AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

AMG i Bang & Olufsen - novo partnerstvo

AMG i Bang & Olufsen - novo partnerstvo

Svetski poznat danski proizvođač audio-video sistema "Bang &Olufsen i sportska "radionica" kompanije Mercedes-Benz, AMG, objavili su početak zvanične sardanje. Vlasnici AMG modela se pored odličnog ozvučenja od sada mogu pohvaliti specijalnim multimedijalnim sistemom...
Toyota sprovodi akciju sađenja drveća na Tajlandu

Toyota sprovodi akciju sađenja drveća na Tajlandu

Toyota Motor Corporation (TMC) je objavila da je Toyota Motor Thailand Co., Ltd. (TMT) obavila dosada najveću¹ akciju sađenja drveća na Tajlandu u TMT-ovoj Ban Pho fabrici u provinciji Chachoengsao na Tajlandu. Više od 10.000 dobrovoljaca, u okviru pomenute akcije, zasadilo je približno 100.000 stabala...
Richard Gere u reklamnom spotu za Lancia Deltu

Richard Gere u reklamnom spotu za Lancia Deltu

Od 8. avgusta počelo je internet i TV emitovanje spota u kojem poznati holivudski glumac, Richard Gere, reklamira novu Lancia Deltu. Tvorci spota su reditelj Harald Zwart (Pink Panther 2), i muzičar Ennio Morricone. Spot možete pogledati klikom na LINK...
Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alén pohvalio Fiat 500 Abarth

Markku Alen, živa legenda svetskih reli staza i otac fabričkog vozača Abartha, Antona Alena, u prošlosti je pilotirao i najsnažnijim bolidima italijanske takmičarske istorije, kao što su Lancia Delta S4 i Fiat Abarth 131. Ali, prošle nedelje, na Madeira reliju, kao predvozač Finac se predstavio za volanom Fiata 500 Abarth, prave "male ljute papričice"...
Preminuo Nenad Narodović

Preminuo Nenad Narodović

U petak 08. avgusta 2008-me godine, iznenada u 53 godini života preminuo je istaknuti srpski automobilista i Šampion Nenad Narodović. Poznat po svojim bravurama za volanom i specifičnim karakterom čoveka iz naroda Narodović će zauvek ostati u pričama i sećanju svih ljubitelja auto sporta u Srbiji. Automagazin web portal porodici i prijateljima izražava najdublje saučešće.
Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Nissan predstavio Infiniti G37 Hybrid

Kompanija Nissan predstavila je pritotip hibridnog automobila razvijenog na osnovi modela Infiniti G37. Hibridni Infiniti je prvi Nissanov hibridni automobil sa pogonom na zadnje točkove...
Pozitivne posledice rasta cene goriva

Pozitivne posledice rasta cene goriva

Trend rasta cena goriva može imati pozitivan uticaj na zdravlje ljudi. "Kada cena goriva naftnih derivata poraste za 1 dolar, telesna masa ljudi prosečno opada za 4 kilograma." - izjavio je profesor ekonomije Charles Courtemanche na "University of North Carolina"...
Proizvodnja modela  Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Proizvodnja modela Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine

Kompanija Mitsubishi obelodanila je plan o proizvodnji svog eletromobila oznake i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Umesto prvo najavljenih 2.000 primeraka, japanska kompanija je objavila plan o proizvodnji 10.000 jedinica i MiEV modela godišnje. Proizvodnja počinje sledeće godine u aprilu mesecu....
Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Michael Schumacher opet pao sa motocikla

Iako Michael Schumacher ima skoro 40 godina, želja za trkanjem u njemu se ne gasi. Posle sedam šampionskih titula u Formuli 1, popularni Schumi seo je na motocikl, a uskoro ga čekaju takmičenja u Oscherslebenu. Juče je na ovoj stazi trenirao na svojoj Hondi Fireblade, ali nije dobro prošao...
Novi Renault Clio 2023
Slika nedelje