AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Novi Freelander 2 TD4 e je do danas najštedljivije vozilo Land Rovera. Uz inteligentni Stop/Start sistem, ovo je prvo vozilo iz proizvodnje koje objedinjuje brojne tehnologije razvijene u skladu sa inicijativom održivog dizajniranja, pod zajedničkim nazivom poznate kao 'e TERENSKE TEHNOLOGIJE'...

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Tokom standardnog EU 4 ciklusa, emisija ugljen-dioksida vozila Freelander 2 TD4_e smanjena je na 8%* u odnosu na stariji dizel Freelender 2 sa ručnim menjačem. Štaviše, tokom daljeg testiranja, inženjeri Land Rovera su izmerili uštedu goriva koja dostiže 20% u gustom gradskom saobraćaju. Pomenutih 8% poboljšanja je jednako smanjenju emisije ugljen-dioksida od 15 kg/km kod standardnog Freelender 2 TD4 sa ručnim menjačem (od 194 g/km do 179 g/km*). Što se tiče iskoristivosti goriva, potrošnja je smanjena sa 7,5 litara na 100 km do 6,8*litara na 100 km, što predstavlja uštedu od 0,7 litara na svakih 100 km. *Procena proizvođača Na ove uštede se mogu dodati i prednosti svetlosnog indikatora menjača, softverska unapređenja i pneumatici koji su optimizirani tako da se smanji otpor pri kotrljanju.Fil Pophem (Phil Popham), generalni direktor Land Rovera, kaže: "Stop/Start Freelander 2 je prvo vozilo za čiju će se proizvodnju koristiti značajna investicija od 700 miliona funti koju su Jaguar i Land Rover uložili u održive tehnologije. Od polovine 2009. godine, Stop/Start oprema će se standardno ugrađivati na sve modele Freelander 2 TD4 sa ručnim menjačem, pri čemu neće dolaziti do povećanja cena iz cenovnika."

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Stop/Start sistem Land Roverov novi Stop/Start sistem unapređuje iskoristivost goriva u gradskoj sredini i pri Stop/Start vožnji. Ovo vozilo automatski gasi motor u odgovarajućim uslovima, pri čemu se emisija iz izduvne cevi svodi na nulu i štedi gorivo, koje bi se inače trošilo dok je motor u stanju mirovanja. Na drugoj strani, motor se odmah „pali“ kada je vozač spreman da ponovo krene. Takođe, postoje sofisticirane kontrole, koje pomažu da Stop/Start sistem ne ugrozi potrebe ni vozača ni vozila. Da bi se motor ugasio, vozilo mora biti nepokretno, menjač u neutralnom položaju, a parkirna („ručna“) kočnica aktivirana. Kod pokretanja vozila, vozač jednostavno spusti polugu ručne kočnice, dok unapređeni starter motora pokreće motor, koji je spreman čim se odabere prva „brzina“. Stop/Start sistem se aktivira automatski, svaki put kada se uključi paljenje, ali na instrument tabli postoji i prekidač za gašenje sistema, ukoliko vozač poželi da ugasi vozilo.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Dodatne prednosti za uštedu goriva Uz inteligentni Stop/Start sistem, Freelander 2 TD4_e sadrži niz dodatnih unapređenja koje doprinose ekonomičnom trošenju goriva i prednostima u vezi sa ugljen-dioksidom. Postoji novi svetlosni indikator menjača na instrument tabli, koji obaveštava vozača kada da promeni „brzinu“, kada na većem stepenu prenosa vozilo može da se kreće uz ekonomično trošenje goriva. Odgovarajući obračun se vrši uz pomoć kompletno „mapiranog“ motora Freelander-a 2 TD4_e. Softverska unapređenja pogonskog sistema na Freelander-u 2 TD4_e, pružaju prednosti u oblasti emisije ugljen-dioksida, bez smanjenja renomiranih sposobnosti Land Rovera. Dizajneri Land Rovera takođe sarađuju sa dobavljačima pneumatika kako bi doprineli unapređenju ekonomičnog trošenja goriva kroz smanjene gubitke od kontakta s podlogom. Karakteristike „guma“, među koje spada i otpor pri kotrljanju, optimizirane su za čitav niz postojećih veličina na modelima Freelander 2. Sertifikat o iskoristivosti vozila (End of Life Certification) Freelander 2 je prvo vozilo Land Rovera koje je postiglo usaglašenost sa Direktivom Evropske unije 2005/64/EK o odobrenjima za vrste motornih vozila u pogledu mogućnosti ponovnog korišćenja, reciklaže i obnovljivosti i pre očekivane zakonske regulative. To znači da 85 posto vozila može da se ponovo iskoristi ili reciklira, a 95 posto ponovo iskoristi ili obnovi.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

DETALJNIJE O STOP/START SISTEMU LAND ROVERA Iza Stop/Start sistema nalazi se intenzivni dizajnerski program, koji se dotakao iznenađujuće velikog broja sistema i komponenti automobila. Rafiniranost Stop/Star sistema Dizajneri Land Rovera su uložili veliki napor u obezbeđenje nivoa rafiniranosti motora. Da bi se smanjile vibracije („ljuljanje“) motora, do kojih dolazi kod nekih dizel motora prilikom zaustavljanja, Freelander 2 TD4_e poseduje kontrolisano zatvaranje preko „leptira“ gasa i lagano zatvara dovod goriva, pri čemu se prilikom gašenja isključuje i alternator, čime se smanjuje opterećenje motora. Softverska izmena i revidirana kalibracija motora dodatno pomažu kod mirnog gašenja, dok se trešenje motora pri paljenju smanjuje kroz strategiju optimizacije montiranja motora Freelender-a 2 i odgovarajućeg podešavanja.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Sačuvana trajnost Povećan broj stop/start ciklusa tokom veka trajanja vozila Freelander 2 TD4_e dovodi do učestalijeg korišćenja delova vozila na koje se utiče, tako da je za tim dizajnera Freelandera 2 produženje trajnosti ovih delova predstavljalo prioritet. Oni su kreirali novi snažan starter motora, novi prstenasti zupčanik, novu dvostruku frikcionu kontrolnu ploču zamajca i akumulator sa staklenom vunom za apsorpciju. Ove nove karakteristike obezbeđuju performanse vozila Freelander 2 TD4_e koje imaju karakteristike performansi Land Rovera za sve terene kao i da sistem uvek radi brzo i pouzdano.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

• Unapređeni starter motora Učestala aktivnost zaustavljanja i kretanja za starter motora znači da će biti izložen radu tri puta više tokom svog veka trajanja kod vozila Freelander 2 TD4_e. Zato je obavljeno niz izmena kojima bi se izašlo u susret potrebi da se poboljša izdržljivost startnog motora od 2 kW. Znatno su poboljšani zaptivni prstenovi, a novi izdržljivi kontaktni materijal od bakra i volframa je otkriven i uveden u specifikaciju za modele TD4_e, da bi se povećala otpornost na habanje kod startnog solenoida. • Novi prstenasti zupčanik Sasvim novi prstenasti zupčanik uveden je u specifikaciju svih modela TD4_e da bi se rešilo pitanje učestalijih startovanja. Prstenasti zupčanik je pričvršćen na zamajac motora i dolazi u kontakt sa starterom motora svaki put kada se motor pokrene. Novi prstenasti zupčanik je proizveden od čvrstog čelika i sadrži više od 25% ugljenika da bi se postigla bolja izdržljivost materijala. • Dvostruka frikciona ploča zamajca Freelander vozila sa ručnim menjačem koja imaju dizel motor oduvek su posedovala masivni zamajac da bi obezbedili finoću reakcije motora pri kretanju, zaustavljanju i malim brzinama. Za Freelander 2 TD4_e napravljena je nova frikciona kontrolna ploča od poliketona (PEEK). Ona je u stanju da izdrži pritisak koji je sedam puta veći od ploče koja je korišćena do sada, čime se postiže veći nivo rafiniranosti, uz čak i učestalije kretanje i zaustavljanje.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

Akumulator sa staklenom vunom za apsorpciju Nova tehnologija upotrebe staklene vune za apsorpciju nudi intenzivnije pražnjenje i napajanje i smanjuje stepen propadanja akumulatora u uslovima veće upotrebe. Fini materijal od staklene vune je uveden i smešten pod pritiskom između dve ploče oko akumulatora. Time se vek trajanja akumulatora povećava na dva načina – tako što omogućava elektrolitima normalno funkcionisanje pod većim pritiskom i obezbeđuje mehaničku zaštitu za ploče – čime smanjuje propadanje akumulatora. Inteligentna tehnologija Dizajneri Land Rovera su usmereni ka uvođenju odgovarajućih inteligentnih tehnologija, a Freelander 2 TD4_e nije u tome izuzetak. U uslovima zagušenja u saobraćaju, kada se motor često gasi uz primenu Stop/Start tehnologije, dodaci i tehnika neće biti ugroženi, tako da će audio uređaji, kontrola klime, bluetooth, obaveštavanje vozača i drugi elektronski sistemi nastaviti da rade. Tehnologije, kao što su novi modul za kvalitet napona, sistem za praćenje akumulatora, senzor za vakuumske kočnice i unapređeni sistem za kontrolu klima uređaja osmišljeni su tako da obezbede neprekidan rad i prilikom stajanja. • Modul za kvalitet napona Modul za kvalitet napona održava najvažnije sisteme u vozilu, pruža bezbednost i udobnost za putnike, a dizajniran je tako da obezbeđuje stalan napon u elektronskim komponentama vozila tokom kretanja i zaustavljanja, zbog čega osnovne funkcije nemaju prekid u radu praćen iznenadnim padom napona u akumulatoru. Ova tehnologija je u stvari direktan konvertor struje, koji je u stanju da pretvara niske napone do kojih dolazi prilikom zaustavljanja, tako da se održava stabilan viši nivo kod kratkih ali jakih povećanja napona, koji traju od jedne do pet sekundi. • Sistem za praćenje akumulatora Ovaj sistem služi za praćenje 'zdravstvenog stanja' akumulatora da bi Stop/Start sistem pouzdano funkcionisao. Ova tehnologija je neprestano u radu, mereći faktore, kao što je prirodno propadanje akumulatora, spoljna temperatura, aktivnosti i napon pri napajanju i radu, da bi se obezbedilo da ima dovoljno struje koja omogućava nesmetani rad Stop/Start sistema. Ukoliko se kod bilo kog faktora ovih sistema pokaže niska vrednost, Stop/Start će nastaviti da radi i motor će i dalje biti uključen dok se ne obezbedi još struje iz akumulatora. • Senzor za vakuumske kočnice Kočioni sistem kod automobila Freelander 2 poseduje velike rezerve vakuuma, ali one se mogu ispustiti iz različitih razloga, kao što je pritiskanje pedale kočnice kada je motor ugašen. U krajnjem slučaju to dovodi do toga da se rezerve vakuuma istroše, što utiče na rad servo kočnice i opterećenja pedale, koje se u nekim slučajevima znatno poveća. Da bi se umanjio efekat takvih posledica, u modele Freelander 2 TD4_e uvedeni su senzori za vakuumske kočnice, tako da kada rezerve vakuuma padnu na nivo koji utiče na opterećenje pedale, ovaj sistem omogućava da se premosti rad Stop/Start sistema dok se vakuumske rezerve kočnice ne obnove – pri čemu se održava nivo opterećenja kočione pedale.

Land Rover Freelander 2 TD4 e Stop/Start

• Poboljšani sistem kontrole klime U model Freelander 2 TD4_e uveden je niz izmena u sistemu kontrole klima uređaja, čime se obezbeđuje viši komfor za putnike i smanjuje magljenje tokom rada Stop/Start sistema. Jedna od velikih izmena je uvođenje pomoćne pumpe za vodu. Kod konvencionalnih automobila, pumpa za vodu se zaustavlja kada se motor ugasi, ali kod modela TD4_e uvođenjem pomoćne pumpe za vodu omogućava se protok rashladne tečnosti tokom mirovanja motora, tako da se temperatura unutar vozila održava kada je to neophodno zbog spoljne temperature. Sistem kontrole klime prati temperaturu unutar automobila i održava brzinu ventilatora na nivou koji je dovoljan da se zaštiti status napajanja akumulatora kada je motor ugašen. Kod izrazito visokih ili niskih temperatura, dužeg zaustavljanja ili ako putnici odaberu veću brzinu ventilatora tokom stajanja, motor će se ponovo upaliti, ako je neophodno da se sačuva ugodan osećaj za putnike. Temperatura isparavanja, faktor koji dovodi do magljenja vetrobrana, takođe se prati i ovaj unapređeni sistem kontrole klime će povremeno hladiti isparivač kada je potrebno smanjiti magljenje tokom Stop/Start sistema. Ovaj sistem poseduje prekidač za odmrzavanje vetrobranskog stakla, a ukoliko je isparivač mokar, prekidač će na nekoliko sekundi ostati zatvoren, pošto se motor uključi, dok se para ne raziđe, čime se takođe smanjuje zamagljenost vetrobrana. TEHNOLOGIJA TERENSKOG e_ LAND ROVERA Freelander 2 TD4_e je samo jedan od elemenata sveobuhvatne „mape“ zelenih tehnologija, koje će kompaniji omogućiti da znatno snizi emisiju gasova i da u narednim godinama obezbedi tehnologije još veće održivosti. Ovo je ključni deo investicije od 700 miliona funti u održive tehnologije, koju su uveli Jaguar i Land Rover. Dizajneri Land Rovera rade na nizu unapređenih tehnologija za pokretanje i lagane konstrukcije radi smanjenja emisije ugljen-dioksida do nivoa koji je najbolji u klasi. To ne znači da se time žrtvuju ključne vrednosti Land Rovera: dobro poznate sposobnosti vožnje na svim terenima mogu se kod budućih vozila čak i unaprediti, primenom neke od izvanrednih novih tehnologija pogonskog sklopa, kao što je električni pogon za prenos snage na zadnju osovinu (Electric Rear Axle Drive - ERAD), koji je prikazan na britanskoj međunarodnoj izložbi automobila u Londonu početkom ove godine. Ambiciozni program kompanije za neprekidno smanjivanje emisije ugljen-dioksida doseže daleko u budućnost. Na primer, Land Rover je angažovan na izradi budućeg hibridnog automobila i primeni drugih zelenih tehnologija u saradnji sa Odborom za tehnološku strategiju (TSB) vlade Ujedinjenog kraljevstva. Grand Motors PR

OMV Move & Help nagrada novinarima Blica

OMV Move & Help nagrada novinarima Blica

Ana Milojković i Goran Svilar, novinari beogradskog dnevnog lista Blic, pobednici su ovogodišnjeg konkursa OMV Move & Help (Pokreni se i pomozi) za najbolji novinski članak/TV reportažu sa temom bezbednost dece u saobraćaju...
Morgan slavi sto godina postojanja

Morgan slavi sto godina postojanja

Kompanija Morgan već godinama je poznata po proizvodnji klasičnih modela, koji u drvenom ramu skrivaju turbo osmocilindrične monstrume. Još 1909. godine, kada je automobilska industrija još uvek bila u povoju, Morgan je počeo sa proizvodnjom trokolica, koje su za pogon koristila motor iz motocikla...
MINI Cooper S pozvan na vanredan servis

MINI Cooper S pozvan na vanredan servis

Mini Cooper S je prava mala "ljuta papričica". Vrući zavodnik, prema Amerikancima, ponekad je toliko vreo da se na vašoj nozi može pojaviti nepoželjan pečat. To se dogodilo nekim vlasnicima modela Mini Cooper S u Americi...
Lexus HS 250h stiže u Detroit

Lexus HS 250h stiže u Detroit

Vreme kada će se otvoriti kapije Detroitskog sajma automobila nezaustavljivo se bliži, a neke kompanije još uvek ne žele da otkriju svog "keca u rukavu". Jedna od njih je Lexus, ali prve nezvanične skice hibridnog modela HS 250h već su osvanule u japanskoj štampi...
Vladan Petrović se zahvalio fanovima za podršku

Vladan Petrović se zahvalio fanovima za podršku

Vladan Petrović iza sebe ima još jednu sjajnu godinu. Zajedno sa suvozačem Srđanom Kondićem, nastupio je na šest takmičenja, a osvojena šesta titula državnog reli prvaka najbolje pokazuje veliki potencijal vozača tima AP Racing iz Beograda. Očekivanja su da će odlične aktivnosti tokom 2008. godine sigurno Vladanu Petroviću obezbediti dobre vesti za sledeću sezonu...
Saab 9-5 Griffin - Klasik sa 260 KS pod haubom

Saab 9-5 Griffin - Klasik sa 260 KS pod haubom

Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Mazda 6 -  Automobil 2009. godine u Srbiji

Mazda 6 - Automobil 2009. godine u Srbiji

Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje