AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Honda na sajmu automobila u Beogradu

Honda na sajmu automobila u Beogradu

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, održao je juče, 26.3.2009. na svom štandu u hali 1 konferenciju za novinare. Honda je ove godine, u svom izložbenom prostoru izborom prirodnih materijala, imala ideju da naglasi važnost očuvaja životne sredine što je u skladu sa globalnom strategijom Honde koja u svakom svom procesu od proizvodnje pa do reciklaže svojih proizvoda polazi od toga...
Sajam u Beogradu - Opel Insignia Sports Tourer i Chevrolet Cruze

Sajam u Beogradu - Opel Insignia Sports Tourer i Chevrolet Cruze

Kompanija General Motors danas je predstavila dve zvezde 47. Međunarodnog salona automobila u Beogradu: Opel Insigniu Sports Tourer, karavansku izvedbu Evropskog automobila godine promovisanom pod motom „skulpturalni dizajn i nemačka preciznost”, i Chevrolet Cruze, automobil koji svojim dizajnom i kvalitetom redefiniše pojam vrednosti za uloženi novac i time visoko podiže lestvicu standarda u svom segmentu...
Verano Motors na Međunarodnom sajmu automobila

Verano Motors na Međunarodnom sajmu automobila

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot proizvoda, održala je konferenciju za novinare na svom štandu u hali 1 povodom Međunarodnog sajma automobila u Beogradu. Predstavnicima medija obratili su se Jose Cavanillas, regionalni menadžer Peugeot-a, Milan Vukasović, izvršni direktor Verano Motorsa i Jova Srećo, direktor marketinga kompanije Verano...
Sajam automobila u Beogradu - Foto galerija

Sajam automobila u Beogradu - Foto galerija

Sajam automobila u Beogradu zasijao je punim sjajem. Beogradski automobilski sajam još jednom nam je pokazao da je najreprezentativnija izložba automobila u regionu. Pred nama su prve zanimljive fotografije, koje možete pogledati klikom na LINK...
Toyota na  47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota na 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Na ovogodišnjem 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, Toyota Srbija je na svom štandu, površine 800m², koji se nalazi u areni Hale 1 Beogradskog sajma, premijerno izložila najnovije Toyota modele. Na današnjoj Toyota konferenciji, predstavnicima medija obratili su se gospodin Goran Krizmanić (Toyota Adria generalni direktor) i gospodin Slobodan Radoičić (Toyota Srbija generalni direktor)...
Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

Sajam automobila u Beogradu - EKO YU

EKO YU, članica Hellenic Petroleum Grupe, vodeće energetske grupacije u Grčkoj i širem regionu jugoistočne Evrope i ove godine nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Startuje nova reli sezona - Odbrojavanje počinje

Prvo takmičenje sezone reli prvenstva Srbije održaće se u subotu (28. mart) na obroncima Avale i Košutnjaka. Ali, ono što će biti prava "poslastica" za sve ljubitelje reli sporta jeste ono što će se održati sutra na stazi "Ada Huja". Najbolji relisti Srbije organizuju spektakl, koji će biti dostojan početka nove sezone reli prvenstva Srbije...
B and B VW Tiguan

B and B VW Tiguan

Najnoviji primerak tjunerske kuće "B and B" je Volkswagen Tiguan, koji pod haubu dobija agregat snage 300 konjskih snaga. B&B u ponudi ima nekoliko tjuning paketa, u zavisnosti od agregata koji kupac odabere...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje