Detroit 2008 - Audi TTS, zvanične informacije
Na sajmu automobila u Detroitu svoju svetsku premijeru doživeo je Audijev model TTS. Model Audi TT-S dobio je osvežen "look", koji već na prvi pogled objašnjava o kakvom je automobilu reč. Po haubom se krije najsnažnija serijska verzija agregata 2.0 TFSI, koji razvija 272 KS pri 6 000 o/min...
Kombinacija direktnog ubrizgavanja benzina u cilindar i turbo punjača ostvaruje i zavidan Obrtni moment od 350 Nm koji je na raspolaganju u režimu obrtaja od 2 500 do 5 000 o/min. Agregat je izuzetno kompaktan i lagan (masa motora iznosi svega 153 kilograma) i omogućava sprint iz mesta do "stotke" za samo 5,2 sekunde, dok ubrzanje od 80 do 120 km/h, u četvrtom stepenu prenosa, TTS realizuje za samo 4,4 sekunde. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h.Osnova agregata je preuzeta od motora koji se ugrađuje u model Audi S3, ali su izmene pretrpeli svi vitalni delovi. Turbopunjač na novom motoru ima veći promer, i sada ostvaruje pritisak od 1,2 Bara. Takođe, izmene je pretrpela i elektornika upravljanja ventilima, kao i veći međuhladnjak vazduha. Blok motora temeljno je izmenjen, a glava motora izrađena je od lakih materijala. Promene su pretrpeli i ventili većeg prečnika.
Audi TTS u verziji Coupe sada bi trebao trošiti prosečno 8.0 litara benzina na 100 pređenih kilometara, dok u verziji roadster potrošnja iznosi 8,2 litra na 100 pređenih kilometara. U ponudi će biri standardan šestostepeni manuelni menjač, kojeg će zameniti menjač sa dve lamele, S Tronic, koji bi potrošnju mogao smanjiti za 0,1 do 0,2 litra. Prenos snage agregata na podlogu realizuje se preko sofisticiranog Quattro pogona na sve točkove. Srce sistema je višelamelasta Haldex spojnica, koja sada reaguje mnogo brže od prethodne, što obećava sigurna i stabilnija ubrzanja. Audi TTS u svojoj ponudi imaće i sistem adaptivnih amortizera, nazvan "Audi magnetic ride". Ovaj sistem omogućuje vozaču izbor jednog od dva režima vožnje sa različitim karakteristikama: "Standard" režim, koji vozaču omogućava laganu i relativno komfornu vožnju, i "Sport" režim, koji automatski spušta automobil za 10 mm i čini ga upravljivijim i spremnijim za žustriju vožnju.
Sledeća dobra strana modela Audi TTS jeste "hibridna" konstrukcija karoserije. Predni i srednji deo karoserije izrađeni su od aluminijuma, dok je zadnji deo karoserije izrađen od mešavine gvožđa i ugljenika. Koncepcija prostornog rama, ASF (Audi Space Frame), optimalizovala je raspored masa i spustila težište i učinila automobil agilnijim i upravljivijim. Masa modela TTS Coupe opremljenog manuelnim menjačem iznosi 1 395 kg, dok je masa karoserije 206 kg, od čega 140 kg čini aluminijum, a 66 kg gvožđe i drugi materijali. Masa karoserije kod modela TTS Roadster iznosi 251 kilogram, dok ukupna masa automobila iznosi 1 455 kg. Audi TTS standardno će biti opremljen i felnama od lakih materijala prečnika 18", novim bi-xenon svetlima, svetlosnim diodama u funkciji dnevnih svetala. Dimenzije modela Audi TTS: 4198 x 1842 x 1345 (1 350 kod roadstera).
Model TTS Roadster opremljen je elektrohidrauličnim sistemom upravljanja krovom. Za pretvaranje TTS roadstera u atraktivni cabrio potrebno je svega 12 sekundi i uslov da brzina kretanja prilikom aktiviranja sistema ne bude veća od 50 km/h. Osnovna cena modela TTS Coupe iznosi 44.900 Eura, dok će budući vlasnici za Roadster verziju morati da izdvoje 47.750 Eura. Goran Sarić - Automagazin