Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini i očekivanja
Toyota Srbija (TSR) danas je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila...
Toyota vozila Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila. U odnosu na prošlu godinu povećana je prodaja sledećih modela: Hiace za 166,7%, Aygo-a za 54,2%, Hilux za 27,3%, Prius-a za 16,7% i Corolla Sedan za 11,1%. Tržišni udeo Toyote u 2008. je 3%.
Toyota servisne usluge i rezervni delovi Po rezultatima smo u ovoj godini imali 19% više servisnih, i čak 33% više limarsko-farbarskih prolaza nego prošle godine. Sveukupno povećanje prolaza od čak 20%. Ovome je najviše doprineo porast broja registrovanih Toyota vozila, za 14%, i kvalitetnija saradnja sa osiguravajućim kućama u domenu limarsko-farbarskih popravki. Promet rezervnih delova je porastao za 28%. U 2009. krećemo sa obimnijom prodajom originalnog Toyota motornog ulja preko naše mreže i očekujemo za 19% veću prodaju rezervnih delova i originalnog ulja. Sa obzirom na postojeću finansijsku krizu očekujemo usporeniji rast prolaza/prometa u servisima, i predviđamo porast od 12%. Očekujemo da će novi Toyota partneri (u Čačku, Kragujevcu i Nišu) u 2009, pored bolje pokrivenosti teritorije Srbije, doneti novi kvalitet u održavanju vozila. Toyota dodatna oprema Zbog slabije prodaje novih vozila, prodaja dodatne opreme manja je za 8% u odnosu na prošlu godinu. Predviđanja su da će prodaja dodatne opreme u 2009. godini biti manja od ovogodišnje, uz zadržan primat u vrednosti prodate opreme po novom vozilu, gde smo po tom parametru i dalje u vrhu u Evropi.
Toyota novosti U Toyota Centru Beograd (TCB) krenula je nova usluga "Express service" koja našim klijentima omogućava da obave redovan servis, sa pranjem vozila, za manje od 1 sata. Za to vreme u adekvatno opremljenom prostoru mogu da se posluže pićem, prelistaju časopis(e) i/ili surfuju internetom, ili da testiraju nove Toyota modele koji su na raspolaganju. Ovakva usluga biće predviđena i u novom objektu našeg partnera Go.Ta. Car u Novom Sadu. Naš ovlašćeni servis, u okviru TCB-a, za Lexus je potpuno opremljen i osoblje je edukovano i spremno da reši sve eventualne probleme na ovim vozilima. To se odnosi i na hibridna Lexus vozila. Pored Toyota, i Lexus vozila su pokrivena trogodišnjom, 24-časovnom brigom o klijentima u slučaju bilo kakvih problema sa vozilom ili oštećenjima. U okviru servisa TCB-a, proteklog juna, počelo je sa radom limarsko-farbarsko odeljenje koje raspolaže najsavremenijim mašinama i tehnologijom. Svi zahvati na vozilima u servisu izvršavaju se po uputstvima i već proverenim visokim Toyota standardima. Sertifikacija, po evropskim standardima, biće završena do sredine sledeće godine. Farbarsko-limarski radovi vrše se u specijalnim komorama uz korišćenje boja najvišeg mogućeg kvaliteta i koje su u skladu sa propisima o zaštiti životne sredine. Raspoloživi kapaciteti omogućavaju farbanje pojedinačnih delova, branika i kompletne karoserije. Zahvaljujući savršeno edukovanim i pedantnim stručnjacima, i besprekornim radom, zadovoljstvo klijenata je očekivano.
Toyota najava i očekivanja za naredni period Iako najavljeni za jesen 2008, došlo je do određenog pomeranja početka rada novih prodajno-servisnih Toyota centara u Nišu i Čačku. Kompanija Raavex Group je naš novi partner za region Niša i počeće sa radom u februaru 2009. U Čačku će doći do promene partnera – kompaniji YU Marketing 31. decembra 2008. ističe partnerski ugovor i posao prodaje i servisiranja Toyota vozila, od 1. januara 2009. će preuzeti kompanija Tehnoauto. Novi prodajno-servisni centar u Čačku počeće sa radom u martu sledeće godine. Pored navedenih, zadovoljstvo nam je da najavimo otvaranje novog Toyota salona i servisa u Kragujevcu (mart 2009). Do kraja 2009. godine Toyota planira otvaranje novih centara i u Beogradu, Novom Sadu, Šapcu i Podgorici (Crna Gora). Prodajni plan Toyote za narednu godinu je da uz gamu postojećih i novih modela povećamo naš tržišni udeo za 1%. Fokus prodaje u 2009. biće na modelima Yaris, Auris, Verso, Avensis i Rav4. U narednoj fiskalnoj godini očekuje se investicija za izgradnju novog objekta - Toyota Centar Beograd 2. Go.Ta. Car najavljuje i očekuje otvaranje novog modernog 3S centra, koji će se prostirati na površini od preko 4.000 m². Novi Toyota Go.Ta. Car prodajno-servisni objekat, koji je uveliko u izgradnji, biće lociran na Zrenjaninskom putu, na samom ulasku u Novi Sad, posmatrano iz pravca Beograda. Savremena arhitektonska rešenja biće primenjena u izgradnji novog salona, osmišljenog po ugledu na Toyotine auto salone širom Evrope. Važno je napomenuti da se pri planiranju i izgradnji izuzetno vodi računa o poštovanju najsavremenijih Toyota standarda i da će raspolagati sa limarsko-farbarskim odeljenjem. Otvaranje novog 3S centra planirano je za 01. septembar 2009. godine. Na kraju, i najznačajnije, podsećamo na lansiranje, prezentovanje i aktivnostima koje će biti posvećene potpuno novim Toyota modelima: Avensis, iQ, Urban Cruiser, Verso, Prius, Land Cruiser 120 i redizajniranim: Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Rav4 i Hilux.
Lexus U sklopu Toyotine strategije za Evropu, u želji da osvoji deo premium segmenta sa svojim Lexus brendom, 25. septembra 2008. godine Toyota Srbija je lansirala Lexus na tržištu Srbije. Lexus koji je postigao izuzetan uspeh na severno američkom tržištu zahvaljujući svom besprekornom kvalitetu i brizi o vozačima nastavlja da primenjuje svoju strategiju i u Evropi. U Srbiji naši ciljevi su dvojaki: besprekorna briga o našim vozačima sa jedne, i profitabilnost naših partnera/dilera sa druge strane. U 2008. godini Lexus je nastupao u D Premium segmentu sa modelima IS220d i IS250, u E Premium segmentu sa GS300, GS450h i GS460, u H Premium segmentu sa LS460 i LS460AWD i u SUV Premium Large segmentu sa RX350 i RX400h. Posebno treba istaći da je Lexus još pre 15 godina prepoznao potrebu za razvojem vozila visokih performansi i udobnosti sa malom potrošnjom goriva i nižom emisijom štetnih gasova. Proizvođač je morao da pruži najviše standarde svojim vozačima i istovremeno da im omogući da zadovolje najviše standarde koje im nameće društvo po pitanju očuvanja zivotne sredine. Kao rezultat ove potrage ka savršenstvu, Lexus je lansirao Lexus Hybrid Drive i kreirao potpuno novi segment. Modeli GS450h, RX400h i LS600h predstavljaju dragulje porodice Lexus. Kada razmišljamo o prodaji i postavljamo ciljeve polazimo od činjenice da je Lexus zapravo jedini proizvođač čiji modeli spadaju isključivo u gornji/viši nivo ranije pomenutih segmenata. Tim povodom Lexus IS nije raspoloživ sa 1.8l benzinskim motorom, niti je moguće nabaviti GS sa 2.2l dizel motorom jednostavno zato što po Lexus-ovoj filozofiji reč „premium“ ima istinsku dubinu i težinu i oko nje, za nas, nema kompromisa. Uzimajući navedene detalje u obzir, plan prodaje za naredni period je oko 120 vozila godišnje, od čega bi IS bio zastupljen sa 50%, RX sa 30% i GS i LS bi podelili preostalih 20%. Ovu godinu ćemo završiti sa 29 prodatih vozila, što je u skladu sa planom za period septembar-decembar. U 2009. godini nas očekuje nekoliko važnih ciljeva: * Nastavak izgradnje i plasiranja svesti i stavova o Lexus brendu * Upoznavanje naših vozača i predstavnika medija sa Lexus Hybrid Drive tehnologijom * Lansiranje i pozicioniranje nove generacije Lexus RX modela, čiji je glavni model RX450h * Lansiranje i pozicioniranje najprestižnijeg modela Lexus LS600h L * Lansiranje i pozicioniranje našeg najemotivnijeg modela Lexus IS250C, i na kraju, verovatno najznačajnije i * Formiranje adekvatne servisne mreže u saradnji sa najboljim Toyota servisima. Iskoristićemo Beogradski sajam automobila za kreiranje svesti o Lexus brendu i Lexus Hybrid Drive tehnologiji. Na našem štandu u hali 1 biće nam zadovoljstvo da pored izložene game naših proizvoda, premijerno prikažemo novu generaciju Lexus RX modela. Prodajni tim Lexus Beograd-a će sa svojim demonstracionim vozilima pružiti priliku svim potencijalnim kupcima da i u praksi osete šta je to što Lexus čini posebnim i tako im omogući da sami formiraju svoje stavove, a Toyota Srbija će voditi računa da za predstavnike medija uvek ima na raspolaganju najatraktivnije modele.
