AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Aktuelna generacija modela Quattroporte je jedan od najuspešnijih modela koje krasi trozubac na masci. Ovogodišnja nenapadna modernizacija na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće se u novoj verziji sa slovom "S" u imenu...
Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Novi tehnološki centar kompanije Škoda Auto u Mladoj Boleslavi otvorili su predsednik predsedništva Volkswagen AG, Prof. Dr. Martin Winterkorn, predsednik predsedništva Škoda Auto, Reinhard Jung i Dr. Eckhard Scholz, član predsedništva za tehnički razvoj...
G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

Kompanija G-Power ponovo je zasijala punim sjajem. Dva kompresora instalirana na desetocilindrični motor poreklom iz M5 i M6 snagu je povećala na impresivnih 750 konjskih snaga, što G-Power Hurricane M5 RS čini najbržim sedan automobilom na svetu...
Miss “Sporta” i “NetAuta”

Miss “Sporta” i “NetAuta”

Naš najstariji dnevni sportski list "Sport" i web portal "Net Auto" nedavno su predstavili peti izbor za Mis automobilizma. Iako nije među velikim nacionalnim izborima lepote, Miss NetAuto je po svojoj koncepciji i medijskoj propraćenosti najoriginalniji. Najzanimljivije fotografije sa našim lepoticama u glavnoj ulozi možete pogledati klikom na LINK. Konferencija za medije u AK Voždovac završena je proglašenjem Goce Tržan za promotera Renaulta...
Neverovatni iQ stigao u Evropu

Neverovatni iQ stigao u Evropu

Sredinom decembra, samo tri nedelje posle inicijalne pan-evropske test vožnje za predstavnike medija u Milanu, prvi automobili iQ iz proizvodnje počeli su da pristižu u Evropu, a prva vozila će biti isporučena kupcima do kraja ove godine...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje