AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

Kia Sportage - Facelift

Kia Sportage - Facelift

Druga generacija SUV modela Kia Sportage na tržištu se nalazi od 2004. godine, a sada je vreme za zatezanje bora. Kia nas je počastila prvim fotografijama i detaljima facelift izvedbe Sportagea, kojeg odlikuju diskretne izmene spoljašnjosti i unutrašnjosti...
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport - monstrum bez krova

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport - monstrum bez krova

Čekali smo na njega jako dugo, ali Bugatti nije hteo bilo šta da prepusti slučaju. Posle nekoliko ekstremnih limitiranih modela (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes), Bigatti nam predstavlja najbrži otvoreni automobil na svetu, Veyron Grand Sport...
Nissan X-Trail FCV - jedinstven rekord na Nurburgringu

Nissan X-Trail FCV - jedinstven rekord na Nurburgringu

Zabeležnim vremenom 11 min 58 s Nissan X-Trail FCV (Fuel Cell Vehicle) postao je prvi automobil u svojoj kategoriji koji je svoj potencijal odmerio na slavnoj stazi Nürburgring. Ovaj odličan rezultat na mokroj stazi ostvario je Frank Eickholt, član tima Nissan na na trkama izdržljivosti...
Verano Motors: Putovanje kroz olimpijsku istoriju

Verano Motors: Putovanje kroz olimpijsku istoriju

Izložba originalnih plakata posvećena istoriji Olimpijskih igara, svečano je otvorena u tržnom centru ZIRA, u organizaciji kompanije Verano Motors i Olimpijskog komiteta. Izložba koja predstavlja svojevrsno putovanje kroz Olimpijske igre od Atine 1896. do Pekinga 2008. će za sve zainteresovane posetioce biti otvorena do završetka ovogodišnje Olimpijade.
Nova Seat Ibiza - Španska strela od avgusta u Srbiji

Nova Seat Ibiza - Španska strela od avgusta u Srbiji

Nakon svetske i evropske promocije, španski „sportista“ i miljenik u B klasi, novi Seat Ibiza dolazi 4. avgusta i na tržište Srbije i Crne Gore. Za dizajn „strele“ (Arrow Design), zaslužan je Luc Donckerwolke, bivši dizajner Lamborghinija, dok su tehničari Seat-a uneli nebrojena poboljšanja u ovaj model i kreirali ga da bude jedan od najbezbednijih automobila u Evropi.
Novi Ford Ka - nove fotografije

Novi Ford Ka - nove fotografije

Ford Ka, koji je za jedanaest godina proizvodnje prodat u 1,4 milion primeraka, dobija svog naslednika, čije zvanične fotografije upravo gledamo. Dvojnik Fiata 500 svetlost dana ugledaće u oktobru, na sajmu automobila u Parizu...
Fiat povećava proizvodnju modela 500

Fiat povećava proizvodnju modela 500

Kompanija Fiat nastavlja da povećava proizvodnju modela 500. Iako je nedavno najavljeno proširenje proizvodnje na 140.000 primeraka godišnje , čelnici Fiata istakli su da će godišnji proivodni kapacitet ultra popularnog gradskog mališana iznositi 200.000 jedinica...
Volga Siber: legenda se vraća

Volga Siber: legenda se vraća

Ruska kompanija GAZ odlučila je da oživi slavno ime Volga, predstavljanjem "novog" modela Sebr..., pardon, Siber. Ne morate biti veliki poznavalac automobila da biste shvatili da je nova Volga ništa drugo do prekopirani Chrysler Sebring...
Red Bull X-Fighters - Hat trick Rebeauda u Madridu

Red Bull X-Fighters - Hat trick Rebeauda u Madridu

Švajcarski vozač Mat Rebeaud proslavio je „hat-trick“ na četvrtom takmičenju Red Bull X-Fighters ove godine, svojom trećom uzastopnom pobedom. FMX zvezda porazio je Andre Villa (NOR) u finalu takmičenja u madridskoj bullfighting areni Plaza de Toros de Las Ventas. Robbie Maddison (AUS) osvojio je treće mesto..
Sebastien Ogier - Rallye Monte Carlo 2023
Slika nedelje