Euro NCAP: maksimalnih 5 zvezdica za Mercedes-Benz ML
Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz ML podvrgnuta je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Rezultati testova bezbednosti putnika su na očekivano visokom nivou, ali ML nam još jednom pokazuje da na polju zaštite pešaka mora još puno toga da se uradi...
Testirani model bio je Mercedes-Benz ML 320 CDI, ali rezultati se odnose na sve verzije modela ML aktuelne generacije. Izmerena masa automobila iznosila je 2.204 kilograma, a od bezbednosne opreme treba izdvojiti sedam vazdušnih jastuka: čeoni, bočni, vazdušne zavese i vazdušni jastuk za kolena vozača. U standardnu opremu spada i sofisticirani sistem "Pre-Safe", koji vozača upozorava na rizik od udarca i priprema bezbednosne elemente za udarac. Ipak, "Pre-Safe" sistem nije kompatibilan sa metodikom Euro NCAP testiranja, pa njegov uticaj na povećanje bezbednosti ovoga puta nije meren, iako je nesumnjivo veliki. Kod čeonog udarca ML se pokazao na visini zadatka. Prostor i konstrukcija oko nogu ostala jea stabilna. Euro NCAP je konstatovao izuzetno dobru zaštitu kolena, a sve pohvale dobio je i vazdušni jastuk za kolena vozača.
Mercedes ML osvojio je maksimalan broj bodova kod testiranja bočnog udara i udara u stub. Zajedno sa dva boda za podsetnik neaktiviranih bezbednosnih pojaseva i 14 bodova za test čeonog udara, ML osvaja 34 boda i maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Kod zaštite dece, Euro NCAP ističe zamerke kod nivoa upozorenja na rizike kod korišćenja sedišta za decu na suvozačevom mestu, kao i kod informacija statusa vazdušnog jastuka suvozača (aktivan / neaktivan). Podsetimo, vazdušni jastuk za suvozača MORA biti isključen kada se instalira sedište za dete na suvozačevom mestu. Ali, Mercedes-Benz ističe da da u više nivoe opreme ugrađuje sistem koji automatski prepoznaje da li je na suvozačevom mestu instalirano sedište za decu, i koji automatski isključuje vazdušni jastuk za suvozača. Ovaj sistem nije bio instaliran u testirani automobil. Nažalost, bez ovog sistema vazdušni jastuk za suvozača ne može biti manuelno deaktiviran i u tom slučaju mogućnost ugradnje sedišta za decu ostaje samo na zadnjim sedištima. ISOFIX oznake na zadnjim sedištima trebale bi biti jasnije istaknute. Kod zaštite pešaka konstatovana je slaba zaštita. Branik i prednji deo haube pešacima pružaju izuzetno slabu zaštitu. Glava pešaka prilikom udarca u gornji deo haube je jako slabo zaštićena i Mercedes osvaja samo 6 bodova na testu zaštite pešaka, od mogućih 36 i osvaja samo jednu zvezdicu. Ipak, treba istaći da većina "Large Off Road" modela ima teško rešive probleme sa zaštitom pešaka. Goran Sarić - Automagazin