AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

Na izložbi SIMA 2009 u Parizu, koja predstavlja najveći pregled tehnike iz agro-biznisa u Francusoj, biće predstavljen zanimljiv traktor. Na štandu kompanije New Holland biće predstavljen traktor NH2, koji energiju za pogon koristi iz gorivnih ćelija...
OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, se povlači sa italijanskog tržišta. Njegova podružnica OMV Italia S.r.L sa mrežom od 96 benzinskih stanica u severno-italijanskom regionu Triveneto (Trentino, Južni Tirol, Fiuli-Venecija Đulija, Veneto) će se prodati do kraja 2009. godine...
Porsche Cayenne S Hybrid  stiže 2010. godine

Porsche Cayenne S Hybrid stiže 2010. godine

Zeleni Porsche Cayenne neće biti Diesel 3.0 TDI niti bilo šta slično. Porsche je potvrdio da 2010. godine na tržište stiže Porsche Cayenne S Hybrid. Kompresorom pojačan šestocilindrični agregat od Audija, potpomognut elektromotorom, beležiće potrošnju 4-cilindričnog motora, a snagu 8-cilindričnog...
Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Pred sajam automobila u Ženevi, internetom su prostrujale prve oficijalne fotografije modela Audi TT RS, u karoserijskim verzijama kupe i kabriolet. Audi TT RS je najbrži TT model svih vremena, koji postavlja nove standarde u svojoj kategoriji...
Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Na sajmu automobila u Ženevi biće predstavljen model Lafa Romeo MiTo GTA. Ekskluzivna mini-Alfa ispod haube skriva turbo motor zapremine 1,8 litra, koji razvija respektabilih 230 konjskih snaga, što ga čini najsnažnijim automobilom u svom segmentu...
Opel Ampera - prve zvanične skice

Opel Ampera - prve zvanične skice

Kompanija Opel već je najavila dolazak novog Hybrida imena Ampera. Posle prve zvanične fotografije (možete pogledati klikom na LINK), koja nam nije otkrila puno toga, predstavljamo Vam zvanične skice, koje dolaze iz evropskog ureda za registraciju proizvoda...
Tecon Sistem - Šabac dobija tunel za pranje vozila

Tecon Sistem - Šabac dobija tunel za pranje vozila

Prvi tunel za pranje vozila, jedinstveni objekat na Balkanu, montiran je prošle godine u Beogradu, a ovih dana počinje postavljanje još jednog - u Merkator centru u Šapcu. Najzaslužniji za to što se Srbija može pohvaliti da je i po ovome jedinstvena u ovom delu Evrope je beogradski Tecon Sistem...
Brabus G V12 S Biturbo: 700 konja za G-Wagen

Brabus G V12 S Biturbo: 700 konja za G-Wagen

Mercedes-Benz G ove godine slavi 30 godina od početka proizvodnje. Kompanija Brabus, koja važi za specijalistu tjuninga modela sa trokrakom zvezdom na masci, u Ženevi će predstaviti svoj rođendanski poklon...
Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat ovih dana na tržištima Zapadne Evrope počinje prodaju "nabildovane" verzije modela Abarth 500 i Abarth 500 Essesse. Osnovna cena modela Abarth 500, koji poseduje veoma izdašnu osnovnu opremu, u Nemačkoj iznosi 18.100 Eura...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje