Tri Hondine svetske premijere u Parizu
Hondin štand na pariskom salonu automobila biće ispunjen modelima koji pokazuju čvrstu rešenost ove kompanije, da se, kako do sada, tako i u budućnosti, posveti smanjenju uticaja svojih vozila na životnu sredinu. Pariski salon automobila je proizvodna i konceptualna premijera i jasno demonstrira Hondinu dugogodišnju posvećenost očuvanju životne sredine.
• Svetska premijera Honde Insight, hibridnog koncepta automobila • Evropska premijera potpuno nove Honde Jazz • Svetska premijera restilizovanog Civic Hybrid-a • Svetska premijera Hondinog automatskog menjača za i-DTEC motor • FCX Clarity i CR-Z - uvid u Hondinu budućnost smanjene emisije štetnih gasova Najvažnija je dugo očekivani premijera koncept automobila Insight koji predstavlja najnoviji dodatak Hondinoj liniji benzinsko – električnih hibrida. Uz koncept automobil Insight premijeru će u Parizu doživeti i željno očekivani potpuno novi Jazz, - neverovatno fleksibilni hečbek „B” segmenta sa dodatno smanjenom potrošnjom goriva i nižom emisijom štetnih gasova nego ikada ranije. Hibridni koncept Insight Počasno mesto na Hondinom štandu zauzeće konceptualni automobil Insight, koji najavljuje povratak specijalizovanog hibrida u liniju Hondih modela. Konceptulani automobil Insight predstavlja početak nove faze razvoja Hondinih hibridnih automobila, dajući uvid u prvi od tri nova hibridna modela koja će se pojaviti na tržištu u naredne četiri godine. Insight predstavlja praktični i fleksiblni porodični automobil sa obiljem prostora za prtljag, uz izuzetno malu potrošnju goriva i veoma malu emisiju štetnih gasova. Ključni deo koncepta Insight predstavlja ideja da se hibridno vozilo dovede u okvire cene u kojima će biti dostupno širem sloju ljudi. Ova strategija je pokrenuta željom Honde da automobili sa manjom emisijom CO2 budu što više prihvaćeni, kako bi bilo ostvareno značajnije smanjenje ukupne emisije CO2. Insight predstavlja kulminaciju rada na razvoju hibridnih vozila koji traje već više od dvadeset godina, kao i više od trideset pet godina razvoja benzinskih motora sa smanjenim uticajem na životnu sredinu, koji je započeo motorom CVCC 1972. godine.
Potpuno nova Honda Jazz Posetioci parskog salona će po prvi put moći da vide kompletnu liniju Honde Jazz. Gosti Hondinog štanda će biti u mogućnosti da vide modele sa motorima od 1,2 i 1,4 litra, kao i 1,4 sa automatizovanim ručnim i-SHIFT menjačem (Automated Manual Transmission - AMT). Oni koji posvete pažnju novoj generaciji Hondinog nagrađenog hečbeka sa petoro vrata, imaće prilike da se uvere da ovaj model predstavlja primamljivu mogućnost za one koji teže efikasnijem vozilu. Novi Jazz poseduje neverovatan prtljažni prostor – najveći u svojoj klasi, kao i unapređena magična sedišta što ovom automobilu daje praktičnost kakva se obično nalazi u segmentu iznad njegovog. Sa 399 litara prtljažnog prostora pre preklapanja sedišta, najnovija mala Honda se s lakoćom može nositi sa ogromnim rasponom zadataka koji će vlasnici postaviti pred nju. Praktični enterijer novog modela upotpunjen je novim motorima i-VTEC koji daju veću snagu uz manju potršnju goriva, imaju manju emisiju štetnih gasova i unpređene NVH performanse.
Restilizovani Civic Hybrid I pored najave novih hibridnih modela koji treba da se pojave u Hondinoj ponudi, Civic Hybrid, koji je osvojio mnoge nagrade, nikako nije zapostavljen. Sedan sa četvoro vrata je restilizovan i njegova prodaja nastavlja da premašuje planirane brojke širom Evrope, a štedljivi porodični automobil će dobiti mnogo novim kozmetičkim promenama koje uključuju zategnuta prednja i zadnja svetla, agresvnije branike i novi dizajn naplataka od lakog metala. Promene u izgledu Civic-a moći će da se vide i modelu sa klasičnim motorom radne zapremine 1,8 litara sa četvoro vrata u pojedinim regionima širiom Evrope.
Automatski menjač i-DTEC U Parizu će, takođe, biti premijerno predstavljen novi Hondin automatski menjača za dizel motor i-DTEC. Ovaj novi menjač je razvijen kao odgovor na zahteve evropskih kupaca za opcionim automatskim menjačem kod dizel motora zapremine 2,2 litra . Nov menjač je razvijen isključivo za i-DTEC turbodizel motor, kako bi upotpunio njegovu fleksibilnost i bolje raspodelio obrtni momenat. Hondin ozbiljan pristup projektovanju automobila ne dozvoljava korišćenje menjača drugih proizvođača, koji bi mogli de dovedu u pitanje efikasnost novog motora.
Sportski konceptualni model CR-Z hibrid Na pariskom štandu će takođe biti izložen i CR-Z, mali sportski koncept automobila, koji ukazuje na buduću nameru Honde da ponudi male hibridne automobile na benzinsko – električni pogon u najrazličitijim varijantama, kako bi povećala njihovu privlačnost kupcima. CR-Z će predstavljati osnovu za mali kupe hibrid koji će se pridružiti rastućoj gami Hondinih hibridnih vozila i učiniti automobile sa malom emisijom CO2 privlačnijim kupcima širom sveta. Sportski 2+2 je zadržao zadnji kraj sa vertikalnom staklenom površinom, kakav je karakterističan za već tri decenije aktuelan CR-X, izvorni Insight kupe, a u poslednje vreme i za Civic u verziji sa tri i pet vrata.
FCX Clarity, automobil sa pogonom na vodonične ćelije Francuski sajam će pružiti gostoprimstvo i prvom Hondinom serijskom modelu na vodonične ćelije, FCX Clarity-ju, koji je isporučen prvim kupcima u SAD početkom avgusta. Među prvim vozačima koji su uvideli potencijal automobila koji iz izduvne cevi ispušta samo vodu su glumica i borac za zaštitu prirode Jamie Lee Curtis i filmski producent Ron Yerxa. Proizvodnja FCX Clarity-a počela je u Japanu u julu i prvi kupci u Hondinoj matičnoj zemlji očekuju isporuku svojih automobila krajem ove godine. Prisustvo hibridnih automobila sa benzinsko – elektiričnim pogonom Civic-a, Insight koncepta i CR-Z-a, pored FCX Clarity-a, daje jasan uvid u Hondinu viziju budućnosti. Japanski proizvođač posmatra automobile sa vodoničnim gorivim ćelijama kao rešenje za potpun prestanak emitovanja štetnih gasova, dok hibridne pogonske jedinice predstavljaju idealno rešenje za smanjenje emitovanja CO2 u prelaznom periodu, dok FCX Clarity ne uđe u masovnu proizvodnju. Delta Automoto PR