Mercedes E klase karavan (W212) - špijunske fotografije

Karoserijska varijanta sedan već je ugledala svetlost dana, ali na karavanskoj izvedbi još uvek se radi. U toku su finalna testiranja, koja su usmerena na podešavanje ogibljenja bolida i proveru elektronskih sistema...
Karavan verzija, konstrukcijski, neće se razlikovati od sedan modela. Isto kao i sedan, Mercedes-Benz E karavan imaće veoma nizak stepen otpora vazduha, Cx=0,27. Automobil će biti opremljen najsavremenijim sistemima aktivne i pasivne bezbednosi, dok će sistem otvaranja prtljažnika biti električni. Prema pouzdanim informacijama, karavan verzija biće dostupan i u kao super-brzi E63 AMG, koji će na tržištu konkurisati modelu BMW M5 Touring. Što se dizajna tiče, pretpostavlja se da će nova E klasa u velikoj meri kopirati aktuelnu generaciju luksuzne S klase, što se odnosi i na nedavno predstavljeni sedan model. Dakle, odlikovaće je širi branici i blatobrani, šira maska hladnjaka, sa velikim usisnicima za vazduh, što će automobil učiniti izuzetno agresivnim. Prednje svetlosne grupe dobiće oštrije uglove. Ipak, do predstavljanja konačne verzije sačekaćemo još puno vremena. U novoj E klasi naći će se brojni novi elektronski sistemi kao što su upozorenje za nekontrolisano napuštanje vozne trake, sistem upozorenja za oči vozača, koji detektuje opasnost od mogućnosti da vozač zaspi. Potpuno nov biće i sistem elektronske kontrole stabilnosti, ESP.

Za pogon će se starati mnogobrojni V6 i V8 benzinski i dizel agregati, a vrh ponude predstavljaće atmosferski osmocilindrični agregat zapremine 6,3 litra, koji će u novoj E 63 AMG razvijati preko 500 konjskih snaga. Posle ozbiljnih tehničkih problema s elektronskim kočionim sistemom SBC (Sensotronic Brake-by-wire Control), Mercedes je odlučio da se vrati konvencionalnom sistemu kočenja, koji će biti opremljen sistemom sušenja kočionih elemenata za vreme vožnje po mokrom putu, kao i sistemom raspodele kočione sile na svaki točak pojedinačno u krivinama. Kao dodatna oprema u ponudi će biti koramičko-kompozitne kočnice, koje će biti instalirane u nabrijani model E 63 AMG, ali i u neke slabije modele. Goran Sarić - Automagazin