AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Inovativni 2.0-litarski BiTurbo dizelski motor sa sistemom sagorevanja "Cleantech" ima 190 KS, a smanjeni 1.6-litarski benzinski turbo motor dostiže snagu 180 KS. Insignia Sports Tourer nudi istu vrhunsku tehnologiju kao Insignia, uključujući sistem kamera Opel Eye, AFL+ prednja svjetla, sistem pogona na četiri točka "Prilagodljivi 4x4" i vešanje FlexRide. Ove inovacije nadopunjuje oprema specifična za karavansku izvedbu kao što je električni poklopac prtljažnika s programibilnom visinom otvaranja, sistem raspodele opterećenja i sistem upravljanja prtljagom FlexOrganizer. Potpuno ravan prtljažnik ima kapacitet od 540 do 1.510 litara. S koeficijentom otpora vazduha manjim od 0,30, Insignia Sports Tourer najaerodinamičniji je karavan koji je Opel ikada na-pravio. Insignia Sports Tourer: Dužina (mm): 4.908 Širina (mm): 1.856 Visina (mm): 1.520 Međuosovinski razmak (mm): 2.737 Zapremina prtljažnika (l): 540 – 1.510

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Opel Insignia Sports Tourer namijenjen je mlađim vozačima nego limuzinska izvedba. On je idealan za porodice i sportski nastrojene, aktivne ljude koji priželjkuju karavan za svoje slobodno vreme i smeštaj sportske opreme, i koji se ne žele odreći elegancije i stila, vrhunskih voznih karakteristika i male potrošnje goriva karakterističnih za automobil srednje veličine. Novi Opel Insignia Sports Tourer biće predstavljen na evropskom tržištu u proleće 2009. Opel očekuje da će Sports Tourer polučiti odlične prodajne rezultate, posebno na tržištima koja tradicionalno vole karavane poput nemačkog i italijanskog. Insignia Sports Tourer se kao i limuzinska izvedba proizvodi u Dizajnerskom i inženjerskom centru GM-a Europe u Rüsselsheimu. Takođe će se proizvoditi u fabrici u Rüsselsheimu, jednoj od najmodernijih i najproduktivnijih na svijetu.

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Dizajneri su preneli sportski, elegantan dizajn Insignije na Sports Tourer, ali nisu štedeli truda kako bi najvećoj Insigniji podarili njen sopstveni, jedinstveni izgled. Mark Adams, potpredsednik odeljenja za dizajn u GM-u Europe izjavio je: "Ovaj automobil ima svoj jedinstveni karakter, a istovremeno je usklađen s novom dizajnerskom filozofijom koju smo osmislili za Opel, u kojoj se skulpturalnost susreće s nemačkom preciznošću. On je kombinacija savršene ravnoteže praktičnog vozila upakiranog u dinamičan, sportski dizajn." Rezultat je dinamičan, sportski karavan koji elegantno skriva svoju praktičnu vrednost. Da bi to postigli, dizajneri su reinterpretirali celi niz elemenata dizajna. Izvukli su široka, obavijajuća vrata prtljažnika daleko na bočne delove automobila i naglasili ih velikim, prepoznatljivim i sasvim integriranim zadnjim svetlima. Hromirana traka koja drži upadljivi Opelov logo daje ovom vozilu utisak samopouzdanja i snage. Zadnji se deo spušta u zaobljeni odbojnik, naglašavajući aerodinamičnost koja je u osnovi dizajna ovog automobila. Krovni spojler odaje isti utisak, produžujući dinamično spuštajuću liniju krova koju naglašavaju krovni nosači, pomažući da sportske proporcije limuzinske izvedbe budu zadržane kod Sports Tourera. Osim toga, vazduh se usmerava da duže putuje preko krova, čime se smanjuje otpor. Dve okomite peraje koje spajaju krovni spojler i zadnja svetla imaju istu namenu. Protok vazduha se naglo prekida, što takođe smanjuje odizanje zadnjeg dela. Kao i kod Insignije limuzine, inženjeri iz GM-a Europe fino su realizovali i najmanje detalje kako bi osigurali vrhunske aerodinamičke performanse. To uključuje dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, zaobljeniji A-stub, promena spoljnih retrovizora u oblik krila i optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju. Dva spojlera smeštena ispod karoserije usmeravaju struju vazduha preko zadnje osovine kako bi se dodatno smanjio otpor i odizanje, dok su tri prednja otvora za vazduh optimizovana radi efikasnosti. S koeficijentom otpora manjim od 0,30, Insignija Sports Tourer najaerodinamičniji je karavan koji je Opel ikada napravio. S površinom od 0,69 m², bolji je od mnogih manjih automobila.

