AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Predstavljen Hyundai Hybrid Blue Drive

Predstavljen Hyundai Hybrid Blue Drive

Hyundai je u Los Angelesu predstavio sopstveno konstruisan hibridni pogon, koji kombinuje benzinski motor zapremine 2,4 litra (ili 2.0 Turbo) sa elektromotorom snage 30 kW. Napredni hibridni sistem u serijskoj proizvodnji pojaviće se tokom sledeće godine...
Porsche Panamera - prve fotografije i informacije

Porsche Panamera - prve fotografije i informacije

Novi menadžerski sportsko-luksuzni sedan se neočekivano predstavio odmah posle inovativnog Boxtera i Caymana, i nedugo posle potvrde proizvodnje dizelske verzije Cayenne. Jedna od najočekivanijih ovogodišnjih novina iz Porsche porodice, imena Panamera, polako se otkriva...
Hyundai Auto Beograd - Cile će voziti ’’neobičnog’’ Tucsona

Hyundai Auto Beograd - Cile će voziti ’’neobičnog’’ Tucsona

U četvrtak 20.11.2008. god. u prostorijama Hyundai Auto Beograda u ulici Milutina Milankovića 7V naš poznati slikar Cile Marinković je imenovan za promotera velike akcije Hyundai Auto Beograda ’’Hyundai bojice za bezbednije ulice’’ koja je posvećena povećanju bezbednosti dece u saobraćaju.
Predstavljena nova Mazda 3

Predstavljena nova Mazda 3

Druga generacija Mazde 3 oficijalno je predstavljena na sajmu automobila u Los Angelesu, dok će evropska verzija biti predstavljena na sajmu u Bolonji. Nova generacija Mazde 3 ima težak zadatak da nadmaši veliki uspeh prethodnika...
Mazda Kaan - pobednik Design Challenge-a

Mazda Kaan - pobednik Design Challenge-a

Pobednik ovogodišnjeg izdanja "Design Challenge" jeste Mazdina studija Kaan, razvijena u severnoameričkom odeljenju za istraživanje i razvoj. U pitanju je eko-sportista sa tri točka, koji za pogon koristi električnu energiju...
Potvrđeno! Porsche Cayenne 3.0 TDI je realnost

Potvrđeno! Porsche Cayenne 3.0 TDI je realnost

Jedan od poslednjih automobilskih mitova danas je i zvanično srušen. Vođstvo firme Porsche AG potvrdilo je da će od februara 2009. godine ovaj proizvođač sportskih automobila svoj model Cayenne opremiti šestocilindarskim turbodizel aregatom...
Toyota Auris dobija novi benzinski motor

Toyota Auris dobija novi benzinski motor

Japanska kompanija Toyota oficijalno je predstavila svoj novi agregat, koji će u ponudi naslediti četvorocilindrični 1.4-litarski motor. Novi, 1.33-litarski motor opremljen je tehnologijom Dual VVT-i i razvija 101 konjsku snagu i maksimalni Obrtni moment od 132 Nm...
Audi Q5 na crvenom tepihu

Audi Q5 na crvenom tepihu

Beogradski asfalt u ponedeljak uveče osetio je prisustvo Q5 adrenalina, prilikom predstavljanja novog Audijevog SUV (Sport Utility Vehicle) vozila, premijerno u jugositočnoj Evropi. Ekskluzivno, za sve prisutne, Audi Q5 testirali su Vlada Georgijev, Gordan Kičić, sa suprugom Zoranom Gajić, Jovana Janković i Srđan Predojević. Najzanimljivije fotografije možete pogledati klikom na LINK...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje