AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

47. Međunarodni sajam automobila - odbrojavanje počinje!

47. Međunarodni sajam automobila - odbrojavanje počinje!

Međunarodni salon automobila, najprofitabilnija, najkomercijalnija i najduža manifestacija na Beogradskom sajmu, biće ove godine organizovana od 27. marta do 5. aprila u halama 1, 2, 3, 4 i 5 Beogradskog sajma, uz učešće više od 500 izlagača na površini od 40.000 kvadratnih metara izlagačkog prostora. Prvi put ove godine Međunarodni salon automobila biće otvoren za posetioce do 21h, a cena ulaznica ostala je na prošlogodišnjem nivou...
Više stila i brige za životnu okolinu za Ford Focus

Više stila i brige za životnu okolinu za Ford Focus

Najbolje prodavana evropska gama Fordovih vozila, kompaktan Focus, nastavlja da jača uz dostupnost novog „Ford Individual“ programa personalizacije vozila, opcione kamere na zadnjoj strani vozila, i 1.6-litarskog Duratorq TDCi motora usaglašenog sa Stepenom-5...
Mercedes E63 AMG - otkrivanje počinje

Mercedes E63 AMG - otkrivanje počinje

Stuttgartska kompanija predstavila je prvu fotografiju ekskluzivnog modela Mercedes-Benz E63 AMG. Na fotografiji se vidi samo mali otkrivni deo automobila, koji će zvanično biti predstavljen na sajmu automobila u New Yorku...
„Nepristojna ponuda” u Hali 5 Beogradskog sajma

„Nepristojna ponuda” u Hali 5 Beogradskog sajma

Odbrojavanje do 47. Međunarodnog sajma automobila je počelo! Po prvi put od ove godine, kompanija Porsche SCG, koja za naše tržište zastupa Audi, Seat, Volkswagen i Porsche eksluzivno je zakupila za svoje brendove celu Halu 5 – izložbeni prostor od oko 3.000 m2. Reč je o potpuno novoj hali u okviru beogradskog sajma (nekada ‘Bazar’ – Hala 12)...
Citroen DS3 - špijunske fotografije

Citroen DS3 - špijunske fotografije

2007. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Citroen je predstavila koncept sa zanimljivim imenom C-Cactus. Pre nekoliko dana, na sajmu u Frankfurtu, novim konceptom imena DS3, potvrđen je serijski model, koji se već nalazi u fazi testiranja...
Chevrolet Cruze - prodaja u Evropi kreće u maju, cena: 14.990 Eura

Chevrolet Cruze - prodaja u Evropi kreće u maju, cena: 14.990 Eura

Najnoviji produkt korejske automobilske industrije nosi logo Chevroleta, koji je ovom automobilu podario savremenu tehniku i markentiški "know-how". Iz evropske centrale Chevroleta stigla je još jedna lepa vest: prodaja u Evropi startuje u maju, a osnovni, ali pristojno opremljen model Cruze koštaće nešto manje od 15.000 Eura...
Ford Mondeo na benzin, LPG i E85

Ford Mondeo na benzin, LPG i E85

Kompanija Ford za sajam automobila u Lajpcigu pripremila je ekološku verziju modela Mondeo. Pored klasičnog pogona na benzin, ekološki Ford Mondeo sposoban je da za pogon koristi i LPG (plin) i etanol E85...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje