Porsche 911 GT3 - facelift najbržeg atmosferskog Porschea

Posle nedavno osveženih modela Porsche 911 Carrera, Carrera 4 i Targa, pred nama su prve fotografije prestižnog modela Porsche 911 GT3. Kako smo i navikli od Porschea, radikalnih izmena dizajna nema, ali zato ima više snage i automobil tehnički je napredniji...

Model 911 GT3 u ponudi Porschea predstavlja najsnažniji i najsportskiji model sa atmosferskim motorom. Karoserija facelift verzije dobila je novi aerdinamički paket, izmene su pretrpeli otvori za dovod vazduha, u zadnje svetlosne grupe instalirane su LED diode, a prednja svetla su bi-xenon. Glavne izmene zabeležene su "ispod lima". Zapremina motora porasla je za 200 cm3, na 3,8 litara, izmenjen je i sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, Vario Cam, koji je dobio potpuno nove izduvne ventila. Rezultat je snaga veća za 20 konjskih snaga i sada iznosi 435 KS. Porsche navodi da je povećan i obrtni moment u srednjoj zoni obrtaja. Zahvaljujući ovim sjajnim karakteristikama, 911 GT3 iz mesta do "stotke" sprinta za samo 4,1 sekundu (poboljšanje od 0,2 s), a za ubrzanje do 260 km/h potrebno mu je samo 8,2 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 312 km/h (+2 km/h).

Inženjeri Porschea posebnu pažnju posvetili su na poboljšanje voznih osobina. Aktivno vešanje PASM omogućava bolje performanse amortizera u odnosu na podlogu. U sportskom režimu, vešanje je tvrđe podešeno, kako bi obezbedilo optimalno ponašanje na putu, a u normalnom režimu, trim je usmeren ka poboljšanju Komfora. Pri vožnji na "razbijenim" putevima prepunim rupa, visina prednjeg vešanja može se povećati za 30 milimetara. Izmene je pretrpeo i sistem elektronske kontrole stabilnosti "Porsche Stability Management" sa odličnom regulacijom trakcije i stabilizacionog sistema. Aktivacija i deaktivacija ovog sistema je u potpunosti na izboru vozača.

Osveženi Porsche 911 GT3 dobio je i nove kočnice. Standardne kočnice imaju veću efikasnost i manju masu, a uz doplatu će moću da se dobiju keramičko-kompozitni diskovi. Svetska premijera zakazana je za 3. mart i sajam automobila u Ženevi. Tržišna premijera zakazana je za maj mesec, a cena u Nemačkoj iznosiće 116.947 Eura. Goran Sarić - Automagazin