AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

BMW X6 M - špijunske fotografije

BMW X6 M - špijunske fotografije

Objavljene fotografije potvrđuju nam da je sportski SUV model BMW X6 u finalnoj fazi testiranja. Podsetimo, ove godine na tržištu će se pojaviti "nabildovani" modeli BMW X6 i BMW X5 sa slovom M u svom nazivu...
Sportec Volkswagen Scirocco - konačno sa više snage

Sportec Volkswagen Scirocco - konačno sa više snage

Model Volkswagen Scirocco najviše je poznat starijoj generaciji. Model se proizvodio od 1977. godine, 1981. godine na red je došao facelift, koji je ovaj model održao na tržištu sve do 1991. godine. Na novi model čekali smo do 2008. godine, a sada su pred nama zanimljvi tjunerski primerci. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK...
Kia No3 Concept

Kia No3 Concept

Kia je predstavila svoj najnoviji model, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi, koji počinje za nekoliko dana. Radi se o koncept modelu imena No3, koji bi trebao definisati dizajnerski pravac dolazećih modela Kie. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati klikom na LINK...
BMW PAS - špijunske fotografije

BMW PAS - špijunske fotografije

Koncept je već predstavljen, ali serijski model ni izdaleka nije završen. Stvaranje modela pod oznakom "Progressive Activity Sedan" pratimo već duže vreme, a sada su pred nama i špijunske fotografije koje nam otkrivaju samo detalje...
Škoda Octavia 1.6 TDI u verziji Grenline

Škoda Octavia 1.6 TDI u verziji Grenline

Češka kompanija Škoda uskoro će svoj portfolio obogatiti sa jednim ekološkim modelom sa oznakom Greenline. U pitanju je Škoda Octavia Greenline, koju pogoni štedljiviji i ekološki prihvatljiviji agregat 1.6 TDI...
Škoda Yeti - špijunske fotografije

Škoda Yeti - špijunske fotografije

Škoda Auto nije uspela da održi tajnost novog SUV modela Škoda Yeti, prvog SUV modela u istoriji mladoboleslavske kompanije. Pred nama su prve špijunske fotografije snimljene tokom tajnih testiranja u Skandinaviji...
Volvo S80 Facelift - osvežen izgled, sportsko vešanje i novi motori

Volvo S80 Facelift - osvežen izgled, sportsko vešanje i novi motori

Švedski Volvo predstavio je facelift modela S80. Cilj je bio da automobil dobije agresivan izgled i da se podigne nivo kvaliteta enterijera. Pored osveženog izgleda, novina pod haubom će biti novi Volvo petocilindrični turbo-dizeli. Pod haubom modela Volvo S80 od sada će biti dostupna dva nova agregata sa oznakom D5 i 2.4 D...
Grand Motors - Ford Kuga po specijalnoj ceni

Grand Motors - Ford Kuga po specijalnoj ceni

Grand Motors, generalni uvoznik Forda, nudi ograničenu količinu hit modela Kuga, s pogonom na prednjim točkovima, dizel motorom 2.0 TDCi (140 KS) i proširenim paketom opreme Trend, po specijalnoj akcijskoj ceni od 24.490 evra, sa svim dažbinama...
Euro Sumar - Suzuki Swift po super ceni

Euro Sumar - Suzuki Swift po super ceni

Uvoznik Suzukijevih automobila, beogradski Euro Sumar, nudi ograničenu količinu modela Swift po izuzetno povoljnoj ceni – verziju sa benzinskim motorom od 1,3 litra (92 KS) za samo 9.590 evra u dinarskoj protivvrednosti, sa svim dažbinama...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje