Carlos Ghosn imenovan za predsednika ACEA
Od Nove godine funkciju predsednika Asocijacije evropskih proizvođača (ACEA) preuzeće Carlos Ghosn, izvršni direktor alijanse Renault/Nissan. Na čelo ACEA Ghosn je izabran u petak, 5. decembra u Briselu, i čeka ga težak posao jer se većina automobila nalazi u krizi. Ko je Carlos Ghosn i šta od Ghosna možemo očekivati?
Asocijacija ACEA osnovana je 1991. godine i danas okuplja sledeće proizvođače: BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT, Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar, Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen i Volvo. Pomenuti proizvođači zapošljavaju oko 2,3 miliona ljudi, a još 10 miliona radi u firmama dobavljačima. ACEA se dokazala u velikim mogućnostima usmeravanja strategija tehničkog razvoja i određivanja limita emisije štetnih materija. Posao koji čeka ACEA jeste da poboljša uslove prodaje automobila i da apeluje na vlade pojedinačnih zemalja da podrže proizvođače u krizi. Ko je Carlos Ghosn? "Jesam li ljubitelj automobila? Jesam. Jesam li auto-fanatik? Ne! Ja sigurno neću doneti lošu poslovnu odluku samo zato što volim automobile." - reči su Libanca rođenog u Brazilu (1954) i školovanog u Francuskoj i sigurno najvećeg "bossa" svetske automobilske industrije. Trenutno vodi dve fabrike. Nissan, koji je u rekordnom roku izvukao iz dugova i načinio ga najbrže rastućom velikom svetskom auto kompanijom. Sledeća kompanija koja uspešno posluje pod "dirigentskom palicom" Carlosa Ghosna jeste Renault. Podsetimo, Renault je 1999. godine kupio kontrolni paket kontrolnih akcija Nissana, kada je ova kompanija bila u "knockdownu". Dug je iznosio oko 20 miliona dolara, a od 48 modela iz palete samo 3 (TRI) su donosila novac. Renault je tada tamo poslao 5,4 milijarde dolara. Ghosn je odmah sastavio trogodišnji plan, podelio hiljade otkaza, zatvorio neprofitabilne fabrike, raskinuo brojne ugovore sa dobavljačima i osvežio gamu. I, već za dve godine počeo je da stvara profit! I, ne samo da je Nissan već osam godina u plusu, već beleži i rekordne zarade. Danas Carlos Ghosn ima status nacionalnog junaka u Japanu, pa je čak postao i pravi strip junak. Tamo je, verovali ili ne, 2001. godine objavljivan serijal o njegovom životu, nazvan Pravi život Carlosa Ghosna. Ghosn 40% svog radnog vremena provodi u Parizu, 40% u Tokiju, a preostalih 20% u SAD, Kini i ostalim zemljama gde deluju kompanije koje vodi. Ghosn je član uprave Sony-a i Alco-e, a jedno vreme bio je i u upravnom odboru IBM-a. Goran Sarić - Automagazin