Volvo S60 Concept - Novi model, novi dizajn, novi motor GTDi

Švedskom proizvođaču automobila potreban je ultra-atraktivan model koji će mu pomoći da prebrodi veliku ekonomsku krizu i koji će izvući kompaniju iz ekonomskih problema koji su se nagomilali poslednjih godina. Jedan takav je pred nama...

Ljubitelji Volvo automobila za Božić dobijaju sjajan poklon: studiju budućeg Volva srednje klase. Svi oni koji žele predstavu o budućem izgledu modela S60 na pravoj su adresi. Nova generacija odbaciće konzervativne linije aktuelne generacije koja je na tržištu, uz manji facelift, veće skoro jednu deceniju. Nova generacija na tržište stiže 2010. godine.

Dizajn Najsnažniji izraz prednjem delu automobila daje nova maska hladnjaka, koja je "pozajmljena" od većeg "brata" XC60. Agresivnosti doprinosi prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, koji upotpunjuju LED prednje svetlosne grupe. Na bokovima nalazimo interpretaciju već poznatih motiva sa većih modela, a utisak upotpunjuju velike felne prečnika 20 inča. Dizajnerska poslastica su zadnje svetlosne grupe u obliku bumeranga.

Enterijer Volva S60 Concept izveden je u apsolutno futurističkom stilu. Kombinacija svetle kože i drveta je očekivana od "severnjaka", ali bogato zastupljene staklene površine su novina u enterijeru novih modela. Od najzanimljivijih detalja treba izdvojiti ručicu menjača koja se može podići ukoliko vozač želi da menja stepene prenosa u ručnom modu, dok je u automotskom modu položena. Takođe, zanimljiva su i zadnja vrata koja se otvaraju klizeći prema pozadi, jer S60 Concept neme B stub.

Sigurnosni aspekt na visokom nivou kod Volvo automobila se podrazemava. Novi koncept opremljen je novim sistemom upozorenja za predstojeći sudar, sa mogućnosšću potpunog zaustavljanja. Tu je i unapređeni aktivni tempomat, koji sada može da održava udaljenost od vozila ispred.

Motor Pod haubom novog koncepta krije se novi motor. Benzinski turbo agregat 1.6 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct-Injection) ima direktno ubrizgavanje goriva u cilindar. Pogonjen ovim agregatom novi Volvo srednje klase trošiće prosečno 5 litara na 100 pređenih kilometara, u čemu mu pomažu Stop&Start sistem, dvolamelasti menjač Powershift, ekonomični DRIVe mod rada i razna aerodinamička poboljšanja. Prvi modeli opremljeni motorom GTDi na tržištu će se pojaviti polovinom sledeće godine. Goran Sarić - Automagazin