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Unutrašnjost: puno prostora i praktični detalji kao što je sistem FlexOrganizer Dinamičan izgled novog karavana skriva unutrašnjost koja nudi pregršt prostora za pet putnika i ogroman prtljažnik zapremine 540 litara. Sports Tourer zadržao je isti međuosovinski razmak od 2,74 metra kao limuzinska verzija, ali dodato je oko 8 centimetara dužini prtljažnog dela, tako da je ukupno dug 4,91 metar. Dužina prostora za utovar do naslona prednjih sedišta iznosi 1,91 metar i pod punim opterećenjem, ovaj sportski karavan ima maksimalan kapacitet prtljažnog prostora od impresivnih 1.510 litara. Sports Tourer kombinuje sportski izgled s prostranošću i funkcionalnošću tradicionalnih karavana. Automatski sistav raspodele opterećenja jednako je praktičan kao podrška za ručno baratanje poklopcem prtljažnika koja povlači poklopac prema bravi prilikom zatvaranja – oba detalja dolaze standardno. Takođe je dostupan poklopac prtljažnika koji se otvara i zatvara na električni pogon i dolazi s programibilnom visinom otvaranja, čime se sprečavaju oštećenja poklopca prtljažnika čak i u garažama sa spuštenim krovom. Tome su dodate pametne inovacije kao što su porodični sistem FlexOrganizer koji deli i osigurava utovaren prtljag. Fleksibilan sistem mreža i sklopivih odeljaka može se pričvrstiti sa dve vodoravne šine smeštene s obe strane poda prtljažnika. Čitav niz fioka za dodatni smeštaj prtljaga u kabini, takođe karakterističnih za limuzinsku izvedbu, uključuju integrisane džepove u prednjim vratima od kojih se u svaki može smestiti boca od 1,5 litre. Sa Sports Tourerom dolazi novi materijal za sedišta, prvi put korišćen u automobilskoj industriji: koristi nanotehnologiju TopTec kako bi presvlaka bila otporna na mrlje i tečnosti. Takvu je presvlaku 50% lakše čistiti nego onu od uobičajenih materijala. Materijal TopTec, dostupan s krem bojom unutrašnjosti, jednako je prozračan kao tradicionalni materijali i olakšava porodicama s malom decom odabir presvlaka nudeći se u svetlim, oku ugodnim bojama.

