Najnovije vesti iz auto industrije
Toyota koristi više “ekološke plastike” u enterijeru vozila
Objavljeno: 20.12.2008.
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da planira veću upotrebu plastike, koja ne sadrži ugljenik* i biljni je derivat, na više modela vozila, počev od novog hibridnog automobila sledeće godine...
Plastika koju je TMC tek razvila, opštepoznata kao “ekološka plastika”, koristiće se za lajsne na pragovima, presvlaku krova sa unutrašnje strane, jastuke na sedištima i ostale delove u enterijeru vozila. U toku 2009. godine TMC ima za cilj da ekološku plastiku upotrebi za 60 odsto komponenata enterijera vozila u koje je ugrađena.
U osnovi postoje dve vrste ekološke plastike, jedna je proizvedena potpuno od materijala koji su biljni derivati, a druga kombinacijom biljnih materijala i materijala koji su naftni derivati. Sa obzirom na to da biljke igraju važnu ulogu u oba slučaja, ekološka plastika tokom životnog veka proizvoda (od proizvodnje do prestanka korišćenja) emituje manje CO2 nego plastika koja se proizvodi isključivo od nafte i takođe, pomaže smanjenju korišćenja nafte.
Ekološka plastika u potpunosti ispunjava zahteve koji se tiču otpornosti na vrelinu i udarce u enterijeru vozila i to korišćenjem raznih tehnologija kombinovanja sastojaka, kao što je ona koja omogućava vezivanje na molekularnom nivou i homogeno mešanje sirovina od biljnih i naftnih derivata. Kako je jednaka konvencionalnoj plastici u smislu kvaliteta i praktičnosti, znači da može da se koristi u vozilima iz proizvodne linije.

TMC nastavlja da razvija razna napredna tehnološka rešenja čija je svrha postizanje održivog kretanja i veruje da je važno učiniti jedno takvo rešenje dostupnim na tržištu. TMC je kao takva postala prvi proizvođač vozila na svetu koji koristi plastiku 100% na bazi bilja za delove enterijera vozila iz proizvodne linije, i to kada je lansirala model “Raum” za japansko tržište u maju 2003. godine, koji je bio opremljen ekološkom plastikom sačinjenom od polilaktičke kiseline i ostale materijale koji su svi na bazi bilja. TMC ima nameru da i dalje istražuje i razvija praktičnu primenu koja će omogućiti rašireno korišćenje ekološke plastike za delove vozila.
* bez emisija CO2 kroz ceo životni vek proizvoda
Toyota Srbija PR
Delta Generali Osiguranje generalni je sponzor 47. Međunarodnog salona automobila MSA (OICA), koji se od 27. marta do 5. aprila održava u Beogradu. Na štandu kompanije u Hali 1 Beogradskog sajma svi posetioci salona moćiće da se upoznaju sa raznovrsnom ponudom u osiguranju motornih vozila koju ima Delta Generali Osiguranje.
Međunarodni salon automobila, najprofitabilnija, najkomercijalnija i najduža manifestacija na Beogradskom sajmu, biće ove godine organizovana od 27. marta do 5. aprila u halama 1, 2, 3, 4 i 5 Beogradskog sajma, uz učešće više od 500 izlagača na površini od 40.000 kvadratnih metara izlagačkog prostora. Prvi put ove godine Međunarodni salon automobila biće otvoren za posetioce do 21h, a cena ulaznica ostala je na prošlogodišnjem nivou...
U okviru 11. Sajamskog pres relija, održanog u subotu, 21.03.2009. godine na Beogradskom sajmu, u organizaciji ASK „YU PRESS“, učestvovalo je 50 takmičara, predstavnika medija, iz cele Srbije.
Najbolje prodavana evropska gama Fordovih vozila, kompaktan Focus, nastavlja da jača uz dostupnost novog „Ford Individual“ programa personalizacije vozila, opcione kamere na zadnjoj strani vozila, i 1.6-litarskog Duratorq TDCi motora usaglašenog sa Stepenom-5...
Stuttgartska kompanija predstavila je prvu fotografiju ekskluzivnog modela Mercedes-Benz E63 AMG. Na fotografiji se vidi samo mali otkrivni deo automobila, koji će zvanično biti predstavljen na sajmu automobila u New Yorku...
Odbrojavanje do 47. Međunarodnog sajma automobila je počelo! Po prvi put od ove godine, kompanija Porsche SCG, koja za naše tržište zastupa Audi, Seat, Volkswagen i Porsche eksluzivno je zakupila za svoje brendove celu Halu 5 – izložbeni prostor od oko 3.000 m2. Reč je o potpuno novoj hali u okviru beogradskog sajma (nekada ‘Bazar’ – Hala 12)...
2007. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Citroen je predstavila koncept sa zanimljivim imenom C-Cactus. Pre nekoliko dana, na sajmu u Frankfurtu, novim konceptom imena DS3, potvrđen je serijski model, koji se već nalazi u fazi testiranja...
Najnoviji produkt korejske automobilske industrije nosi logo Chevroleta, koji je ovom automobilu podario savremenu tehniku i markentiški "know-how". Iz evropske centrale Chevroleta stigla je još jedna lepa vest: prodaja u Evropi startuje u maju, a osnovni, ali pristojno opremljen model Cruze koštaće nešto manje od 15.000 Eura...
Kompanija Ford za sajam automobila u Lajpcigu pripremila je ekološku verziju modela Mondeo. Pored klasičnog pogona na benzin, ekološki Ford Mondeo sposoban je da za pogon koristi i LPG (plin) i etanol E85...