AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Subaru Impreza treće generacije u WRX STI verziji premijerno će biti predstavljena na salonu automobila u Bolonji. Subaru Europa, sedište kompanije Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) za Evropu, najavilo je evropsku premijeru njihovog potpuno novog modela Subaru Impreza WRX STI na salonu automobila u Bolonji, koji se održava od 05. do 16. decembra...

Konferencija za novinare zakazana je za 05. decembar na štandu Subaru-a. Sa medijima će na konferenciji razgovarati Masatsugu Nagato, direktor kompanije FHI i potpredsednik kompanije zadužen za evropska tržišta, kao i Petter Solberg, vozač Subaru svetskog reli tima (SWRT). Zasnovan na jedinstvenom konceptu „japanskog“ sportskog automobila – kombinovanjem osobina funkcionalnog putničkog vozila sa karakteristikama veličanstvenih trkačkih mašina – Impreza WRX STI je kreirala novu kategoriju na svetskom tržištu vrhunskih sportskih automobila. Impreza WRX STI je prvi put predstavljena na tržištu 1994. godine kao “STI verzija“ Impreza-e. Bila je to pojačana trkačka verzija razvijena u Subaru Tecnica International (STI), zavisnoj kompaniji FHI specijalizovanoj za aktivnosti u vezi sa automoto sportom. Nakon toga, sa intenziviranjem učešća FHI u razvoju WRX STI koncepta, performanse ovog automobila su stalno unapređivane i na taj način je ovaj model postao daleko pristupačniji. Konačno, 2001. godine, ovaj model je kao potpuno razvijena sportska verzija druge generacije Impreze lansiran na evropskom tržištu kao “Impreza WRX STI”. Treća generacije Impreza WRX STI razvijena je potpuno u skladu sa prethodne dve verzije, postižući potpunu kontrolu vožnje i nudeći najbolje preformanse sve većem broju veoma zahtevnih vozača. Polazeći od filozofije FHI da „vrhunske performanse u stvari znače sigurnost vožnje“, ovaj model je pretrpeo kompletnu rekonstrukciju dizajna, motora i opreme. Koristeći prednosti Subaru simetričnog pogona na sva četiri točka (Symmetrical AWD system) i horizontalno postavljenog motora sa turbo punjačem, novi model WRX STI predstavlja inovativni AWD sportski model usavršenih performansi koji pruža zadovoljstvo vožnje i predstavlja ponos svakog vlasnika. Upotrebljena je karoserija tipa hečbek sa petoro vrata zbog boljeg držanja pravca i veće inercione sile. Povećani su i snaga i obrtni moment kako bi pružili življe performanse. Karakteristike šasije su takođe znatno unapređene primenom Subaru koncepta za kontrolu dinamike šasije (Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC 3)) a na taj način postignuta je veća sigurnost vožnje. Kod zadnjeg vešanja primenjen je nov sistem dvostrukih trouglastih ramena, čime je postignuta bolja stabilnost i udobnost putnika u vožnji. Osnovna Subaru tehnologija pogonskog sklopa, tzv. Simetrični AWD sistem (Symmetrical AWD) je takođe usavršen višerežimskim programabilnim sistemom centralnog diferencijala (Driver’s Control Centre Differential (DCCD)). Iako napredni AWD pogonski sklop već obezbeđuje progresivnu kontrolu ponašanja vozila, ovaj sistem je sada standardno opremljen i višerežimskim sistemom za kontrolu dinamike vozila, čime je osigurana još veća stabilnost.

