Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Dizajn prednjeg dela automobila najviše određuju svetlosne grupe dizajnirane po uzoru na one sa modela Laguna, što se odnosi i na detalje u unutrašnjosti koju karakteriše kvalitet automobila srednje klase. ovi Megane meri 4,30 metara dužine, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metra. To je za 10, odnosno 1,5 centimetar više od aktualne odlazeće generacije. Golf VI je kraći od novog Meganea za čak 10 centimetara, a Fiatov Bravo je duži za necela 4 centimetra, slično kao i Ford Focus. Trag točkova u odnosu na prethodnu generaciju povećan je za 4 cm, na 1,55 metra, a karoserija izgleda robusnije, dok su vozne osobine sigurno poboljšane. Zapremina prtljažnog prostora od 405 litara predstavlja jedan od najvećih prtljažnika u klasi i iznosi 405 litara.
Od benzinskih motora u početku će biti ugrađivan 1.6 16V snage 101 ili 110 konjskih snaga, a 2.0 16V razvijaće 140 KS. Dvolitraš će biti opremljen šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi će biti i bestepeni CVT menjač. U proleće sledeće godine počeće i prodaja turbo benzinca TCe 130, koji iz 1,4 litra zapremine "izvlači" 130 konjskih snaga pri 5.500 o/min i 190 Nm Obrtnog momenta pri samo 2.250 o/min. Ovaj motor pokušaće da se suprostavi sve popularnijim konkurentskim 1.4 TSI i 1.4 TJET motorima od Volkswagena i Fiata. Uz ove agregate dolazi i petostepena i šestostepena manuelna transmisija, kao i automat. Vrh ponude biće TCe 180 motor, koji razvija 180 konjskih snaga.
Bogata će biti i ponuda turbodizel agregata. Osnovna motorizacija biće 1.5 dCi snage 85, odnosno 105 konjskih snaga, koji će zameniti verzije istog motora od 90 do 110 KS, opremljene filterom štetnih čestica. Sledeća dizelska motorizacija su agregati 1.9 dCi od 130 konjskih snaga i 2.0 dCi od 160 konjskih snaga. Megane III jedan od onih automobila koji i pored povećanja dimenzija meri manju masu, prosečno za 8 kilograma. Podsetimo, automobil je razvijen na platformi Nissan Qashqaija. Prema tvrdnjama Renaulta kočioni sistem Megane je najbolji u klasi. Prednji, samoventilirajući diskovi su prečnika 296 mm, a zadnji prečnika 260 mm, sa kojim se novi Megane sa 100 km/h zaustavlja za samo 37 metara. Kočioni sistem pojačan je sistemima ABS i EBD, kao i asistentom paničnog kočenja. Goran Sarić - Automagazin