Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o Seat Ibizi 1.6 16V
Objavljeno: 10.01.2009.
Novu generaciju modela Seat Ibiza, ekskluzivno za Automagazin portal, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnije utiske šestostrukog državnog reli šampiona...
Unutrašnjost
"U enterijeru vlada sportski duh i savršena jednostavnost. Svaki detalj dizajniran je atraktivno i dinamično. Pored toga, ergonomija je za čistu desetku. instrument tabla je pregledna, a pozicija ručice menjača i volana je idealna. Sedišta se, po Seatovom običaju, drže visokog standarda, i srednje su tvrda. Moram pohvaliti odlično držanje tela u krivinama. Uz sve to, sasvim nova platforma ostavila je trag i na osećaj prostranosti. U odnosu na stari model, prostora je daleko više, a osećaju prostranosti doprinose i velike staklene površine i puno svetla u kabini."

Motor
"Motor vuče bolje nego što sam očekivao. Veoma je temperamentan, što možemo zahvaliti i povoljnoj masi, uz napomenu da je za agresivnu vožnju potrebno motor zavrteti u visoke obrtaje. Prijatno iznenađuje i elastičnost i odlično odemereni stepeni prenosa. Hodovi ručice manjača su nemački precizni i relativno kratki."
Ponašanje u vožnji
"Automobil se čvrsto drži zadate putanje i vešanje sigurno prevazilazi zahteve prosečnog vozača. Amortizeri i opruge odlično rade svoj posao i naginjanje je minimalno. Moram da pohvalim fantastičnu preciznost volana, koji je veoma "komunikativan" i do vozača prenosi mnogo informacija sa podloge. Potrebna snaga za aktiviranje kočnice i kvačila je minimalna, što će sigurno obradovati sve pripadnice lepšeg pola. Što se tiče "ležanja" u krivinama, Ibiza uliva sigurnost, ali ne treba preterivati sa brzinom. U graničnim područjima, Ibiza će blago proklizati zadnjim delom, ali posle toga uslediće klizanje "preko nosa". Automobil će snažno gurati prednjim delom ka spoljnoj ivici puta, ali to se veoma lako koriguje sa doziranjem gasa. Kočnice su odlično podešene."
Goran Sarić - Automagazin
U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
Krajem prošle nedelje kompanija Honda objavila je da planira obustavljanje proizvodnje u britankom proizvodnom pogonu. Honda je potvrdila da, umesto do kraja marta, proizvodnja u britanskom proizvodnom pogonu neće funkcionisati do kraja maja 2009. godine...
Dodge Circuit EV je prototip koji u sebi kombinuje sportski automobil i čist električni pogon. Ubrzanje automobila može se uporediti sa najkvalitetnijim sportskim automobilima današnjice, a sa jednim punjenjem baterije može preći i do 300 kilometara...
Ovih dana na italijanskom tržištu startuje prodaja modela Alfa Romeo MiTo sa novim pogonskim agregatima. Slabija verzija motora 1.4 T-JET i manji turbodizel agregat proširiće ponudu dostupnih verzija...
Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.
Špijuunske fotografije koje gledamo dokaz su da Fiat ne spava. Italijanska kompanija trenutno radi na faceliftu svog modela Sedici, koji je "brat" japanskom, i veoma prodavanom modelu Suzuki SX4...
U klasi sportskih luksuznih četvorovratnih kupea postaje veoma vruće. Dizajnerski studio kompanije Volvo u javnost je plasirao nekoliko zanimljivih "rendera". Na skicama je prikazan budući automobil, čija serijska proizvodnja se očekuje za nekoliko godina, i na tržištu će direktno konkurisati modelima Audi A7, Mercedes-Benz CLS...
Nedugo posle odlaska Luce De Mea sa funkcije direktora kompanije Alfa Romeo, predsednik kompanije Fiat Auto, Sergio Marchionne, na tu poziciju imenovao je Sergia Cravera (48), koji je zaposlen u Fiatu od 1968. godine...