AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Carlos Ghosn imenovan za predsednika ACEA

Carlos Ghosn imenovan za predsednika ACEA

Od Nove godine funkciju predsednika Asocijacije evropskih proizvođača (ACEA) preuzeće Carlos Ghosn, izvršni direktor alijanse Renault/Nissan. Na čelo ACEA Ghosn je izabran u petak, 5. decembra u Briselu, i čeka ga težak posao jer se većina automobila nalazi u krizi. Ko je Carlos Ghosn i šta od Ghosna možemo očekivati?

Asocijacija ACEA osnovana je 1991. godine i danas okuplja sledeće proizvođače: BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT, Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar, Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen i Volvo. Pomenuti proizvođači zapošljavaju oko 2,3 miliona ljudi, a još 10 miliona radi u firmama dobavljačima. ACEA se dokazala u velikim mogućnostima usmeravanja strategija tehničkog razvoja i određivanja limita emisije štetnih materija. Posao koji čeka ACEA jeste da poboljša uslove prodaje automobila i da apeluje na vlade pojedinačnih zemalja da podrže proizvođače u krizi. Ko je Carlos Ghosn? "Jesam li ljubitelj automobila? Jesam. Jesam li auto-fanatik? Ne! Ja sigurno neću doneti lošu poslovnu odluku samo zato što volim automobile." - reči su Libanca rođenog u Brazilu (1954) i školovanog u Francuskoj i sigurno najvećeg "bossa" svetske automobilske industrije. Trenutno vodi dve fabrike. Nissan, koji je u rekordnom roku izvukao iz dugova i načinio ga najbrže rastućom velikom svetskom auto kompanijom. Sledeća kompanija koja uspešno posluje pod "dirigentskom palicom" Carlosa Ghosna jeste Renault. Podsetimo, Renault je 1999. godine kupio kontrolni paket kontrolnih akcija Nissana, kada je ova kompanija bila u "knockdownu". Dug je iznosio oko 20 miliona dolara, a od 48 modela iz palete samo 3 (TRI) su donosila novac. Renault je tada tamo poslao 5,4 milijarde dolara. Ghosn je odmah sastavio trogodišnji plan, podelio hiljade otkaza, zatvorio neprofitabilne fabrike, raskinuo brojne ugovore sa dobavljačima i osvežio gamu. I, već za dve godine počeo je da stvara profit! I, ne samo da je Nissan već osam godina u plusu, već beleži i rekordne zarade. Danas Carlos Ghosn ima status nacionalnog junaka u Japanu, pa je čak postao i pravi strip junak. Tamo je, verovali ili ne, 2001. godine objavljivan serijal o njegovom životu, nazvan Pravi život Carlosa Ghosna. Ghosn 40% svog radnog vremena provodi u Parizu, 40% u Tokiju, a preostalih 20% u SAD, Kini i ostalim zemljama gde deluju kompanije koje vodi. Ghosn je član uprave Sony-a i Alco-e, a jedno vreme bio je i u upravnom odboru IBM-a. Goran Sarić - Automagazin

Zaigrajte igru sa Shellom

Zaigrajte igru sa Shellom

Za vreme Božićnih i Novogodišnjih praznika, mnogi od nas imaju više slobodnog vremena. U kompaniji Shell to vrlo dobro znaju, pa su za fanove Formule 1 pripremili zanimljivu igru sa nazivom "Koliko ste brzi?"...
Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini i očekivanja

Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini i očekivanja

Toyota Srbija (TSR) danas je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila...
Lamborghini beleži rekordne rezultate

Lamborghini beleži rekordne rezultate

Iako većina proizvođača automobila beleži gubitke, nekoliko ekskluzivnih marki se zagonetno smeši. Pored Porschea, koji je nedavno objavio rekordne prodajne rezultate, i Lamborghini je najavio pozitivne poslovne rezultate...
Honda smanjila prognoze godišnjeg profita

Honda smanjila prognoze godišnjeg profita

Japanski proizvođač automobila Honda Motor u sredu je prezentovao nove prognoze o padu celogodišnjeg profita za 67 %. Profit kompanije Honda u aktuelnoj fiskalnoj godini, koja traje do 31. marta 2009. godine, iznosiće oko 180 milijardi japanskih Jena (JPY), što je za velikih 81 % manje od profita ostvarenog prošle godine...
DEKRA: Audi A6 najpouzdaniji

DEKRA: Audi A6 najpouzdaniji

Audi A6 je najpouzdaniji automobil na nemačkom tržištu. To je konstatovala poznata nemačka agencija Dekra, na osnovu studije koja se zasniva na analizi preko 15 miliona automobila. Prema ovoj studiji, najmanje kvarova imao je Audi A6, i DEKRA ga je okarakterisala kao “najbolje vozilo u svim kategorijama”...
Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Navikli smo da nas američki proizvođači, već godinama unazad, izveštavaju o negativnom poslovanju. Ali, kada gubitke prijavi i Toyota, to samo ukazuje na ozbiljnost ekonomske krize. Japanski proizvođač prvi put posle 1939. zabeležiće gibitak...
Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Aktuelna generacija modela Quattroporte je jedan od najuspešnijih modela koje krasi trozubac na masci. Ovogodišnja nenapadna modernizacija na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće se u novoj verziji sa slovom "S" u imenu...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje