Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam u Detroitu - Mitsubishi Lancer Ralliart
Objavljeno: 17.01.2008.
Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?
Neutrenirano oko posmatrača jako teško će uočiti razliku između modela Mitsubishi Lancer EVO X i modela Lancer Ralliart, što i jeste bio cilj proizvođača. Ipak, za razliku od supersnažne verzije EVO X, modela Ralliart pokreće turbo benzinski 4B11 MIVEC agregat zapremine 2 litra, ali snage 240 konjskih snaga i Obrtnog momenta od 343 Nm. Snaga motora prenosi se na sva četiri točka, preko menjača sa dve lamele, SST (Sport Shift Transmission) i vozač može birati između klasične ručice menjača ili komandi na volanu. Model Lancer Ralliart opremljen je i ACD (Active Center Differential) sistemom, koji raspoređuje Obrtni moment između prednje i zadnje osovine.
U odnosu na standardne Lancere, Ralliart varijanta se odlikuje i agresivnije stilizovanim prednjim branikom, modifikivanim zadnjim branikom, sa dva završetka izduvnog sistema, aluminijumskim točkovima od 18 inča (gume su dimenzija 215/45 R18) i laganom, aluminijumskom haubom motora sa otvorima za vazduh. Oprema novog Lancera Ralliart može da obuhvata i Recaro sedišta, Rockford Fosgate audio sistem od 650 vati i sa 9 zvučnika, Sirius satelitski radio, električni sunčani krov i navigacioni sistem sa 30 GB memorijom. Lancer Ralliart dugačak je 4570 mm, širok 1760 mm, visok 1490 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.
Dakle, u osnovi, Lancer Ralliart je je nešto ublažena verzija nedavno predstavljenog novog Lancera EVO X, i ako bismo morali da tražimo pravog konkurenta ovom automobilu, onda bi to, po nekim elementima sigurno bila Subaru Impreza WRX.
Goran Sarić - Automagazin
Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
UEPS (Udruženje ekonomskih propagandista) je u sredu, 23.decembra 2008, u Skupštini grada Beograda, kompanijama i marketinškim agencijama dodelio prestižna priznanja za uspešne aktivnosti u protekloj godini...
Kada bi takozvana "Velika trojka" (General Motors, Ford i Chrysler) prepolovila svoju produkciju u kanadskim proizvodnim pogonima, to bi za Kanadu značilo ukidanje preko 157 000 radnih mesta. Iz tog razloga, Kanađani su Chrysleru i GM-u odobrili pozajmicu od 4 milijarde kanadskih dolara...
Hyundai je treća automobilska kompanija koja je razvila sopstveni šestostepeni automatski menjač. Nova konstrukcija prvi put pojaviće se u modelima za 2009. godinu. U poređenju sa petostepenom automatikom, novi menjač obezbediće manju potrošnju i manju masu...
Najveći svetski proizvođač automobila, kompanija Toyota, počela je pregovore sa kompanijom Nippon Steel o smanjenju cene čelika za približno 30 %. S obzirom da je Toyota najveći potrošač čelika u Japanu, ovo bi moglo biti prvo značajno smanjenje cene čelika za poslednjih sedam godina...
Da li znate kada je postavljen brzinski rekord parovoza od 205 km/h? To se dogodilo 26. januara 1906. godine, kada je Amerikanac Fred Marriott u svom specijalno pripremljenom Stanley Rocket Racer rekord postavio na plaži Ormond u SAD-u. British Steam Car Team, sledeće godine, pokušaće da obori ovaj rekord...
Da, u pravu ste. Prvi pogled na fotografije nije Vas iznenadio, jer na fotografijama nije prikazana nova generacija Lancie Ypsilon, već aktuelna Fiat Panda. Lancia je za testiranje novih elemenata nove generacije modela Ypsilon iskoristila karoseriju Fiat Pande...
Udruženje nemačkih proizvođača automobila, VDA, oštro je kritikovalo novi sporazum Evropske Unije o pravilima za smanjenje emisija ugljen monoksida za nova vozila. VDA tvrdi da sporazum ignosriše ekonomsku krizu...
Za vreme Božićnih i Novogodišnjih praznika, mnogi od nas imaju više slobodnog vremena. U kompaniji Shell to vrlo dobro znaju, pa su za fanove Formule 1 pripremili zanimljivu igru sa nazivom "Koliko ste brzi?"...