BMW M3 Cabrio - zvanične informacije i fotografije
Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Ipak, podsetimo se, jedan od najvažnijih zahteva postavljenih pred stručnjake u BMW Motorsportu bio je učiniti Cabriolet jednako sportskim i agilnim kao i Coupe verziju. Ovom cilju, kao što smo i očekivali, isprečila se veća masa kabrioleta, koja iznosi 1810 kilograma (zbog dodatnih ojačanja karoserije koja su potrebna zbog nedostatka krova). To znači da je masa cabrio izvedbe modela M3 veća od Cuope modela M3 preko 200 kilograma. To je se odrazilo i na ubrzanja: iz mesta do "stotke" ovaj bavarski ulični "ratnik" sprinta za 5,3 sekunde, što je za pola sekunde lošiji rezultat od modela M3 Coupe. Maksimalna brzina modela BMW M3 Cabrio elektronski je ograničena na 250 km/h.
Na drugu stranu, M3 Cabrio oduševljava rešenjima na sistemu za spuštanje krova. Krov je sačinjen od tri dela, elektronski se kontroliše i proces otvaranja krova traje samo 22 sekunde. Elektrohidraulični sklopivi krov moguće je sklapati i pomoću standardnog daljinskog upravljača. Iako je masa povećana, ne treba sumnjati da će vozne osobine M3 Cabrio biti na visokom nivou, a tome u prilog idu i svi elektronski sistemi zaduženi za vrhunske performanse i stabilnost automobila. Neki od njih su i ABS, ASC, CBC, DSC, Variable M Differential Lock standardni, a neki kao što je EDC (Electronic Damper Control) dolazi kao opcija.
Podsetimo, agregat je zapremine 3 999 cm3 i razvija 420 konjskih snaga pri 8 300 o/min i maksimalni Obrtni moment od 400 Nm pri 3 900 o/min. Aluminijumski blok motora proizvodi se u Landshutu, odakle izlaze i blokovi agregata za Formulu 1. Za optimalnu smešu brine se "VANOS", sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila, kome je potrebno extremno malo vremena za promenu odnosa vazduha i benzina. O razvoju materijala za agregat dovoljno govori i činjenica da je novi motor čak 15 kilograma lakši od V6 motora koji je pokretao prethodni model. U ponudi će biti standardni 6-stepeni manuelni menjač, ali i novi 'M DKG' menjač sa dve lamele, koji je opremljen i sa "Drivelogic" sistemom sa 11 elektronski kontrolisanih programa vožnje.
Goran Sarić - Automagazin