara: | R4 | R4 |
Zapremina motora (cm3): | 1197 | 1248 |
Dovod goriva: | Ubrizgavanje | Ubrizgavanje |
Predsabijanje vazduha: | Nema | Nema |
Međuhladnjak: | Nema | Nema |
Razvod: | DOHC | DOHC |
Kompresioni odnos: | 10,5:1 | 10,5:1 |
Prečnik x hod klipa: | 71 x 75,5 | 71 x 78,8 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 59 / 5.200 | 57 / 6.000 |
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min): | 112 / 4.000 | 118 / 4.000 |
Masa motora (kg): | 82,4 |
Goran Sarić - Automagazin