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Unutrašnjost vozila kao i spoljašnji dizajn odišu prefinjenošću i funkcionalnošću. Šire linije karoserije savršeno su se uklopile sa eksluzivnim panelima karoserije i doprinose njegovoj neodoljivoj pojavi. Dizajn unutrašnjosti vozila karakteriše kvalitet i sportska atmosfera postignuta kombinovanjem mat crne boje sa prijatnim osvetljenjem. Da bi učinili ovaj model pristupačnijim za širi krug korisnika unapređene su i tzv. racionalne karakteristike, odnosno, usavršeni su prednji i bočni SRS vazdušni jastuci i zavese (bezbednost), smanjena potrošnja goriva (ekologija), smanjena buka u kabini i poboljšane „vozne“ sposobnosti (kvalitet). Nova Impreza WRX STI će potvrditi reputaciju sportskog modela vrhunskih performansi. Za uspešan razvoj modela Impreza WRX STI treba zahvaliti i iskustvu koje je stečeno učešćem na trkama FIA svetskog reli šampionata (WRC), gde je ovaj model osvojio tri uzastupne titule u kategoriji konstruktora od 1995. do 1997. godine. U tom kontekstu, FHI planira da FIA federaciji podnese zahtev za homologizaciju za grupu N od 1. januara 2008. godine, i to za novi 2.0-litarski model Japanese spec Impreza WRX STI. Planirano je da se sa prodajom modela European spec Impreza WRX STI 2.5 na evropskom tržištu počne u prvom kvartalu 2008.godine. Goran Sarić - Automagazin

Subaru beleži godišnji rast prodaje

Subaru beleži godišnji rast prodaje

Subaru je jedini automobilski proizvođač na svetu sa širokom proizvodnom paletom koji je na američkom tržištu uspeo da za prvih 11 meseci prodaje tokom 2008 godine ostvari pozitivan prodajni rezultat u odnosu na prethodnu godinu...
Novi Audi A8 - Špijunske fotografije

Novi Audi A8 - Špijunske fotografije

Aktuelna generacija modela Audi A8 na tržištu se nalazi od 2003. godine, i preživela je samo jedan facelift, koji mu pomaže da se u tržišnoj borbi održi na nivou Mercedesa S klase i BMW-a serije 7. 2010. godine na tržište stiže nova generacija, a pred nama su prve špijunske fotografije...
Vladan Petrović o Hondi Accord 2.4 i-VTEC

Vladan Petrović o Hondi Accord 2.4 i-VTEC

Ekskluzivno za Automagazin portal,Hondu Accord 2.4 i-VTEC testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske šestostrukog državnog reli šampiona...
Aston Martin Rapide - Rival Panamere se otkriva

Aston Martin Rapide - Rival Panamere se otkriva

Pred nama su prve zvanične fotografije serijskog modela Aston Martin Rapide, koji se priključuj društvu četvorovratnih luksuznih sportskih kupe modela. Aston Martin planira proizvodnju od najmanje 2000 primeraka Rapida godišnje i to po ceni od 150.000 do 190.000 evra, a prodaja počinje 2010. godine...
Sergio Marchione: Krizu će preživeti samo 6 proizvođača

Sergio Marchione: Krizu će preživeti samo 6 proizvođača

Sergio Marchione, prvi čovek koncerna Fiat Group, tvrdi da će aktuelnu veliku ekonomsku krizu preživeti samo šest proizvođača automobila. Takođe, Marchione tvrdi da će u sledećoj deceniji samo jedan koncern biti sposoban da proda više od 5,5 miliona automobila godišnje...
Nismo S-Tune 370Z

Nismo S-Tune 370Z

Oficijalni tuning za Nissan 370Z se predstavlja. Finalna verzija novog Nissan 370Z nije bila u potpunosti ni otkrivena, a kompanija Nismo već je bila počela diskusiju i razvoj njegove konverzije u tipični bezkompromisni izgled...
Senat stopirao pomoć automobilskim gigantima

Senat stopirao pomoć automobilskim gigantima

Detroit je zahvatila panika. Američki Senat odbacio je plan sanacije GM-a, Chryslera i Forda u iznosu od 14 milijardi dolara. Iako je kongres odobrio 14 milijardi dolara za spas auto-giganata, predlog je "srušen" u Senatu na proceduralnom glasanju...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje