AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Auto Pak - Zimski pneumatici na sniženju

Auto Pak - Zimski pneumatici na sniženju

Vlasnicima automobila koji umeju mudro da kupuju, beogradska firma Auto Pak nudi zimske pneumatike Pirelli W 190 Snow Control dimenzija 185/60R14 82T po ceni od 7.680 dinara, što je ušteda od 1.640 dinara...
Renault oživljava ime Gordini

Renault oživljava ime Gordini

Predstavnici tima Renault, na ženevskoj prezentaciji novih modela Renault Megane RS i Clio RS, najavili su oživljavanje imena Gordini. Prvi model trebao bi se pojaviti 2010. godine, i to bi mogao biti Renault Twingo...
Sajam automobila u Ženevi - Nissan Qazana

Sajam automobila u Ženevi - Nissan Qazana

Japanski proizvođač automobila, Nissan, na sajmu automobila u Ženevi predstavio je koncept koji najavljuje budući kompaktni crossover. Nissan Qazana najavljuje dolazak automobila koji će se u hijerarhiji smestiti ispod popularnog Qashqaija...
Novi Ford Ranger - spreman za dobru zabavu i naporan rad

Novi Ford Ranger - spreman za dobru zabavu i naporan rad

Novi Ford Ranger je predstavljen po prvi put u Evropi na Sajmu automobila u Ženevi 2009, kombinujući izvanredan i savremen spoljni dizajn i istinsku čvrstinu i trajnost. Ford Ranger je stvoren i za dobru zabavu i za naporan rad, za vožnju kako na drumu tako i van njega...
Porsche Cayenne - proizvedeno 250.000 primeraka

Porsche Cayenne - proizvedeno 250.000 primeraka

Kompanija Porsche može biti zadovoljna malim jubilejom. Na sajmu automobila u Ženevi objavljena je informacija da je sa proizvodnih traka u nemačkom Lajpcigu spušten model Porsche Cayenne sa rednim brojem 250 000...
Sajam automobila u Ženevi - hostese

Sajam automobila u Ženevi - hostese

Sajam automobila u Ženevi prosto je sijao od glamura, a najlepši deo sigurno su bile šarmantne i atraktivne devojke, koje su se rado osmehivale na pozive fotografa. Fotografije švajcarskih lepotica možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
BMW na sajmu automobila u Ženevi

BMW na sajmu automobila u Ženevi

Nemački BMW na sajam automobila u Ženevi stigao je uzdignute glave, kao što smo i očekivali. BMW serije 5 Gran Turismo izazvao je najveću pažnju javnosti, ali ni novi BMW Z4 nije zaostao puno...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje