AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Opelova novogodišnja akcija!

Opelova novogodišnja akcija!

Opel je pokrenuo veliku novogodišnju akcijsku prodaju automobila koja traje do 31.12.2008.godine. Tokom ove akcije mogu se ostvariti značajne uštede prilikom kupovine Opelovih modela: Astra Classic 1.4 ušteda od 520 eura, i Astra H 1.4 ušteda od 3400 eura i Corsa Essentia 1.2 ušteda od 1.280 eura...
Volkswagen Scirocco Collectors Edition

Volkswagen Scirocco Collectors Edition

Posle otkrivanja ekskluzivne edicije Golfa Collectors Edition, Volkswagen na ovogodišnjem Essen Motor Show-u predstavlja specijalnu verziju svog najsportskijeg modela imena Scirocco. Volkswagen Scirocco Collector's Edition biće proizveden u samo 100 jedinica, čija prodaja kreće početkom 2009. godine...
Rekordni rezultati Porschea u završenoj fiskalnoj godini

Rekordni rezultati Porschea u završenoj fiskalnoj godini

Nemačka kompanija Porsche Automobil Holding SE uspela je u protekloj fiskalnoj godini, koja je za Porsche završena 31. jula 2008. godine, da ostvari rekordan profit, prodaju i proizvodnju. Završena fiskalna godina tako je najuspešnija u istoriji nemačke kompanije...
Euro NCAP: pet zvezdica za Volkswagen Golf VI

Euro NCAP: pet zvezdica za Volkswagen Golf VI

Novi Volkswagen Golf VI 1.4 Trendline uspešno je prošao seriju testiranja agencije Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Nova generacija Golfa osvojila je 36 bodova, što je i više nego dovoljno za maksimalnih 5 NCAP zvezdica. Rezultati testova bezbednosti putnika u novom Golfu su na očekivano visokom nivou, ali stručnjaci iz Volfsburga dokazali su da i kod zaštite pešaka može puno toga da se uradi...
Mini Cabrio - Prve informacije i fotografije

Mini Cabrio - Prve informacije i fotografije

Duge dve godine posle predstavljanja druge savremene generacije modela Mini, ponuda će biti proširena sa novim kabrioletom. Jedan od najmanjih otvorenih četvoroseda na tržištu ima dimenzije 3699 x 1683 x 1414 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2467 mm...
Ristić d.o.o. na sajmu u Kragujevcu

Ristić d.o.o. na sajmu u Kragujevcu

Ristić d.o.o, ovlašćeni diler Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora izlaže svoje brendove i ove godine na Auto Show u Kragujevcu, lokalnom sajmu automobila i rezervnih delova, od 26. do 30. novembra...
Volkswagen Golf VI TwinDrive

Volkswagen Golf VI TwinDrive

Kompanija Volkswagen ne želi da ostane iza Toyote, Honde, Chevroleta i odlučila je da nastavi razvoj vlatitog hibridnog automobila. Golf VI TwinDrive je nastavak istoimene verzije hibridnog pogona, koji će na tržištu biti predstavljen posle testiranja u realnim uslovima...
Renault Symbioz
Slika nedelje