AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Nova Lancia Ypsilon - špijunske fotografije

Nova Lancia Ypsilon - špijunske fotografije

Da, u pravu ste. Prvi pogled na fotografije nije Vas iznenadio, jer na fotografijama nije prikazana nova generacija Lancie Ypsilon, već aktuelna Fiat Panda. Lancia je za testiranje novih elemenata nove generacije modela Ypsilon iskoristila karoseriju Fiat Pande...
Zaigrajte igru sa Shellom

Zaigrajte igru sa Shellom

Za vreme Božićnih i Novogodišnjih praznika, mnogi od nas imaju više slobodnog vremena. U kompaniji Shell to vrlo dobro znaju, pa su za fanove Formule 1 pripremili zanimljivu igru sa nazivom "Koliko ste brzi?"...
Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini i očekivanja

Rezultati poslovanja Toyote u Srbiji u 2008. godini i očekivanja

Toyota Srbija (TSR) danas je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila...
Lamborghini beleži rekordne rezultate

Lamborghini beleži rekordne rezultate

Iako većina proizvođača automobila beleži gubitke, nekoliko ekskluzivnih marki se zagonetno smeši. Pored Porschea, koji je nedavno objavio rekordne prodajne rezultate, i Lamborghini je najavio pozitivne poslovne rezultate...
Honda smanjila prognoze godišnjeg profita

Honda smanjila prognoze godišnjeg profita

Japanski proizvođač automobila Honda Motor u sredu je prezentovao nove prognoze o padu celogodišnjeg profita za 67 %. Profit kompanije Honda u aktuelnoj fiskalnoj godini, koja traje do 31. marta 2009. godine, iznosiće oko 180 milijardi japanskih Jena (JPY), što je za velikih 81 % manje od profita ostvarenog prošle godine...
DEKRA: Audi A6 najpouzdaniji

DEKRA: Audi A6 najpouzdaniji

Audi A6 je najpouzdaniji automobil na nemačkom tržištu. To je konstatovala poznata nemačka agencija Dekra, na osnovu studije koja se zasniva na analizi preko 15 miliona automobila. Prema ovoj studiji, najmanje kvarova imao je Audi A6, i DEKRA ga je okarakterisala kao “najbolje vozilo u svim kategorijama”...
Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Navikli smo da nas američki proizvođači, već godinama unazad, izveštavaju o negativnom poslovanju. Ali, kada gubitke prijavi i Toyota, to samo ukazuje na ozbiljnost ekonomske krize. Japanski proizvođač prvi put posle 1939. zabeležiće gibitak...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje