Najnovije vesti iz auto industrije
Dva nova motora za Alfa Romeo MiTo
Objavljeno: 18.01.2009.
Ovih dana na italijanskom tržištu startuje prodaja modela Alfa Romeo MiTo sa novim pogonskim agregatima. Slabija verzija motora 1.4 T-JET i manji turbodizel agregat proširiće ponudu dostupnih verzija...
Ko danas razmišlja o kupovini modela Alfa Romeo MiTo, na raspolaganju ima izbor od pet motora. Osnovnu motorizaciju čini atmosferski benzinski motor 1.4 (79 KS), a za one zahtevnije, tu su dve verzije turbo benzinskog motora iste zapremine: novi 1.4 T-JET (120 KS) i 1.4 T-JET (155 KS). Za one koji preferiraju dizel motore, tu je 1.6 JTD (120 KS), a sada je ponuda proširena sa manjim, 1.3 JTD agregatom snage 90 konjskih snaga, koji će prvo biti dostupan samo na italijanskom tržištu, a ubrzo i na drugim evropskim tržištima.
Dolazak novog motora, 1.4 T-JET (120 KS) predstavlja osličan izbor za one kojima je osnovni atmosferski motor skroman, a snažniji turbo (155 KS) presnažan. Verzija od 120 konjskih snaga razvija 206 Nm pri 2 000 o/min i sposoban je da iz mesta do "stotke" MiTo lansira za samo 8,8 sekundi. U kombinovanom ciklusu vožnje, ovaj motor troši samo 6,1 litar na 100 pređenih kilometara.
Najmanji motor je 1.3 JTD, čija zapremina iznosi samo 1 248 cm3. Iako snaga od 90 KS nije za potcenjivanje, jasno je da je glavni smisao ovog motora minimalizacija potrošnje goriva. Ostaje nam da očekujemo supernažnu GTA verziju, koju pokreće turbo benzinski motor zapremine 1,8 litra, čija snaga će iznositi 230 konjskih snaga.
Alfa Romeo MiTo - dva nova agregata u ponudi | | |
| 1.4 T-JET (120 KS) | 1.3 JTD (90 KS) |
Zapremina motora (cm3): | 1368 | 1248 |
Broj cilindara / ventila : | 4 / 4 | 4 / 4 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 120 / 5000 | 90 / 4000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 206 / 1750 | 200 / 2000 |
Maksimalna brzina (km/h): | 198 | 178 |
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s): | 8,8 | 11,8 |
Kombinovana potrošnja (L/100 km): | 6,1 | 4,5 |
Cena u Italiji, Progression (Euro): | 16.350 | 17.350 |
Cena u Italiji, Distinctive (Euro): | 17.950 | 18.950 |
Goran Sarić - Automagazin
Aktuelni BMW serije 1 polako se bliži kraju svog životnog ciklusa. 2011. godine biće predstavljen naslednik, koji nam donosi nove motore, nižu emisiju štetnih materija i nove tehnologije. Automobil će ostati tipičan "bavarac", biće veći u svim smerovima, a mogao bi i "smršati" nekoliko desetina kilograma. I u novoj generaciji biće instalirana tehnologija za smanjenje emisije CO2, Efficient Dynamics...
Korejske kompanije Hyundai i Kia objavile su svoje poslovne rezultate za četvrti kvartal i celu prošlu godinu. Kia je objavila rast čistog profita u 2008. godini, a očekivanja su optimistična i za tekuću godinu...
BMW X3, po drugi put, osvaja vodeću poziciju u analizi kvaliteta ADAC. Kao i godinu dana ranije, ovaj "Sports Activity Vehicle" osvojio je prestižnu ocenu "Žuti anđeo" 2009 u kategoriji kvaliteta...
Pre nekoliko meseci objavile su se špekulacije da je projekat Saab 9-4X prekinut. Poslednje špijunske fotografije pokazuju nam suprotno. Saab 9-4X trenutno je u fazi testiranja, a na tržište bi mogao stići još letos...
Tjunerska "kuća" AC Schnitzer uskoro će u svojim modelima ponuditi neočekivanu dopunu: samoblokirajući diferencijal. Poznati "šper" (potpuno mehanička blokada diferncijala), kojim se mogu pohvaliti takmičarski bolidi, bi će dostupni u modelima BMW serije 1 i serije 3, kao i u modelu MINI...
Ukoliko nemate dovoljno novca za novi automobil svoje lepše polovine, koja obožava sportske automobile, Lamorghini ima rešenje. Poklonite joj Lamborghini Superleggera štikle, jer to nisu obične štikle...
Japanska Asocijacija Automobilskih Proizvođača (JAMA) najavila je mogućnost da ovogodišnji sajam automobila u Tokiju ne bude održan. Razlog je jednostavan: organizator se boji da neće imati šta da izlaže, jer su neki veliki brendovi već otkazali svoje učešće...
Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Karoserijska varijanta sedan već je ugledala svetlost dana, ali na karavanskoj izvedbi još uvek se radi. U toku su finalna testiranja, koja su usmerena na podešavanje ogibljenja bolida i proveru elektronskih sistema...