Lexus HS 250h - Hibridni sedan samo za SAD i Japan
Na sajmu automobila u Detroitu, japanski Lexus predstavio je model HS 250h, razvijen na osnovi modela IS. Novi sedan pogoni nova generacija "Lexus Hybrid Drive" sistema, a model će se zbog "prilično visoke" emisije CO2 prodavati samo u SAD-u i Japanu...
Na detroitskom salonu svetsu premijeru "doživeo" je Lexus HS 250h, najekonomičniji model japanske premium marke. Prema navodima čelnika Lexusa, novi model se neće prodavati na evropskom tržištu, zbog emisije CO2, koja se može porediti sa onom koju produkuje model IS 220d. Na drugu stranu, u Americi Lexus najavljuje velike prodajne uspehe. Prema studiji, 60 % kupaca najmanjeg modela premium marki, spremni su da kupe hibridni model.
Model HS 250h je prvi model Lexusa sa benzinskim četvorocilindričnim motorom na severnoameričko tržištu i prvi četvorocilindrični Lexus u Americi uopšte. Motor meri zapreminu od 2,4 litra i radi po takozvanom Atkinsonovom ciklusu. Tajna štedljivosti je u tome što kompresija ne počinje kada je klip u donjoj mrtvoj tački, već se usisni ventili zatvaraju nešto kasnije, kada klip već krene prema gore. To omogućava povoljniji odnos "rada" dobijenog ekspanzijom u odnosu na onaj koji se utroši na kompresiju. Istina, snaga takvog motora je ograničena, jer u ciklus ulazi manja količina vazduha nego kog "normalnog" Otto motora iste zapremine, ali zato je potrošnja goriva izuzetno niska. Snaga hibridnog sistema iznosi 140 kW. Prednji točkovi snagu dobijaju preko bestepenog CVT menjača.
Isto kao i kod modela RX 450h, novi model opremljen je sistemom grejanja motora izduvnim gasovima, što skraćuje vreme potrebo za postizanje radne temperature motora. Prednje svetlosne grupe koriste LED tehnologiju, a prednje čeono staklo ima mogučnost redukcije propuštanja infracrvene svetlosti, zbog čega se enterijer manje greje po jakom suncu, a klima se manje koristi. Karoserija je duga 4,69 m, široka 1,79 m i visoka 1,51 m. Koeficijent aerodinamičkog otpora iznosi manje od 0,27. Svi gore navedeni faktori smanjili su potrošnju u odnosu na konvencionalna rešenja za čak 30 %. Sledeći ekološki aspekt modela HS 250h je široka upotreba materijala za reciklažu i bioplastike - čak 30 % enterijera čini "ekološka" plastika.
Lexus HS 250h biće ponuđen i sa bogatom opremom: kožnim sedištima, GPS navigacionim sistemom, kvalitetnim audio sistemom. Uz doplatu ćče moći da se dobije i head-up displej, Pre-Collision Systém i adaptivni tempomatom. U SAD-u prodaja modela HS 250h startuje u toku leta.
Goran Sarić - Automagazin