AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Otvaren  Moto Centar  „Milovanović 51“

Otvaren Moto Centar „Milovanović 51“

U četvrtak 05.03.2009. održano je svečano otvaranje Moto Centra „Milovanović 51“ čiji je vlasnik Miloš Milovanović istaknuti srpski motorciklista i član „Mass Racing Team-a“.U centru će se prodavati motorcikli i skuteri renomiranih proizvođača Suzuki, Keeway, Beneli i drugi. Fotografije možete pogledati klikom na LINK...
Sajam automobila u Ženevi - Rolls-Royce 200EX

Sajam automobila u Ženevi - Rolls-Royce 200EX

Predstavljanje novog modela, Rolls-Royce je privukao veliku pažnju javnosti. Na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je koncept novog "malog" Rolls-Royce-a. Iako je u pitanju koncept, u pitanju je praktično gotov automobil, čija će se serijska verzija razlikovati samo po detaljima...
BMW X6 - Galerija fotografija

BMW X6 - Galerija fotografija

Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja modela BMW X6, prvog predstavnika u novom segmentu SAC (Sports Activity Coupe). Kompletan foto album sa BMW-om X6 u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK...
Sajam automobila u Ženevi - Audi TT RS

Sajam automobila u Ženevi - Audi TT RS

Na štandu Audija, na sajmu automobila u Ženevi punim sjajem zasijao je najbrži TT svih vremena, Audi TT RS. Njegov petocilindrični turbo agregat zapremine 2,5 litra, sa svojih 340 konjskih snaga, postavlja nove standarde u klasi...
Sajam automobila u Ženevi - Hyundai ix-onic

Sajam automobila u Ženevi - Hyundai ix-onic

Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio koncept naslednika SUV modela Tucson (test će biti objavljen uskoro). Koncept model imena Hyundai ix-onic najavljuje novog predstavnika "i" generacije modela, koji će nositi oznaku Hyundai iX35...
Sajam u Ženevi - Svetska premijera Mazde3 i-stop

Sajam u Ženevi - Svetska premijera Mazde3 i-stop

Na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi od 3. do 15. marta, Mazda predstavlja nove “čiste” tehnologije - i-stop u novoj Mazdi3 slavi svetsku premijeru. Inovativni automatski start-stop sistem smanjuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova. Sve to u kombinaciji sa novim, dvolitarskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva snage 151 KS...
Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...
Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Indijski magnat Tata u Ženevi je predstavio super-jeftini automobil Nano Europa, koji je, kao što sam naziv govori, namenjen evropskom tržištu. Tata Nano Europe na evropsko tržište dolazi 2011. godine, a najavljena cena kreće se oko 5 000 Eura...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje