Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam u Parizu - Renault Megane III, prvi utisci
Objavljeno: 07.10.2008.
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...

Dizajn prednjeg dela automobila najviše određuju svetlosne grupe dizajnirane po uzoru na one sa modela Laguna, što se odnosi i na detalje u unutrašnjosti koju karakteriše kvalitet automobila srednje klase. ovi Megane meri 4,30 metara dužine, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metra. To je za 10, odnosno 1,5 centimetar više od aktualne odlazeće generacije. Golf VI je kraći od novog Meganea za čak 10 centimetara, a Fiatov Bravo je duži za necela 4 centimetra, slično kao i Ford Focus. Trag točkova u odnosu na prethodnu generaciju povećan je za 4 cm, na 1,55 metra, a karoserija izgleda robusnije, dok su vozne osobine sigurno poboljšane. Zapremina prtljažnog prostora od 405 litara predstavlja jedan od najvećih prtljažnika u klasi i iznosi 405 litara.

Od benzinskih motora u početku će biti ugrađivan 1.6 16V snage 101 ili 110 konjskih snaga, a 2.0 16V razvijaće 140 KS. Dvolitraš će biti opremljen šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi će biti i bestepeni CVT menjač. U proleće sledeće godine počeće i prodaja turbo benzinca TCe 130, koji iz 1,4 litra zapremine "izvlači" 130 konjskih snaga pri 5.500 o/min i 190 Nm Obrtnog momenta pri samo 2.250 o/min. Ovaj motor pokušaće da se suprostavi sve popularnijim konkurentskim 1.4 TSI i 1.4 TJET motorima od Volkswagena i Fiata. Uz ove agregate dolazi i petostepena i šestostepena manuelna transmisija, kao i automat. Vrh ponude biće TCe 180 motor, koji razvija 180 konjskih snaga.

Bogata će biti i ponuda turbodizel agregata. Osnovna motorizacija biće 1.5 dCi snage 85, odnosno 105 konjskih snaga, koji će zameniti verzije istog motora od 90 do 110 KS, opremljene filterom štetnih čestica. Sledeća dizelska motorizacija su agregati 1.9 dCi od 130 konjskih snaga i 2.0 dCi od 160 konjskih snaga. Megane III jedan od onih automobila koji i pored povećanja dimenzija meri manju masu, prosečno za 8 kilograma. Podsetimo, automobil je razvijen na platformi Nissan Qashqaija. Prema tvrdnjama Renaulta kočioni sistem Megane je najbolji u klasi. Prednji, samoventilirajući diskovi su prečnika 296 mm, a zadnji prečnika 260 mm, sa kojim se novi Megane sa 100 km/h zaustavlja za samo 37 metara. Kočioni sistem pojačan je sistemima ABS i EBD, kao i asistentom paničnog kočenja.
Goran Sarić - Automagazin
Renault nas je sve iznenadio kada je na nedavno održanom sajmu automobila u Parizu predstavio model Megane Coupe. Svi poznavaoci francuske marke znaju da osnovne verzije nisu sve - divizija Renault Sport uskoro će nam predstaviti nabildovanu verziju imena Megane Coupe RS...
Nijedan sajam automobila ne može se zamisliti bez harizmatičnih lepotica. One su nezaobilazan ukras skoro svakog automobila na svim štandovima svakog proizvođača automobila. Ovo je naš izbor hostesa na sajmu automobila u Novom Sadu. Fotografije možete pogledati u galeriji automagazin portala ili jednostavnik klikom na
LINK...
Toyota Motor Corporation (TMC) je objavila da počinje sa prodajom svog novog „mikro premium” automobila, „iQ”, u Japanu, počevši od 20. novembra. Toyota iQ kombinuje izvanredne performanse i superioran kvalitet u ultrakompaktnom obliku koji menja tradicionalan način razmišljanja o malim automobilima...
Na osmom Međunarodnom sajmu automobila u Novom Sadu, Delta Automoto, generalni distributer Honda automobila dobio je nagradu za hibridni automobil godine. Ovo priznanje Honda Civic Hybrid dobila je od strane Automobilskog foruma udruženja novinara Srbije.
U saradnji sa matičnom kućom Daimler AG, 24. oktobra 2008, kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je otvorila najveći i najmoderniji Centar komercijalnih vozila Mercedes-Benz u ovom delu Evrope. Objekat površine 4.210 m² izgrađen je na prostoru od 25.000 m² i nalazi se u industrijskoj zoni Krnješevci, na 25 km od Beograda, na auto-putu Beograd-Zagreb...
EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, vodeće energetske grupacije u Grčkoj i širem regionu jugoistočne Evrope i ove godine nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji. Na ovogodišnjem Sajmu automobila, naši proslavljeni vozači, Pavle Komnenović i Andrej Kolundžić će promovisati EKO RACING tim...
"Progres Autokuća" na sajmu automobila u Novom Sadu predstavlja prvi automobil koji je došao u našu zemlju, a proizveden je u fabrici "ShuangHuan" u Kini, zemlji gde je svaki šesti stanovnik zaposlen u autoindustriji. Reč je o džipu marke CEO, savremenom automobilu savršenih performansi...
Obično se kaže da je statistika poput bikinija: otkriva sve osim najbitnijeg. Ali, u ovom slučaju pokazuje mnogo toga. Pilot tima "AK Optima Modriča", Milovan Vesnić ove godine pobedio je na svih 6 odžanih trka u prvenstvu Srbije na kružnim stazama i tako još jednom potvrdio svoj vozački potencijal. Povodom ovog uspeha, na Tari je održan "dan za novinare", gde su predstavnici medija imali priliku da se provozaju sa šampionom...
Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, kupcima u Srbiji nudi ograničenu količinu lakih komercijalnih vozila Tranzit po specijalnoj, promotivnoj ceni, koja za verziju van sa dizel motorom od 2,2 litra (85 KS) počinje od 16.775. To je za desetak odsto niže od redovne cene za isti model...