Najnovije vesti iz auto industrije
OMV Move & Help nagrada novinarima Blica
Objavljeno: 29.12.2008.
Ana Milojković i Goran Svilar, novinari beogradskog dnevnog lista Blic, pobednici su ovogodišnjeg konkursa OMV Move & Help (Pokreni se i pomozi) za najbolji novinski članak/TV reportažu sa temom bezbednost dece u saobraćaju...
Jelena Spasojević iz novinske agencije Tanjug je osvojila drugo mesto, dok je Andrej Mlakar iz dnevnog lista Kurir zauzeo treće mesto. Ana i Goran su se na konkurs prijavili zajedno, jer su u toku ove godine uradili serijal od sedam članaka sa temom bezbednosti najmlađih u saobraćaju. Kompanija OMV Srbija je nagradila pobednike sa 600 litara goriva, dok je drugoplasirana dobila 300 litara i 100 litara goriva treći. Žiri kojim je predsedavao prof. Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu sa Katedre za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić, su još činili saradnik pomenute Katedre Zoran Pešović i direktor marketinga OMV Srbija Tomislav Erceg.
"Naš trud i rad je nagrađen na ovaj način, mi bismo međutim više voleli da naši saveti ostave utisak na ljude koji učestvuju u saobraćaju." - rekla je prilikom uručenja nagrada nagrađena novinarka Ana Milojković.
Dobitnici prve nagrade imaju i zaduženje da odaberu jednu školu u Srbiji kojoj će OMV pomoći u nabavci novih fluorescentnih prsluka za đake prvake. „Drago mi je da postoje ovakve akcije i voleo bih da moje kolege posvete više pažnje ovoj temi. Najverovatnije ćemo odabrati neku školu iz unutrašnjosti, jer su deca tamo isto tako ugrožena kao i deca iz Beograda“, rekao je Goran Svilar.
Prof. Vujanić je naveo podatak da je Beograd samo posle četiri godine organizovanih aktivnosti svih oragana vlasti i uz pomoć medija i škola u Beogradu znatno promenio status po pitanju bezbednosti dece. "Deca u Beogradu su bila dva i po puta ugoženija od proseka EU, a sada posle tih mera možemo se pohvaliti da smo na jednoj od čelnih pozicija kada je reč o bezbednosti dece." - izjavio je tom prilikom prof. Vujanić.
OMV PR
Honda je najavila početak prodaje Honde S2000 „Ultimate Edition” (Konačna verzija) za mart 2009. u Evropi. Ograničena serija je proizvedena da bi se time označio kraj proizvodnje ovog višestruko nagrađivanog sportskog automobila...
Početak 2009. godine za Mazdu označen je dobrim brojkama kada je reč o prodaji: uprkos nestabilnim ekonomskim prilikama i iščekivanju detalja o novim carinskim propisima, tokom januara 40 Mazdinih modela stiglo je do kupaca, što predstavlja povećanje od 18% u odnosu na isti period prošle godine...
Prvi put lansiran 1999., Yaris je Toyotin najprodavaniji model u Evropi i nalazi se u srcu visoko konkurentnog B segmenta: to je segment koji će po očekivanjima da se proširi za čak 3% tokom naredne tri godine (do 2011.), zbog rastuće potrebe za malim automobilima. Od 2005. godine kada je lansirana druga generacija Yaris-a, Toyota je uspela da postigne neverovatnu prodaju i poveća svoj udeo na tržištu u B segmentu (prognozirano 5,4% za 2008, povećano sa 5,1% u 2005.)...
U Minhenu su se, očigledno, odlučili da sve svoje dolazeće modele predstave na videu. Testovi BMW-a X1 su u punom jeku, a ozbiljnim maskiranjem njegovog izgleda omogućava kompaniji da poveća interesovnje za novog člana porodice X...
Nemačka kompanija Volkswagen objavila je da razvija hibridnu verziju modela Touareg, koja će se sledeće godine u ponudi pojaviti pod imenom BlueMotion Hybrid. Nedavno predstavljena predprodukcijska verzija ispod lima skriva kompresorski 3-litarski šestocilindrični V6 TSI motor snage 333 KS, koji je ukombinovan sa elektromotorom snage 38 kW...
Najuspešniji aktuelni model ćeškog proizvođača, Škoda Octavia, ove godine obeležava svoj pedeseti rođendan. Prvi automobil sa tim nazivom sa proizvodnih traka spušten je januaru 1959. godine. Bio je to naslednik modela Škoda 400, zvana Spartak...
Britanski avanturista, Giles Cardozo, odlučio se na odvažan potez: putovanje od Londona do afričkog Timbuktua (država Mali) svojim sopstveno konstruisanim automobilom sposobnim i da leti, imena Parajet Skycar...
Predstavnici južnokorejske kompanije Hyundai, na nedavno održanoj konferenciji za medije, predstavili su plan o proizvodnji kompaktnog gradskog automobila koji će konkurisati modelu Toyota iQ. Prodaja Hyundaijevog modela startovaće sledeće godine...
Aktuelna moda gradaskih crossover automobila galopirajuči se širi i među azijskim automobilskim markama. Nissan, koji je rodonačelnik ove kategorije, priprema novi koncept, čija će premijera biti održana na sajmu automobila u Ženevi...