Najnovije vesti iz auto industrije
BMW M3 Cabrio - prve zvanične fotografije
Objavljeno: 14.01.2008.
Dok NAIAS u Detroitu pršti od noviteta, internetom su prostrujale fotografije automobila koji će, pored sofisticirane tehnike iz BMW Motorsport odelenja, svojim vlasnicima omogućiti i vetar u kosi. Posle M3 Coupe i Sedan izvedbe, pred nama su prve fotke modela BMW M3 Cabrio...
Već na prvi pogled zaključujemo da će BMW M3 Cabrio, isto kao coupe, imati agregesivnu masku hladnjaka, poklopac motora sa otvorima za hlađenje, šire branike i broj izduvnic cevi deljiv sa 2 (4 izduvne cevi, kao i na Coupe i Sedan izvedbi). Iako su prve fotke pred nama, moraćemo da sačekamo sajam automobila u Ženevi, kada ćemo saznati zvanične tehničke podatke o modelu M3 Cabrio.
Agregat je, očekivano, identičan verzijama Coupe i Sedan. Radi se o 4-litarskom V8 agregatu koji razvija velikih 420 konjskih snaga. Ipak, podsetimo se, jedan od najvažnijih zahteva postavljenih pred stručnjake u BMW Motorsportu bio je učiniti Cabriolet jednako sportskim i agilnim kao i Coupe verziju. Ovom cilju mogla bi se isprečiti povećana masa kabrioleta (zbog dodatnih ojačanja karoserije koja su potrebna zbog nedostatka krova).
M3 Cabrio će iz mesta do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), što je posledica njegove veće težine. Za sada se ne zna za koliko će M3 Cabrio biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao reper može da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Ali, ipak treba istaći da je "M Technic" uvek bio biser među perlama u odnosu na ostale BMW modele, i nadamo se da će tako i ostati.
Goran Sarić - Automagazin
Za vreme Božićnih i Novogodišnjih praznika, mnogi od nas imaju više slobodnog vremena. U kompaniji Shell to vrlo dobro znaju, pa su za fanove Formule 1 pripremili zanimljivu igru sa nazivom "Koliko ste brzi?"...
Toyota Srbija (TSR) danas je objavila rezultate poslovanja u 2008. godini. Od početka godine prodato je 1.646 Toyota vozila. To je umanjenje od 9,3% u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Najprodavaniji model je i dalje ubedljivo Yaris, sa 554 isporučenih vozila. Na drugom mestu je Auris, sa prodatih 271 vozila. Od početka godine, prodato je 232 Rav4 modela, što ga stavlja na treće mesto po prodaji. Modela Avensis je prodato 131, a Corolla Sedan 130 vozila...
Iako većina proizvođača automobila beleži gubitke, nekoliko ekskluzivnih marki se zagonetno smeši. Pored Porschea, koji je nedavno objavio rekordne prodajne rezultate, i Lamborghini je najavio pozitivne poslovne rezultate...
Japanski proizvođač automobila Honda Motor u sredu je prezentovao nove prognoze o padu celogodišnjeg profita za 67 %. Profit kompanije Honda u aktuelnoj fiskalnoj godini, koja traje do 31. marta 2009. godine, iznosiće oko 180 milijardi japanskih Jena (JPY), što je za velikih 81 % manje od profita ostvarenog prošle godine...
Četiri godine posle stupanja na funkciju predsednika i izvršnog direktora kompanije Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME), Tim Tozer odlučio je da napusti ovu japansku kompaniju i krene u nove poslovne izazove...
Audi A6 je najpouzdaniji automobil na nemačkom tržištu. To je konstatovala poznata nemačka agencija Dekra, na osnovu studije koja se zasniva na analizi preko 15 miliona automobila. Prema ovoj studiji, najmanje kvarova imao je Audi A6, i DEKRA ga je okarakterisala kao “najbolje vozilo u svim kategorijama”...
Navikli smo da nas američki proizvođači, već godinama unazad, izveštavaju o negativnom poslovanju. Ali, kada gubitke prijavi i Toyota, to samo ukazuje na ozbiljnost ekonomske krize. Japanski proizvođač prvi put posle 1939. zabeležiće gibitak...
Aktuelna generacija modela Quattroporte je jedan od najuspešnijih modela koje krasi trozubac na masci. Ovogodišnja nenapadna modernizacija na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće se u novoj verziji sa slovom "S" u imenu...
Novi tehnološki centar kompanije Škoda Auto u Mladoj Boleslavi otvorili su predsednik predsedništva Volkswagen AG, Prof. Dr. Martin Winterkorn, predsednik predsedništva Škoda Auto, Reinhard Jung i Dr. Eckhard Scholz, član predsedništva za tehnički razvoj...