AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Mercedes “preoteo” tvorca BMW serije 7

Mercedes “preoteo” tvorca BMW serije 7

Dizajner Karim Habib tvorac je novog BMW-a serije 7. Ako sudimo po izgledu nove "sedmice", čini se da je Karim Habib bio izuzetno dobro motivisan. Izgleda da je od konkurentskog Mercedes-Benza stigla bolja ponuda...
Ssangyong C200 Eco Concept - spreman za Seul

Ssangyong C200 Eco Concept - spreman za Seul

Korejski proizvođač automobila, SsangYong, priprema dvadeset modela koje će predstaviti u narednih pet godina. Dizajnerski pravac koji će slediti novi modeli, otkriva nam novi koncept imena Ssangyong C200 Eco Concept...
Euro NCAP: Volkswagen Golf osvojio maksimalnih 5 zvezdica

Euro NCAP: Volkswagen Golf osvojio maksimalnih 5 zvezdica

Volkswagen Golf šeste generacije osvojio je maksimalan učinak na Euro NCAP testovima bezbednosti. I pored novih kriterijuma NCAP-a, novi Volkswagen Golf uspeo je da osvoji 35 bodova za zaštitu odraslih putnika, što je učinak od 97 % i više nego dovoljno za maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost...
Opel Insignia – evropski automobil godine dostupan i kao karavan

Opel Insignia – evropski automobil godine dostupan i kao karavan

Kada se kupci sjate kako bi kupili sasvim nov automobil u vreme ekonomske krize, tada se sigurno radi o posebnom vozilu. Do danas je u Evropi naručeno nekih 75.000 Insignia. Premijera trećeg noviteta iz Insignijine linije – Sports Tourera – daje javnosti još jedan razlog za kupovinu evropskog automobila 2009. godine.
Nova Acura spremna za New York

Nova Acura spremna za New York

Kompanija Acura, na sajmu automobila u New Yorku predstaviće koncept svog novog crossover automobila, koji će na tržištu direktno konkurisati modelu BMW X6. Pred nama su prve fotografije...
Lancia prekida proizvodnju modela Thesis

Lancia prekida proizvodnju modela Thesis

Još prošle godine kompanija Fiat najavila je planove o prestanku proizvodnje modela Lancia Thesis. Loša vest za sve ljubitelje italijanske marke je potvrđena. Lancia Thesis neće dobiti svog naslednika na tržištu, a prestanak proizvodnje može se dogoditi još u junu tekuće godine...
Volkswagen Golf GTI - Cena u Nemačkoj i tehnički detalji

Volkswagen Golf GTI - Cena u Nemačkoj i tehnički detalji

Tržište Nemačke je za model Volkswagen Golf GTI najvažnije, pa je proizvođač iz Wolfsburga već predstavio cenovnik i tehničke detalje šeste generacije Golfa u verziji GTI. Što se izgleda tiče, serijska verzija neće se puno razlikovati od studije prikazane na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu...
Škoda roadster sve izvesnija?

Škoda roadster sve izvesnija?

Ugledni nemački magazin 'Auto Motor und Sport' izvestio nas je o planovima kompanije Volkswagen Group da na tržište plasira mali roadster model, sa znakom Škode i Seata, koji će se bazirati na platformi koju koristi Bluesport Concept...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje