Sergio Marchione: Krizu će preživeti samo 6 proizvođača
Sergio Marchione, prvi čovek koncerna Fiat Group, tvrdi da će aktuelnu veliku ekonomsku krizu preživeti samo šest proizvođača automobila. Takođe, Marchione tvrdi da će u sledećoj deceniji samo jedan koncern biti sposoban da proda više od 5,5 miliona automobila godišnje...
U razgovoru za Automotive News Europe, Marchione je obelodanio svoje mišljenje o uticaju svetske ekonomske krize na automobilsku industriju. Činjenica je da automobilsku industriju čeka najgora depresija u njenoj istoriji, ali Marchioneov scenario je katestrofalan i krajnje pesimistički. Italijan tvrdi da će naredna 24 meseca biti najgori period i da će ga preživeti samo šest automobilskih koncerna: "Čekaju nas dve teške godine koje većina proizvođača nije prognozirala. Mislim da će ostati jedan koncern iz SAD-a, jedan iz Nemačke, treći iz francusko-japanske saradnje, četvrti će biti čisto japanski, a peti iz Kine. Moguće je da će preživeti još jedan proizvođač iz Evrope." - izjavio je Marchione. Šef Fiat Gruopa, istakao je i da ćemo u sledeću deceniju ući sa samo jednim proizvođačem koji će proizvoditi više od 5,5 miliona automobila. Sada ih imamo pet: Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford i Renault-Nissan. Zanimljivu teoriju o svetskoj ekonomskoj krizi i njenom uticaju na automobilsku industriju dao je Jürgen Pieper iz nemačke banke Metzler. Prema Pieperu, u Evropi se nalazi niz automobilskih kompanija, koje su u privatnom vlasništvu porodica njenih osnivača. Ukoliko prodaja počne naglo da pada, kompanija bi se suočila sa propadanjem, a porodica bi bila prinuđena da proda kompaniju. Čak 46,6% akcija kompanije BMW uvlasništvu je porodice Quandt, a čak trećina udela u grupaciji PSA je u vlasništvu potomaka Peugeota. Analitičari procenju da su takve kompanije najranjivije u ekonomskim krizama, a procene su da će stabilne ostati kompanije kao što su Volkswagen Group, Renault-Nissan i Daimler. Kao izlaz iz ove situacije Pieper preporučuje udruživanje i kao primer daje Audi. Prema Nemcu, Audi je u poslednjih nekoliko godina odlično poslovao, upravo zahvaljujući zajedničkom delovanju sa Volkswagenom. U tome je prednost Audija u odnosu na Mercedes-Benz i BMW. Goran Sarić - Automagazin