Toyota aktivnosti i zanimljivosti U novembru mesecu, u Rovinju (Hrvatska), održana je Prva Toyota Adria regionalna konferencija posvećena zaštiti životne okoline - 1st TADG Environmental Conference, uz učešće Toyota predstavnika iz Slovenije, Hrvatske, BiH, Crne Gore i Srbije. Toyota zadržava lidersku poziciju u aktivnostima i investicijama posvećenim smanjenju emisije štetnih gasova i zaštiti životne okoline. Toyota generalni sponzor kampanje „Globalno zagrevanje je i lokalni program”, u čijem okviru je realizovan Karavan klimatskih promena u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Organizaciju i realizaciju su sproveli WWF (World Wildlife Fund) Dunavsko-Karpatski program (Globalna organizacija za zaštitu prirode) i Mladi istraživači Srbije. Uspostavljena saradnja Toyota Srbija (TSR) – Hyatt Regency Beograd, zasnovana na zaštiti i očuvanju naše planete, redukovanju zagađenja životne sredine i smanjenju emisija CO2 gasova, čime se TSR priključila Inicijativi Hyatt Planeta i postala član “Green Friends Community”. Tim povodom hotelu Hyatt ustupljeno vozilo Toyota Prius. Toyota centar Beograd (TCB) je na osnovu sklopljenog dvogodišnjeg ugovor i ustupljenim Toyota vozilima: Hiace i Avensis, postao zvanični prevoznik/poslovni partner Country Club hotel-a „Babe“ (CCH Babe). Time svi potencijalni korisnici usluga CCH Babe stiču pravo na učešće u prezentacijama i događajima koje zajednički organizuju TCB i CCH Babe. TCB organizuje svoje promotivne aktivnosti u okviru kompleksa CCH Babe, a redovna ponuda hotela obuhvata i mogućnost prijavljivanja i testiranja Toyota vozila. TCB je sklopio godišnji ugovor o saradnji sa Golf klubom Beograd. Ovim ugovorom je ustupio model Toyota Yaris. U svojim promotivnim aktivnostima Golf klub je, za sve turnire koji su u njegovoj i/ili organizaciji Golf Asocijacije Srbije i/ili na partnerskim turnirima, uvrstio TCB, za turnire u 2008. i/ili koji su navedeni u kalendaru za 2009. godinu. I ovde je redovna ponuda gostima, mogućnost prijavljivanja i testiranja vozila iz Toyotine game. TCB je u Niškoj Banji, u saradnji sa BIS IT reciklažnim centrom, javno predstavio Toyota Prius model na hibridni pogon. U okviru akcije realizovano je predavanje na temu „Zeleno poslovanje u Srbiji“. BIS IT predstavio je jedinstveni projekat kompanije Microsoft - Community MAR a predstavnik TCB-a govorio je o sprovođenju aktivnosti kompanije Toyota u pravcu zaštite životne sredine i društveno odgovornog poslovanja.
Toyota priznanje Kao nagradu i priznanje za uspešno poslovanje, ove godine, ovlašćeni Toyota partner - kompanija Go.Ta. Car, primila je „Ichiban European Customer Satisfaction Award“ – priznanje za izuzetne performanse u ključnim Toyota programima, u prodaji i post prodaji. Činjenica da se za ovo priznanje nadmetalo gotovo 2.500 Toyota partnera sa čak 23 evropska tržišta, doprineće da ova godina bude postavljena kao novi standard poslovanja ove uspešne kompanije. Biti sinonim za broj „jedan“ i nositi titulu „Ichiban“ je stvar prestiža, ne samo za Go.Ta. Car kao kompaniju, nego i za privredu Srbije uopšte. Iz tog razloga, izuzetna nam je čast što je naš partner vlasnik ovog priznanja za izvanredan doprinos razvoju Toyota strategije u osvajanju tržišta. Toyota vrednost brenda U objavi u novembarskom izdanju časopisa „Business People“, na osnovu istraživanja sprovedenog od strane američke konsultantske kompanije Interbrand, u prvih deset najvrednijih svetskih brendova jedina kompanija iz automobilske branše je Toyota. Pozicija broj 6 koju Toyota zauzima na listi „Best Global Brands 2008“ je identična prošlogodišnjoj i na osnovu ovogodišnjeg povećanja od 6% procenjena vrednost je na 34,05 milijarde US dolara. Rang lista prvih deset, po vrednosti, brendova je sledeća: Coca-Cola, IBM, Microsoft, General Electric, Nokia, Toyota, Intel, Mc Donald’s, Disney i Google.
Tekst: Toyota Srbija PR Foto: Milomir Bošković - Automagazin