Honda Accord - Maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost
Honda Accord je ostvarila najbolje sveukupne rezultate za kombinovanu bezbednost u svojoj klasi, ocenjene sa pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika, sa četiri zvezdice za zaštitu dece i tri zvezdice za zaštitu pešaka...
"Oduševljeni smo rezultatima testova EuroNCAP-a koji potvrđuju da je novi Accord vodeći u kombinovanoj zaštiti odraslih putnika, dece i pešaka u klasi velikih porodičnih automobila. Ako se tome dodaju i napredne bezbednosne karakteristike Accord-a, kupci mogu uživati blagodeti najefikasnijih bezbednosnih tehnologija primenjenih sa ciljem pružanja bezbednosti svima." - izjavio je Ken Keir, potpredsednik Honda Motor Europe. Pored toga, EuroNCAP je po prvi put objavio rejting uticaja trzaja za prednja sedišta, i Accord je postigao rezultat od 2,26 bodova od moguća 4. Bezbednosni profil Honde Accord Dopunu čitavog niza pasivne bezbednosne opreme predstavlja izuzetan asortiman dinamičkih sistema, što omogućava veću bezbednost nego ikada. Sistem VSA (Vehicle Stability Assist) predstavlja standardnu opciju kod svih modela i konstruisan je tako da pomaže vozaču da zadrži kontrolu tokom savladavanja krivina, ubrzavanja i naglih manevara aktiviranjem kočnica na levim ili desnim točkovima u slučaju potrebe, kao i prilagođavanjem obrtnog momenta motora, u slučaju da je neophodno.
Servo upljavljač prilagođen kretanju Novi Accord je opremljen i inovativnim sistemom u kome su integrisane mogućnosti sistema VSA (Vehicle Stability Assist) i servo upravljača. Sistem nazvan Servo upravljač prilagođen kretanju (Motion Adaptive EPS), otkriva nestabilnosti i klizave uslove puta tokom skretanja i kočenja, automatski inicirajući reakcije upravljača čiji je cilj da upute vozača da okrene upravljač u odgovarajućem pravcu. Intervencije su jedva primetne i kontrola upravljanja je sve vreme u rukama vozača, ali je snaga okretanja upravljača dovoljna da ga navede na intuitivnu reakciju, što omogućava da se povrati stabilnost ili da se skrati putanja kočenja, omogućavajući time održavanje kontrole. ADAS- Napredni sistem pomoći u vožnji (opciono dostupan) Hondin napredni sistem pomoći u vožnji (Advanced Driving Assist System - ADAS) opciono je dostupan kod eksekutivnih modela sa motorima 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC. To je sistem koji kombinuje tri revolucionarne tehnologije i koji podiže bezbednost na novi nivo. Prvi je LKAS (Lane Keeping Assist System) koji uz pomoć kamere otkriva skretanje vozila iz kolovozne trake kojom se kreće i vrši odgovarajuće ispravke kada je to neophodno, smanjujući time opterećenje vožnje auto-putem, istovremeno povećavajući bezbednost. Prilagodljivi tempomat (AAC- Adaptive Cruise Control) se služi radarom milimetarskog opsega da bi održao odgovarajuće rastojanje od vozila ispred, radi opuštenije i manje naporne vožnje. Sistem kočenja radi izbegavanja sudara (CMBS- Collision Mitigation Brake System) prati odstojanje između Accord-a i automobila koji se nalazi direktno ispred njega, upozoravajući vozača u slučajevima kada postoji mogćnost da dođe do sudara i pomažući da se udarna sila smanji u slučajevima kada sudar postane neizbežan.
Ovi sistemi dopunjuju Accord-ovu pasivnu bezbednosnu opremu, u koju spadaju pred-utezači i sistem ograničenja opterećenja pojaseva na prednjim sedištima, prednji vazdušni jastuci sa dvostepenim naduvavanjem, bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušne zavese čitavom dužinom vozila, kao i ISOFIX kopče za povezivanje sedišta za decu na svim modelima. Tu spadaju i aktivni nasloni za glavu koji se aktiviraju ako putnik bude snažno gurnut u sedište u slučaju udarca otpozadi, pri čemu se naslon pomera unapred da prihvati glavu. ACE- Struktura karoserije konstruisana po Inženjeringu napredne kompatibilnosti Sve više primenjivana kroz Hondinu gamu vozila, karoserije projektovana po Inženjeringu napredne kompatibilnosti (Advanced Compatibility Engineering ACE) značajno povećava zaštitu vozača i putnika u različitim situacijama sudara.
Prednja poligonalna noseća konstrukcija je osmišljena tako da predupredi deformacije kabine, razlažući sile u više pravaca, dalje od dela u kome su putnici. Ovo je posebno bitno u slučajevima kada dođe do sudara dva vozila različitih visina, težina ili konstrukcija. Da bi postigli najviši nivo bezbednosti prilikom bočnih sudara, Hondini inženjeri su pojačali bočne delove konstrukcije i odabrali najkvalitetnije materijale da bi obezbedili nivo krutosti i snage u kritičnim delovima bez dodavanja nepotrebne težine. Novi Accord poseduje i mnoge karakteristike namenjene zaštiti pešaka, uključujući tu nosače krila koji apsorbuju energiju udarca, kao i šarke poklopca motora smeštene tako da omogućavaju više prostora za deformaciju. Delta Automoto PR