AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen Golf VI 2.0 TDI 4Motion

Volkswagen Golf VI 2.0 TDI 4Motion

Novi Volkswagen Golf šeste generacije dobija pogon na sve točkove uz agregat 2.0 TDI. Sistem 4Motion koristi proverenu Haldex spojnicu, preuzetu od prethodnih generacija Golfa, koja je predstavljena pre deset godina. Nova generacija 4Motion sistema može se pohvaliti nižom potrošnjom, bržom reakcijom na promene uslova trakcije i produženim servisnim intervalom, koji je povećan sa 30 000 na 60 000 pređenih kilometara...
Subaru beleži godišnji rast prodaje

Subaru beleži godišnji rast prodaje

Subaru je jedini automobilski proizvođač na svetu sa širokom proizvodnom paletom koji je na američkom tržištu uspeo da za prvih 11 meseci prodaje tokom 2008 godine ostvari pozitivan prodajni rezultat u odnosu na prethodnu godinu...
Novi Audi A8 - Špijunske fotografije

Novi Audi A8 - Špijunske fotografije

Aktuelna generacija modela Audi A8 na tržištu se nalazi od 2003. godine, i preživela je samo jedan facelift, koji mu pomaže da se u tržišnoj borbi održi na nivou Mercedesa S klase i BMW-a serije 7. 2010. godine na tržište stiže nova generacija, a pred nama su prve špijunske fotografije...
Vladan Petrović o Hondi Accord 2.4 i-VTEC

Vladan Petrović o Hondi Accord 2.4 i-VTEC

Ekskluzivno za Automagazin portal,Hondu Accord 2.4 i-VTEC testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske šestostrukog državnog reli šampiona...
Aston Martin Rapide - Rival Panamere se otkriva

Aston Martin Rapide - Rival Panamere se otkriva

Pred nama su prve zvanične fotografije serijskog modela Aston Martin Rapide, koji se priključuj društvu četvorovratnih luksuznih sportskih kupe modela. Aston Martin planira proizvodnju od najmanje 2000 primeraka Rapida godišnje i to po ceni od 150.000 do 190.000 evra, a prodaja počinje 2010. godine...
Sergio Marchione: Krizu će preživeti samo 6 proizvođača

Sergio Marchione: Krizu će preživeti samo 6 proizvođača

Sergio Marchione, prvi čovek koncerna Fiat Group, tvrdi da će aktuelnu veliku ekonomsku krizu preživeti samo šest proizvođača automobila. Takođe, Marchione tvrdi da će u sledećoj deceniji samo jedan koncern biti sposoban da proda više od 5,5 miliona automobila godišnje...
Nismo S-Tune 370Z

Nismo S-Tune 370Z

Oficijalni tuning za Nissan 370Z se predstavlja. Finalna verzija novog Nissan 370Z nije bila u potpunosti ni otkrivena, a kompanija Nismo već je bila počela diskusiju i razvoj njegove konverzije u tipični bezkompromisni izgled...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje