Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam u Detroitu - Mercedes-Benz GLK Townside
Objavljeno: 15.01.2008.
Kompanija Mercedes-Benz, po drugi put, najavjuje nam dolazeći model GLK. Podsetimo, GLK je prvo najavljen konceptnim modelom pod nazivom Freeside, a sada stiže još jedna, uglađenija i gradska verzija pod nazivom Townside. Vizija GLK Freeside i Vision GLK Townside su dva lica istog vozila za koji se smatra da će uzdrmati SUV segment. Obe studije slavile su svetsku premijeru na Severno Američkom Salonu Automobila u Detroitu.
Podsetimo, Mercedes GLK je stuttgarska ulaznica u klub kompaktnih SUV modela premium klase. Oblik karoserije dugačke oko 465 cm, inspirisan dizajnom velikog terenca GL, sjajno dokazuje elitne potencijale ovog automobila. Predstavljajuci ova dva modela, Mercedes-Benz koristi pravi nacin da prikaze neverovatan potencijal studije kompaktnog SUV vozila. Podsetimo, GLK Freeside predstavlja off-road automobil, dok na drugu stranu, Townside je automobil koji je idejno prvenstveno gradski model. Tome u prilog ide i činjenica o 30 mm spuštenom vešanju.
Optički, GLK Freeside i Townside razlikuju se po masci hladnjaka, branicima i pragovima. U sistemu pogona na sve točkove nema promena, a u Detroitu se špekuliše o mogućnosti dolaska i verzije sa pogonom na sve točkove. U unutrašnjosti, takođe, ima razliku između dva GLK modela. U Townsideu dominira brušeni aluminijum, dok Freeside obiluje lakiranim drvetom. I, to nije sve. Od bitnih razlika treba istaći i 30 mm kraće vešanje kod modela Townside, sa manjom amplitudom amortizera i možemo slobodno reći da model GLK Townside atakuje na ciljnu grupu kupaca u kojoj vlada BMW X3. BMW X3 i Audi Q5 očigledno su dobili ljutog konkurenta koji koristi tehniku C-Klasse. Prema prvim informacijama, pogon na sve točkove, 4Matic, biće standardan, a uz benzinski šestocilindrični 3,5-litarski agregat moći će da se kombinuje i sedmostepeni 7G-Tronic menjač.
Goran Sarić - Automagazin
Donosimo Vam pregled međunarodnih sajmova automobila u 2009. godini, koji se održavaju pod "patronatom" Međunarodne organizacije proizvođača automobila (OICA). U zvaničnom kalendaru nalazi se 22 manifestacije, a među njima je i sajam automobila u Beogradu, koji će biti održan od 26. marta do 5. aprila...
Svet se okrenuo naopačke. Najbolji golfer sveta je crnac, najbolji reper belac, a Porsche pogoni Audijev turbodizel agregat 3.0 TDI. Još pre početka 2009. godine kompanija Porsche u Lajpcigu je počela ugradnju 3.0 TDI motora u model Cayenne...
Beogradski Auto sistem, kompanija koja se 12 godina bavi uvozom i velikoprodajom opreme i kozmetike za putnička i komercijalna vozila, nudi jedinstven proizvod na našem tržištu – «čarapu» za montažu na pogonske točkove automobila, terenaca i lakih kombija, koja ima brojne prednosti u odnosu na klasične lance...
Ivestitor i milijarder, Kirk Kerkorian, prodao je svoj paket akcija u američkoj automobilskoj kompaniji Ford Motor Co. Kerkorian je tako okončao svoju investiciju vrednu nekoliko stotina miliona dolara, što još jednom dokazuje loše signale poslovanja američkih automobilskih kompanija...
2010. godine na tržištu će se pojaviti novi veliki sedan kompanije Kia. Špijunskim fotografima pošlo je za rukom da snime automobil prilikom testiranja, sa minimalno zamaskiranim detaljima...
Prilikom otkrivanja svojih novina, automobilske kompanije koriste razne načine da privuku pažnju. Neke svoje novine otkrivaju na tamnim fotografijama, a neke otkrivaju parcijalno njegove delove. BMW nam, prilikom otkrivanja nove "petice", nije priredio puno radosti...
Kompanija Rolls-Royce pripremila je, za svoje verne kupce, novu specijalno izrađenu ediciju limuzine Phantom. Posle perl, wolframove i srebrne edicije, javnosti će biti predstavljena safir edicija ekskluzivnog modela...
Ana Milojković i Goran Svilar, novinari beogradskog dnevnog lista Blic, pobednici su ovogodišnjeg konkursa OMV Move & Help (Pokreni se i pomozi) za najbolji novinski članak/TV reportažu sa temom bezbednost dece u saobraćaju...
Kompanija Morgan već godinama je poznata po proizvodnji klasičnih modela, koji u drvenom ramu skrivaju turbo osmocilindrične monstrume. Još 1909. godine, kada je automobilska industrija još uvek bila u povoju, Morgan je počeo sa proizvodnjom trokolica, koje su za pogon koristila motor iz motocikla...