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Ponuđeno devet motora S Insignijom Sports Tourer svoju će premijeru imati dva nova motora, koji će se pridružiti trenutno dostupnim motorima, njih sedam, za limuzinsku verziju. Prvi od noviteta je 2.0-litarski BiTurbo dizelski motor sa 190 KS, a drugi 1.6-litarski benzinski sa 180 KS – biće dostupni i s limuzinskim izvedbama. Oba nova motora deo su Opelove strategije smanjenja veličine, koja je usmerena ka postizanju boljih performansi ne preko veće zapremine, nego podizanjem efikasnosti manjih motora uz pomoć vrhunske tehnologije. Cilj je da takvi manji i optimizovani motori budu uz bok, ili bolji, od svojih većih konkurenata kada se radi o performansama, Obrtnom momentu i voznim karakteristikama, uz istovremenu manju potrošnju. Pored ovih devet motora, takođe će tokom iduće godine biti predstavljena varijanta ecoFLEX sa značajno smanjenom potrošnjom goriva i emisijom ugljenikovog dioksida. Snažan i inovativan: novi 2.0 CDTI BiTurbo Novi 2.0-litarski CDTI BiTurbo biće na čelu ponude dizelskih motora za Insigniju. S dvofaznim turbopunjenjem i „cleantech“ kontrolom sagorevanja, on daje 140 kW/190 KS pri 4.000 obrtaja u minutu, što znači izvanrednu snagu po litri od 70 kW/95 KS. Vršni Obrtni moment iznosi 400 Nm pri izuzetno niskih 1.500 obrtaja u minuti. Inovativna tehnologija „cleantech“ koja kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje prvi se put koristi u common-rail četverocilindričnom motoru. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, s tačnošću od 98%.Ti se podaci zatim šalju u centralni kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova i minimalnu buku. Dugoročna stabilnost procesa sagorevanja još je jedna prednost merenja pritiska pomoću piezoelektričnih senzora. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslove rada. Dvofazni koncept turbopunjenja osigurava dobar odziv pri niskom broju obrtaja, kao i dobru maksimalnu izlaznu snagu. Dva turbopunjača, jedan manji drugi veći, spojeni su serijski i kontroliše ih kombinovani sistem kvačila. Do 1.500 obrtaja u minuti izduvni gasovi samo prolaze preko turbine u malom turbopunjaču s malom inercijom, koji puni cilindre vazduhom pri pritisku od 3,3 bara. Kada se brzina rada motora poveća, deo izduvnih gasova skreće se tako da prolazi preko velike turbine, tako da se aktiviraju oba turbopunjača. Predkomprimovan u velikom trubopunjaču, vazduh se usmerava u mali turbopunjač preko hladnjaka i zatim u cilindre u vrlo komprimovanom obliku. Na brzinama motora višim od 3.000 obrtaja u minuti čitava struja izduvnih gasova usmerava se u veliki turbopunjač, otkuda se u komprimovanom obliku šalje u cilindre preko sistema hladnjaka. Treća generacija common-rail sistema ubrizgavanja, koji radi pri pritisku od maksimalno 2.000 bara, još je jedna posebna novina ovih motora. U tehnologiji hidrauličnog rezanja, naprimer, 2.000 bara je pritisak dostatan za rezanje blokova od nerđajućeg čelika debljine 15 centimetara. Kod Opelovog dizelskog motora visokopritisni rail-sistem dovodi gorivo kroz visokoprecizne piezoelektrično kontrolisane mlaznice za ubrizgavanje koje omogućavaju do osam ubrizgavanja po jednom hodu. Time je omogućena izuzetno precizna kontrola sagorevanja, što pak povlači kontrolu buke i emisije štetnih gasova. Oksidacijski katalizator smešten u blizini motora i standardni filter za čestice nečistoće obrađuju izduvne gasove. Kao kod svih ostalih Insignijinih motora, novi visokoefikasni dizelski model kompatibilan je sa standardom Euro 5.

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Efikasan i sportski: novi 1.6 Turbo sa 180 KS Novi 1.6-litarski četverocilindrični benzinski motor iz serije ECOTEC takođe koristi turbopunjenje. S maksimalnom snagom od 132 kW/180 KS i Obrtnim momentom od 230 Nm pri samo 2.200 obrtaja u minuti pa do 5.400 obrtaja. Osim toga, standardan sistem „overboosta“ daje ako je potrebno privremeno povećanje Obrtnog momenta od 15% - do maksimalno 266 Nm. Elektronske kontrole omogućavaju maksimalan pritisak paljenja od 2,5 bara u trajanju od pet sekundi, u usporedbi s 2,1 bara tokom normalnog rada. "Overboost" se aktivira kada se papučica gasa naglo pritisne do kraja. Glava cilindra, ventil za ulje i usisni sistem s uzdužno smeštenim ventilom kvačila izrađeni su od aluminijuma. Integrisanje kućišta turbopunjača u liveni izduvni sistem – što je karakteristika tipična za Opel – donosi smanjenje mase i osigurava responzivnost. Turbopunjač se hladi vodom i razvio ga je Opel u saradnji sa stručnjacima iz fabrike BorgWarner Turbo Systems. Karakteriše ga fina geometrija, kvalitetniji materijali i produžena trajnost. Kompaktni 1.6 turbo motor samo je 15 kg teži od svoje prirodno atmosferske verzije, težeći ukupno samo 131 kg. Ima odnos prečnika i hoda od 79/81,5 mm i zapreminu 1.598 cm3, maksimalne vrednosti odnosa snage i mase (1 kg po 1 kW), specifične snage (82,5 kW/112,5 KS po litri zapremine) i nisku potrošnju: pri 2.000 obrtaja u minuti i pritisku paljenja od dva bara, troši samo 406 grama goriva po kilovatsatu. Ovaj je motor takođe sertifikovan prema strogim emisijskim standardima Euro 5.

Opel u Parizu: Insignia Sports Tourer

Tipično za Opel: pristupačne inovacije i u Sports Toureru "S vrhunskim tehnologijama i visokim standardima sigurnosti, elegantni Opel Insignia Sports Tourer jasno ilustruje Opelovu strategiju da učini dostupnim inovacije i privlačan dizajn." - rekao je Alain Visser, direktor marketinga GM-a Europe. Svi detalji dizajnirani za Insigniju mogu se naći i kod Sports Tourera. Razvijena za prednji i pogon na svim točkovima, vešanje je napravljeno kako bi nudilo visok nivo sigurnosti i udobnosti. Čak se može unaprediti inovativnim integrisanim mehatroničkim sistemom ogibljenja FlexRide, koji poboljšava stabilnost i nudi elektronsko i u stvarnom vremenu kontrolisano vešanje. FlexRide takođe daje vozaču da bira između tri načina vožnje. Pored standardnog prilagodljivog načina, vozač se može odlučiti za način Tour kod kojeg je najvažnija udobnost ili postavku Sport. Način vožnje Sport čini iskustvo vožnje Insignije Sports Tourer aktivnijom jer menja unapred određene postavke međusobno povezanih funkcija kao što su upravljanje, kontrola gasa i čak ambijentalno osvetljenje ploče s instrumentima. Osim toga, kupci Insignije sada mogu naručiti i novi sofisticiran sistem Prilagodljivih 4x4 koji proaktivno raspodeljuje Obrtni moment kako bi se osigurala vrhunska stabilnost uz istovremeno optimalno držanje podloge i unapređeno upravljanje u svim uslovima vožnje. Kamera Opel Eye koja čita i pamti saobraćajne znakove i upozorava vozača kada nenamerno napusti svoju traku, takođe povećava sigurnost Insignije Sports Tourer. Ostale inovativne tehnologije su prednja svetla AFL+ nove generacije koje se prilagođavaju prevladavajućim uslovima na putu s devet različitih funkcija osvetljenja i ortopedska ergonomska sportska sedišta koja će se svideti svakim leđima, a koja se nude po vrlo povoljnoj ceni. GM PR

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Aktuelna generacija modela Quattroporte je jedan od najuspešnijih modela koje krasi trozubac na masci. Ovogodišnja nenapadna modernizacija na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće se u novoj verziji sa slovom "S" u imenu...
Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Novi tehnološki centar kompanije Škoda Auto u Mladoj Boleslavi otvorili su predsednik predsedništva Volkswagen AG, Prof. Dr. Martin Winterkorn, predsednik predsedništva Škoda Auto, Reinhard Jung i Dr. Eckhard Scholz, član predsedništva za tehnički razvoj...
G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

Kompanija G-Power ponovo je zasijala punim sjajem. Dva kompresora instalirana na desetocilindrični motor poreklom iz M5 i M6 snagu je povećala na impresivnih 750 konjskih snaga, što G-Power Hurricane M5 RS čini najbržim sedan automobilom na svetu...
Miss “Sporta” i “NetAuta”

Miss “Sporta” i “NetAuta”

Naš najstariji dnevni sportski list "Sport" i web portal "Net Auto" nedavno su predstavili peti izbor za Mis automobilizma. Iako nije među velikim nacionalnim izborima lepote, Miss NetAuto je po svojoj koncepciji i medijskoj propraćenosti najoriginalniji. Najzanimljivije fotografije sa našim lepoticama u glavnoj ulozi možete pogledati klikom na LINK. Konferencija za medije u AK Voždovac završena je proglašenjem Goce Tržan za promotera Renaulta...
Neverovatni iQ stigao u Evropu

Neverovatni iQ stigao u Evropu

Sredinom decembra, samo tri nedelje posle inicijalne pan-evropske test vožnje za predstavnike medija u Milanu, prvi automobili iQ iz proizvodnje počeli su da pristižu u Evropu, a prva vozila će biti isporučena kupcima do kraja ove godine...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje